În urmă cu numai câteva zeci de ani, dacă o companie ar fi comercializat aspiratoare, și-ar fi targetat clienții bazându-se pe presupuneri vagi și adesea incorecte. O posibilă segmentare de acest tip ar fi putut să fie „femei casnice”. În prezent, brandurile știu mult mai multe despre comportamentul consumatorilor și sunt capabile să identifice categorii de public mult mai precise precum „persoane care caută să achiziționeze aspiratoare în acest moment” – mai exact, clienții cu potențialul cel mai mare de cumpărare, indiferent de profilul lor socio-demografic. Tehnologia actuală permite segmentarea inovatoare a utilizatorilor, făcând legătura dintre client și produsele pe care acesta își dorește să le achiziționeze, exact în momentul în care e interesat să facă achiziția, oferind mesaje precise și personalizate.
Potrivit studiului New Adlucent, consumatorii reacționează cel mai bine la advertisingul personalizat. Rezultatele studiului au arătat că 71% dintre respondenți preferă publicitatea realizată în acord cu interesele și obiceiurile lor de shopping. Posibilitățile curente pentru segmentarea informației sunt nesfârșite, tocmai de aceea o campanie de advertising cu targetare customizată este fundamentală pentru succes.
RTB House a ales câteva modalități prin care audiența, produsele sau activitățile utilizatorilor pot fi segmentate, astfel încât campaniile de advertising să fie reușite.
Segmentare în funcție de categorii de produs
Segmentarea după categoria de produse este una dintre cele mai robuste tipuri de segmentare. Este construită în funcție de produsele pe care un potențial cumpărător le caută, astfel încât marketerii să poată derula campanii creative, pentru segmente mici de public. De exemplu, un magazin online cu articole sportive care încearcă să ajungă la categoria de public „persoane care aleargă vara în aer liber” poate cu ușurință să separe activitățile prin promovarea modelelor selectate de pantofi sau de echipament de alergare pentru persoanele care caută articole din aceeași categorie sau din cateogrii similare.
Segmentare în funcție de utilizatorii abonați la newsletter
Activitățile de advertising pot fi orientate și către tipuri specifice de utilizatori, cum ar fi cei care nu s-au abonat încă la newsletter-ul de pe site. O campanie de retargetare personalizată poate cu ușurință să identifice un grup de persoane „neabonate” și să le informeze despre promoții speciale pe care utilizatorii abonați le au. Acest tip de segmentare este utilă pentru creșterea numărului de abonați, evitând ca cei care sunt deja în lista abonaților să primească mesaje inutile.
Segmentare în funcție de activitatea utilizatorului
Soluțiile avansate de retargeting fac posibile campaniile auxiliare orientate către utilizatori. De exemplu, sunt vizați acei vizitatori care „nu au mai vizitat site-ul magazinului de o lungă perioadă de timp (14 sau 30 de zile)” sau cei care „au cumpărat un TV în ultimele 3 luni”. Aceste tipuri de tactici ajută la construirea awareness-ului pentru un brand, mențin o relație de termen lung și păstrează legătura cu potențialii cumpărători.
Prin folosirea mesajelor de tipul celor de mulțumire în campanii, reduceri exclusive sau mesaje despre reduceri viitoare, magazinele care desfășoară campanii avansate de marketing online pot să planifice strategii de termen lung sau să păstreze brandul în topul intereselor consumatorilor. Toate acestea pot fi realizate în timp ce specialiștii în marketing online sunt atenți și la brandurile competiției.
Segmentare după potențialul achiziției
Campaniile pot fi, de asemenea, segmentate în funcție de interesul cumpărării sau de numărul de oferte vizualizate de vizitatori și cumpărători, adăugări în coș sau cumpărături anterioare. Marketerii pot derula campanii separate, cu mesaje diferite și vizual creativ dedicate utilizatorilor care cumpără adesea (de exemplu, pot fi trimise reduceri speciale clienților care revin pe site) și celor care cumpără rar sau nu cumpără niciodată de pe site. Acestei ultime categorii de clienți le pot fi trimise cupoane cadou pentru prima achiziție.
Segmentare după valoarea pe care o au produsele
Dacă scopul este să crească vânzările la produsele cu prețuri ridicate, retargetarea personalizată modernă poate fi optimizată pentru categorii specifice de produse. În astfel de cazuri, algoritmii de învățare vor alege să afișeze produse în aceeași categorie de preț ca cea a produselor pe care utilizatorul le-a căutat deja.
Segmentare după dispozitivul folosit de utilizator
În prezent, marketerii au posibilitatea să segmenteze categoriile de consumatori în funcție de device-ul pe ce care aceștia îl folosesc pentru a căuta produse: desktop, mobil, TV etc. Campaniile de advertising pentru diferite platforme permit specialiștilor să le deruleze pe mai multe device-uri, să targeteze oamenii în timp ce aceștia sunt în mișcare și să profite de avantajele de a nu fi condiționați de un anumit interval orar.
Tehnologia actuală permite segmentarea utilizatorilor în funcție de foarte multe criterii. Mai mult decât atât, algoritmii deep learning, cel mai promițător câmp de cercetare al inteligenței artificiale, oferă posibilitatea obținerii, fără intervenție umană, a unei interpretări exacte a potențialului de cumpărare pentru fiecare utilizator în parte.