Cea mai recentă etapă a campionatului ROTAC a readus concurenții pe circuitul de lângă Târgu Mureş. Modelele BMW M au asigurat adrenalina clasei Race. Cu o singură etapă rămasă până la finalul campionatului, lupta se dă până la ultimul cronometru. Safety car BMW cu personalitate – Touring, diesel, mild hybrid dar deosebit de sportiv: M340d.
ROTAC Race 4 a fost prima competiție auto desfăşurată pe circuitul Transilvania Motor Ring, de la redeschiderea acestuia în sezonul 2020. Odată ce reparațiile necesare pentru readucerea la standardele de securitate impuse au fost finalizate, organizatorii ROTAC au revenit pe pista de lângă Târgu Mureş pe 22 august, unde peste 40 de concurenți au căutat să îşi îmbunătățească performanțele şi să îşi consolideze rezultatele în clasament.
Cel mai bun timp al zilei a fost înregistrat de Mihnea Ştefan (Volkswagen Golf TCR): 1:34.854. Fostul laureat al competiției pentru juniori BMW Talent Cup domină autoritar clasa ClubSprint şi se apropie la doar câteva zecimi de rezultatul pe care concurentul său direct, pilotul de anduranță Eduard Anton (Seat Leon Cupra TCR) l-a înregistrat anul trecut pe acelaşi circuit. Mihnea a debutat în karting la vârsta de 5 ani, reușind rezultate importante pe plan european în vremea senioratului şi a participat ulterior cu succes în cadrul Formulei BMW Talent Cup (2012), pentru ca începând cu 2018 să devină pilot ROTAC şi campion al clasei Race în 2019.
Rezultatele integrale sunt disponibile pe www.rotac.ro/standings.
BMW, marca cel mai bine reprezentată din campionat
De la lansarea ROTAC în 2015 şi până în prezent, BMW a fost în mod categoric marca cel mai bine reprezentată din campionat. Cel puțin un sfert dintre participanții fiecărei etape concurează la volanul modelelor BMW din diferite generații. Iar în bătălia directă pentru supremație de la clasa Race din acest an sunt implicate trei autoturisme BMW M2, cu abordări diferite ale drumului spre performanță:
Dacian Muntean, liderul actual al clasamentului, conduce un BMW M2 ce rămâne în continuare o maşină “de stradă”, însă a fost dezvoltată permanent de la o etapă la alta. Îmbunătățirile substanțiale includ o suspensie profesională, brațe inferioare şi bare stabilizatoare adaptate de pe modelul BMW M4 GT4, un sistem de frânare de top şi anvelope full slick de dimensiuni generoase. Nici performanța motorului nu a fost neglijată, puterea fiind ridicată cu 20 CP.
Răzvan Galan conduce un superb BMW M2 Competition all-black, care dezvoltă o putere substanțial mai mare decat varianta standard, nu mai puțin de 480 CP.
Cel de-al treilea model BMW M2 reprezintă o prezență deosebită, maşina pilotată de Orlando Cazan fiind un model de curse pur-sânge. Acesta a renunțat la toate dotările de confort ce ar face mândru orice posesor de M2, pentru a coborî cât mai mult greutatea maşinii, interiorul făcând loc de asemenea unei cuşti de protecție integrală. Suspensia profesională, anvelopele full slick, sistemul de frânare nou şi puterea ridicată la 390 CP fac şi aici parte din modificările de performanță aduse modelului.
Podiumul de la clasa Race se va disputa în ultima etapă între cei trei şi un al patrulea model BMW (E36 M3 Racecar), pilotat de Răzvan Hodea.
Duelul clasei Super Sport
Un alt duel, de această dată de la clasa Super Sport, spune o poveste frumoasă despre rivalitatea de pe circuit, dublată de prietenia din afara lui. Din postura de elev-instructor, instructor-instructor sau pur şi simplu de buni prieteni, i-am vazut adesea pe Radu Dumitrescu (Porsche 718 Cayman S) şi Andrea Fogliazza (Alfa Romeo 4C) schimbând păreri despre evoluția fiecăruia, iar rezultatul firesc – dezvoltarea reciprocă a performanțelor personale, nu a întârziat să apară.
