Potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, volumul producției în intervalul martie-mai a crescut cu peste 25%, comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Creșterea a fost susținută de numărul semnificativ de comenzi generate de industria dezinfectanților și de cea alimentară, în contextul pandemiei de coronavirus.
De cealaltă parte, conform datelor centralizate de Rottaprint în perioada martie-mai, industriile care au înregistrat o reducere semnificativă a numărului de solicitări au fost cea chimică, în mare parte prin scăderea cererii de etichete pentru vopseluri, și industria HoReCa.
Pentru perioada următoare, compania estimează că volumul producției va reveni la un nivel mediu normal, în principal din cauza faptului că majoritatea campaniilor promoționale desfășurate de clienți în lunile de vară sunt în acest moment oprite.
„În primele 3 luni de pandemie am înregistrat o creștere de peste 25% a volumului de producție, creștere susținută și de solicitările în număr foarte mare a etichetelor pentru dezinfectanți dar și a celor pentru produsele alimentare. Pentru perioada imediat următoare, ne așteptăm la o revenire către o cerere constantă, lipsită de fluctuații, mai ales în contextul în care companiile sunt în expectativă și așteaptă să vadă modul prin care se va reporni economia după această perioadă dificilă.
De aceea, cred că este foarte important să încurajăm mai mult producătorii locali și să educăm consumatorii să aleagă produsele autohtone. Numai așa îi vom putea susține pe cei care încearcă să facă economia să funcționeze”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Investiție de 40.000 euro pentru siguranța personalului
În toată această perioadă, producția Rottaprint a funcționat la capacitate maximă pentru a livra în timp util toate comenzile solicitate în completă siguranță. Pentru protecția angajaților și a famillilor acestora împotriva COVID-19, compania a luat o serie de măsuri suplimentare de igienă și a investit până în prezent circa 40.000 euro în echipamente de protecție (măști de protecție, viziere, mănuși, combinezoane), dezinfectanți și pastile de cloramină.