Mulți dintre potențialii clienții vizitează site-ul, vizualizează produsele, unii chiar le adaugă în coș, dar nu finalizează achiziția. Potrivit unei analize realizate de Baymard, rata medie de abandon a coșului este de aproximativ 70%.
Unii dintre utilizatorii de pe site decid spontan să facă o achiziție, însă sunt și utilizatori care vor cumpăra câteva zile sau chiar luni mai târziu după ce au vizitat magazinul online. Tocmai de aceea, pentru aceste categorii diferite de clienți este nevoie de modalități de targetare specifice, bazate pe o varietate de caracteristici.
Îmbunătățirea campaniilor de retargetare se referă la găsirea acelor parametri care au cea mai mare relevanță pentru activitatea online a unei afaceri. RTB House, companie globală care oferă soluții de ultimă generație pentru tehnologii de retargetare pentru advertiseri din întreaga lume, a realizat o analiză aprofundată a modalităților de îmbunătățire a rezultatelor.
Segmentarea utilizatorilor
Planificarea acțiunilor de advertising pentru conversie este doar o mică parte din retargetare. O campanie de succes este aproape întotdeauna strâns legată de un traseu unic pe care clienții existenți sau cei potențiali îl au. Acest lucru înseamnă aflarea potențialului pe care fiecare utilizator în parte îl are. Sunt consumatori care au mai achiziționat de pe site, utilizatori care doar au pus produsele în coș, fără să cumpere sau unii care au vizitat o singură dată site-ul. Acestea sunt doar câteva din informațiile care trebuie știute despre clienții vizați atunci când vine vorba de o optimizare eficientă.
Noile tehnologii permit marketerilor moderni să atragă clienți cu oferte în acord cu nevoile lor individuale. Specialiștii în advertising pot găsi, de exemplu, posibili clienți din zona de fashion care preferă să cumpere în perioadele cu reduceri de vârf sau cei care cumpără doar produse din ultima colecție. De asemenea, pot fi folosite mesaje care reamintesc utilizatorilor despre un produs dintr-o categorie specifică pe care aceștia au vizualizat-o. Atenția utilizatorilor care au fost pe site cu o lună sau două în urmă poate fi recaptată cu o ofertă specială.
Verificarea rezultatelor în funcție de vizualul creativ
Experții din industrie estimează că, în medie, o persoană este expusă zilnic la aproximativ 5.000 de reclame. Într-o piață unde competiția pentru atenția utilizatorilor este atât de mare, expunerea acestora la conținut excesiv îi face indiferenți la bannerele online și pur și simplu nu observă mesajul.
O analiză amănunțită a vizualului arată eficiența pe care a avut-o pentru fiecare segment de utilizatori în parte. Cunoștințele despre ce funcționează mai bine pentru diferite segmente de utilizatori pot fi folosite în planificarea deciziilor viitoare despre bannere și conținut creativ al acestora.
Device-ul folosit de utilizatori
Potrivit GlobalWebIndex, în medie, consumatorul digital deține 3.64 device-uri conectate. Dacă scopul este de a ajunge la potențialii clienți oriunde sunt aceștia, trebuie luate în calcul opțiunile de optimizare a campaniilor de retargetare pe mai multe platforme simultan.
Pentru a folosi fiecare canal la întregul său potențial, rezultatele trebuie monitorizate pentru fiecare categorie de device. Urmărirea performanțelor realizate de publicitate în termeni de conversie, click-uri sau alți parametri, ajută la luarea deciziilor cu privire la locul unde să fie alocat mai mult buget în eforturi viitoare.
Măsurarea rentabilității fiecărui canal
Analiza realizată de RTB House a arătat că retargetarea pe display combinată cu social media este mai puternică decât un mesaj de advertising pentru un singur canal.
Pentru a optimiza campaniile de retargetare, statisticile trebuie să fie diferențiate pentru fiecare canal, inclusiv Facebook, Instagram sau bannere din aplicații. De asemenea, vizualul creativ folosit trebuie verificat și realizat în concordanță cu specificul fiecărui canal în parte.
Targetarea în funcție de zone geografice
Identificarea regiunii geografice cu cele mai bune rezultate este un element esențial pentru optimizare. Clienții din diferite arii geografice reacționează diferit la aceeași reclamă. Unii dintre ei vor cumpăra un produs, în vreme ce alții nu vor fi interesați de ofertă. O strategie bună este verificarea modului în care consumatorii din anumite regiuni reacționează la unele bannere sau oferte, astfel încât să poată fi eliminate elementele care nu sunt productive și reutilizate cele care au rezultate pozitive.