În primele trei curse, disputate pe variantele în sens orar şi în sens anti-orar ale circuitului MotorPark Romania, cei doi au făcut schimburi succesive de poziție între antrenamente, cursă şi SuperLap, timpii finali fiind separați de diferențe mai mici de o secundă. La Motorpark a ieşit câştigător de fiecare dată Radu, care îşi confirmă astfel şi ”offline” măiestria de care a dat dovadă pe acest circuit în etapele de SimRacing ale Racing League Romania. La ROTAC Race 4, Andrea şi-a luat revanşa, reuşind să se distanțeze la aproape o secundă față de Radu, pe cei 3.6 km de circuit ai Transilvania Motor Ring. Cu un total de 105 puncte, Radu Dumitrescu este favorit la titlul clasei in acest sezon. Duelul continuă până la ultima etapă, desfăşurată de asemenea la Transilvania Motor Ring, în 26 septembrie.
BMW Group România, partenerul sezonului 2020
BMW oferă Trofeul Fairplay la finalul sezonului 2020 şi aduce pe circuit cele mai noi modele din familia BMW M pentru a impune ritmul pe circuit. După ce etapa anterioară de la Motorpark Romania a fost asistată de modelul BMW Seria 3 M340i, pentru Târgu Mureş BMW România a planificat o apariție surprinzătoare: un model touring, diesel, mild hybrid. Este vorba de BMW Seria 3 M340d Touring care dispune de un motor cu 6 cilindri în linie TwinPower Turbo cu două turbine cu geometrie variabilă şi injecţie common rail cu presiunea maximă de injecţie de 2700 bar. Propulsorul dezvoltă 340 CP şi un cuplu maxim de 700 Nm, susţinut de un sistem 48V pentru mai multă eficienţă, dar şi pentru un plus de putere de până la 11 CP. Modelul poate să accelereze de la 0-100 km/h în numai 4.8 secunde. Pentru agilitate, BMW M340d se bazează pe ingredientele tipice BMW – distribuția echilibrată de mase cu motorul longitudinal împins spre spate, standard de sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, care poate transfera întreg cuplul pe puntea spate şi diferenţialul BMW M Sport controlat electronic.
Deşi la prima vedere poate părea “un simplu touring”, modelul M340d xDrive Touring s-a descurcat cu brio în ipostaza de safety car la ROTAC 2020 / Race 4. Mixul dintre caracteristicile de condus dinamice demonstrate pe circuit şi confortul resimțit de echipa ROTAC pe drumul Bucureşti – Târgu Mureş garantează experienţa înaltei performanţe.
Despre ROTAC
Pe parcursul a trei sesiuni de antrenamente, două de cursă şi o sesiune SuperLap™, formatul competiției ROTAC (Romanian Time Attack Challenge) le asigură atât concurenților, cât şi tunerilor, un cadru optim pentru a-şi dezvolta în mod susținut performanțele. Clasele de concurs sunt stabilite pe baza raportului greutate / putere, ținând cont de asemenea de îmbunătățirile de performanță ale automobilelor înscrise.
Cerințele minime de eligibilitate pentru înscrierea la cursele ROTAC sunt: vârsta peste 18 ani, permis de conducere valabil de categorie B cu minim 2 ani de experiență, folosirea unui automobil ce îndeplineşte cerințele tehnice şi de siguranță formulate de ROTAC, un extinctor uzual de 1kg şi achitarea taxei de participare. Regulamentul competiției este disponibil pe www.rotac.ro/regulament. Oricine poate afla clasa în care s-ar încadra la ROTAC, folosind configuratorul disponibil pe site-ul oficial: www.rotac.ro/configurator.
Condițiile speciale cauzate de pandemia de SARS-CoV-2 au impus desfăşurarea competiției 2020 fără accesul spectatorilor, iar înscrierile se pot realiza exclusiv online, accesând www.rotac.ro/tickets.