RTB House, companie globală care furnizează tehnologie de retargetare de ultimă generație, adaugă noi caracteristici modulului de selectare a ofertelor recomandate în bannerele livrate. Noua soluție folosește tehnologia deep learning, cea mai promițătoare arie de cercetare și inovare din domeniul inteligenței artificiale. Aceasta va putea fi folosită în campaniile de display pentru a obține recomandări sigure de produse. Retargetarea personalizată devine astfel cu 50% mai eficientă.
În prezent, una dintre cele mai comune metode de evaluare a unei campanii de publicitate online este rata de click, frecvența cu care utilizatorii care au văzut un banner au dat click pe acesta, scopul fiind atragerea atenției unui potențial cumpărător prin afișarea unor produse relevante.
Tehnologiile de retargetare și personalizare au conturat modalități prin care clienții de publicitate oferă creațiile „ideale” utilizatorilor pe baza istoricului lor de navigare. În acest moment, algoritmii de deep learning permit utilizarea unei noi generații de creații personalizate. În acest sens, RTB House a dezvoltat un mecanism inovator de recomandări bazat pe tiparele de luare a deciziilor.
Astfel, poate anticipa cu ușurință cât de atractiv sau nu este un anumit produs pe baza comportamentului din online a clienților vizați. La bază, această metodă folosește un model matematic, inspirat de structura neuroniilor din creierului uman și face posibilă interpretarea cu acuratețe a preferințelor de cumpărare.
Din filme SF direct în utilizare cotidiană
Bartlomiej Romanski, CTO RTB House, este de părere că ceea ce a fost la un moment dat de domeniul Science Fiction – inteligența artificială care poate anticipa comportamentul uman – e acum parte din viața de zi cu zi. „Alrgoritmii deep learning ajută la accesarea a ceea ce putem numi «cutia neagră» a big data, sporind calitatea serviciilor oferite clienților și, pe cale de consecință, îmbunătățind businessul. Prin creșterea acurateții cu care selectăm recomandările de produse, campaniile de personalizare pot targeta cu mai mare exactitate, crescând astfel ROI-ul pentru clienți, în timp ce, în egală măsură, sunt oferite reclame mai relevante utilizatorilor de internet“.
Totuși, algoritmii deep learning necesită multă putere de calcul. Pentru a-i dezvolta și implementa, e nevoie de platforme optimizate pentru acest proces. Astfel, RTB House a apelat la soluțiile NVIDIA GPU (graphics processing unit) pentru accelerarea proceselor în zona de invățare și deducție.
„Deep learning este o abordare foarte puternică în zona de inteligență artificială, deoarece permite programului să învețe din date. Computerele sunt acum capabile să învețe cu o viteză, acurațe și amploare care permite fiecărei industrii să folosească puterea inteligenței artificiale. RTB House este unul dintre liderii care o aduc în zona de advertising, utilizând detalii din obiceiurile de consum, pentru a oferi informații relevante consumatorilor“, a declarat Serge Lemonde, NVIDIA Deep Learning Startups Business Director EMEA și India.
RTB House este una dintre puținele companii din lume care dezvoltă și implementează propria sa tehnologie în cumpărarea de publicitate prin sistem RTB (real-time bidding). Compania operează la nivel mondial și derulează mai mult de 1.000 de campanii pentru branduri internaționale în 40 de piețe din regiunile Europa, America de Sud, Asia și Pacific, Orientul Mijlociu și Africa. RTB House e membru al programului NVIDIA Inception dedicat companiilor care revoluționează industrii cu proiecte în inteligență artificială și știință. Este a treia implementare a RTB House în domeniul deep learning pe bază de algoritmi, după un model pentru determinarea probabilitatii de conversiei și estimarea valorii de conversie lansat în urmă cu câteva luni.