Ea este singura reprezentantă a Europei de Est care obține această distincție în 2022
Roxana Niță, Creative Directorul DDB România, a fost aleasă de celebrul The One Club For Creativity și The 3% Movement drept Next Creative Leader pentru Europa, alături de Daisy Ifama, creative, filmmaker, Londra, Agustina Lavignasse, senior creative copywriter și Christine Smith, senior art director, VICE, ambele din Copenhaga, Patricia Medeiros, creative director, Ogilvy Madrid și Sandra Valencia, senior copywriter, Jung von Matt Munchen.
În total au fost selectate 25 de persoane de pe toate continentele: APAC (Asia-Pacific), Europa, America Latină, America de Nord, Estul Mijlociu / Africa.
Lista completă de câștigători poate fi văzută aici.
„Sunt foarte mândră de rezultatele Roxanei și de faptul că a ales să fie parte din echipa DDB România pentru a crea împreună campanii relevante și cu impact în business-ul clienților, dar care în același timp să fie și creative și puternice. Iar reușita de a fi din nou singura câștigătoare a României și a Europei de Est într-o competiție atât de importantă spune multe pentru noi și ne dă încredere că anii care vor urma vor fi din ce în ce mai buni pentru agenția noastră,” a declarat Roxana Memetea, Managing Partner DDB România & Tribal Worldwide România.
Roxana Niță a absolvit Art Directors Club România și, după ce a câștigat competiția locală Cannes Young Lions în 2012, a fost selectată în 2015 pentru a reprezenta România la programul ADC Europe Creative Express, absolvind și Eurobest Young Digital Academy. Şi-a continuat activitatea de creație publicitară în ultimii nouă ani și este câştigătoare a zeci de premii locale și internaționale precum Cannes Lions, D&AD, LIA Awards, Golden Drum, Effie Europe, One Show, FIBRA, IAB MIXX Awards și multe altele.
„Este o mare bucurie pentru mine să mă număr printre cele 25 de creative din întreaga lumea care au fost recunoscute anul acesta ca fiind Next Creative Leaders. Mă bucură și mai mult faptul că pe câteva dintre ele le cunosc deja, din contexte profesionale sau din alte programe precum See It Be It de la Cannes sau RARE de la Google. Este un sentiment frumos de apartenență, un soi de sisterhood care s-a format între noi în ultimii ani,” spune Roxana Niță, Creative Director DDB România.
Mai mult de atât, Roxana a fost una dintre cele 15 femei selectate în programul Cannes Lions See It Be It (SIBI) din 2020-2021, fiind singura reprezentantă din Europa de Est. Creative Director al DDB România, a fost aleasă dintre peste 800 de candidate din întreaga lume și este una dintre cele două participante din Uniunea Europeană selectată pentru acest program care a fost dezvoltat de Cannes Lions ca parte a inițiativelor sale de combatere a reprezentării inegale dintre femei și bărbați în industria publicității, fiind menit să ajute la promovarea viitoarelor talente creative feminine.
Acum, la al optulea an, Next Creative Leaders este o competiție gratuită de portofoliu care identifică, celebrează și oferă o platformă globală femeilor talentate și creativelor non-binare din toate regiunile care își pun amprenta atât prin munca lor, cât și cu un punct de vedere unic. despre leadership creativ care schimbă industria în bine.
Participanții sunt judecați pe baza a patru până la șase lucrări creative și informații despre modul în care ei – și munca lor – împing industria înainte și aduc o contribuție pozitivă în ceea ce privește diversitatea, mentoratul și advocacy.
„De aproape două decenii, The One Club s-a concentrat pe îmbunătățirea diversității industriei și a egalității de gen”, a declarat Kevin Swanepoel, CEO, The One Club. „Suntem mândri să producem programe precum Next Creative Leaders care identifică, înalță și oferă voce celor din fiecare regiune din lume care fac o diferență reală. Pe lângă faptul că își fac propriile incursiuni, câștigătorii NCL deschid și ușa și inspiră următoarea generație de femei și creative non-binare.”
Kat Gordon, fondatorul și CEO-ul The 3% Movement, a făcut ecou acest entuziasm și a reamintit lumii creative cât de necesare sunt programe precum Next Creative Leaders:
„Când 3% a fost înființat în 2012, multe competiții de creație aveau jurii formate exclusiv bărbați, taxe mari de înscriere și tendința de a recompensa un fel de muncă și un fel de creator”, a spus ea. „Next Creative Leaders a demonstrat generozitatea creativității care apare atunci când toată lumea este invitată.”