Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, a înregistrat anul trecut o creștere a exporturilor de peste 38% comparativ cu 2021, iar pentru anul în curs compania are ca obiectiv o nouă evoluție importantă, de două cifre.
Potrivit reprezentanților Rottaprint, Ungaria și Germania au fost principalele piețe externe pentru tipografie anul trecut și vor continua să fie inclusiv în 2023. Business-ul clujean a raportat anul precedent creșteri de vânzări în toate cele 13 țări din Europa și Asia în care operează, inclusiv în Croația, Letonia, Marea Britanie, Israel sau Republica Moldova.
Alături de etichetele autoadezive furnizate partenerilor internaționali, Rottaprint a raportat o cerere ridicată și pentru alte produse din portofoliu, precum etichete shrink, capace de aluminiu, manșoane, etichete neadezive sau aluminiu imprimat pentru blistere.
În ceea ce privește profilul partenerilor deserviți cu precădere în plan extern, aceștia provin din industria alimentară, producători de top de lactate, carne și preparate din carne.
”Experiența și expertiza dobândită în mai bine de 30 de ani de colaborare cu jucătorii cei mai importanți din industria alimentară ne recomandă inclusiv în afara granițelor. Astfel, principalele business-uri pe care le deservim sunt producătorii de lactate, carne și preparate de carne. O creștere importantă am înregistrat și din partea producătorilor de detergenți, îngrijirea casei sau cosmetice. Fluxurile de lucru, certificările pe care le avem și flexibilitatea în fața nevoilor partenerilor ne permit să oferim și pe plan extern produse la cele mai înalte standarde de calitate”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Cu o istorie de 32 de ani pe piață, business-ul clujean Rottaprint a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de peste 32 milioane de euro, după o perioadă cu investiții și eforturi canalizate spre soluții durabile, dezvoltarea de noi aplicații și produse menite să faciliteze procesul de reciclare și reutilizare, necesare atât pentru partenerii români, cât și cei internaționali.
Astfel, compania a finalizat anul trecut un proiect amplu, desfășurat pe parcursul a trei ani, cu o investiție totală de pe peste 3,7 milioane euro alocată achiziționării de tehnologii și utilaje necesare pentru realizarea sustenabilă a produselor pe care le are în portofoliu.