68% dintre români vor petrece 1 mai la grătar sau la iarbă verde în oraşul în care locuiesc sau în împrejurimi, doar 32% alegând să petreacă Ziua Muncii la mare sau la munte, potrivit unui poll online iniţiat şi găzduit de www.casefaraintermediari.ro în perioada 22-29 aprilie 2010.
În mod paradoxal însă, 44% dintre românii care vor pleca la mare sau la munte vor aloca anul acesta pentru mini-vacanţa de Ziua Muncii un buget mai mare faţă de anul trecut, dintre aceştia, 34% răspunzând că intenţionează să plătească cu 50 de procente mai mult decât în 2009.
Potrivit aceluiaşi sondaj online realizat de www.casefaraintermediari.ro, 41,3% dintre respondenţi au declarat că vor cheltui mai puţin de 1 mai, iar 14,5% afirmă că vor cheltui la fel ca anul trecut.
Participanţii la poll-ul online au afirmat în proporţie de 38% că sunt dispuşi să plătească doar 50 de RON pentru închirierea pentru o noapte a unei camere, de 1 mai, aproape 34% vor cheltui 100 de RON, în timp ce doar 28% se arată mai înstăriţi, intenţionând să plătească peste 100 şi 150 de RON.
„Rezultatele sondajului pe care l-am realizat reflectă realitatea tristă în care trăim. Şomajul, lipsa banilor şi a unei situaţii financiare stabile de la lună la lună le-au răpit românilor chiar şi micile plăceri, cum este mini-vacanţa de 1 mai. Acestei realităţi economice i se adaugă însă şi lipsa de flexibilitate a sistemului turistic românesc, care chiar şi în criză refuză să scadă preţurile la cazare şi în general să ofere promoţii reale la serviciile turistice”, a declarat Gabriela Carmen Enescu, director general al site-ului de tip FSBO www.casefaraintermediari.ro şi iniţiatorul sondajului online.
Conform datelor furnizate de portalul www.casefaraintermediari.ro, varianta preferată de cazare este la particular, pentru care au optat 34,42% din respondenţi, urmată îndeaproape de opţiunea pentru hotel, cu 34,2% şi pentru pensiune, cu 31,3%. Indiferent însă de preferinţele de cazare ale acestora, un lucru e cert, românii îşi rezervă singuri vacanţa, 84% dintre participanţii la sondaj afirmând că nu apelează la intermediari precum agenţiile de turism.
„Preferinţa clară a românilor de a-şi rezerva vacanţa ei înşişi transmite un mesaj important: românii au devenit tot mai conştienţi de avantajul tranzacţiilor directe sau în sistem For Sale by Owner: economia mare pe care o fac prin înlăturarea comisioanelor de agenţie. Această tendinţă de a nu mai apela la intermediari este tot mai des întâlnită odată cu începutul crizei şi în cazul vânzării sau cumpărării unei locuinţe. În contextul economic actual, fiecare leu salvat contează, putând face chiar diferenţa între o cameră la o pensiune de 4 sau 3 margarete sau între o locuinţă cu finisaje de calitate mai bună sau mai slabă”, a adăugat Gabriela Carmen Enescu.
Poll-ul online a fost iniţiat de site-ul www.casefaraintermediari.ro şi susţinut de două portaluri partenere, rol.ro şi 9am.ro. Sondajul s-a desfăşurat în perioada 22-29 aprilie 2010 pe un eşantion de 1526 de respondenţi, dintre care 70% bărbaţi şi 30% femei.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}