Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Românii, tot mai pragmatici atunci când vine vorba de cumpărături. Ce îi motivează să vândă și să cumpere pe site-urile de anunțuri

vanzari_general

Românii sunt din ce în ce mai deschiși spre a vinde și cumpăra bunurile și serviciile oferite de alți utilizatori, conform unei cercetări realizate de OLX în colaborare cu agenția D&D Research.

Astfel, vânzătorii apelează la www.olx.ro în principal din motive pragmatice, și anume pentru a-și recupera investiția inițială și pentru a accesa un număr cât mai mare de cumpărători. La rândul lor, cumpărătorii sunt motivați să folosească un site de anunțuri pentru a găsi cele mai bune oferte de preț pentru produsele căutate.

Potrivit cercetării, 39% dintre respondenți apelează la un site de anunțuri pentru a găsi cumpărători pentru bunurile pe care nu le mai folosesc. Aproape tot la fel de mulți, 37,5%, găsesc site-urile de anunțuri ca fiind atât cea mai bună metodă de vânzare și cumpărare pentru obiectele în stare bună deținute de alți utilizatori.

„Cercetarea ne-a confirmat că în spatele vânzării de produse de la o persoană la alta nu există doar motivații de ordin financiar, dimpotrivă. Există un număr mare de utilizatori care sunt motivați de ideea de reînnoire și care resping gândul de păstra în casele lor obiecte perfect funcționale, pe care nu le mai folosesc. Vedem foarte clar că există situații în care românii dau dovadă de pragmatism și aleg platforme precum OLX din rațiuni foarte practice, în încercarea de a-și rezolva problemele lor sau cele ale comunităților din care fac parte”, menționează Cristina Gheorghițoiu, General Manager OLX Group România.

Cei mai mulți dintre românii care accesează site-urile de anunțuri pentru vânzarea și cumpărarea de obiecte sunt absolvenți de facultate (36,5%) și au vârste cuprinse între 25-34 ani (37,5%).

Ce îi motivează pe români să pună obiecte la vânzare

Rugați să menționeze cel puțin trei motive pentru care aleg să-și vândă lucrurile folosite, aproximativ 53% dintre respondenți își doresc recuperarea unei părți semnificative din investiția inițială, în timp ce 50,4% dintre cei intervievați au menționat posibilitatea reinvestirii banilor câștigați în achiziționarea unui alt produs. Pentru 43,2% dintre români, vânzarea de obiecte înseamnă și reintroducerea în circulație a unor bunuri ce nu mai sunt folosite în mod frecvent de către primii proprietari, în timp ce pentru 34,7% dintre ei reprezintă un mod de a avea mai mult spațiu în casă.


Potrivit cercetării OLX, tot din rațiuni practice, românii preferă mediul online pentru a-și vinde bunurile deținute. Astfel, 65% dintre respondenți au declarat că preferă să apeleze la un site de anunțuri datorită accesului la cumpărători din toată țara, iar peste jumătate dintre respondenți preferă folosirea unui site de anunțuri mulțumită ușurinței și rapidității în folosire. De asemenea, 28,5% dintre aceștia se îndreaptă către acest canal online pentru că este și cel mai popular.


Ce îi motiveaza pe români să cumpere obiecte de la alți proprietari

Românii dau dovadă de pragmatism si atunci când vine vorba să cumpere bunuri deținute de alți proprietari. Astfel, 42,2% dintre cei intervievați au menționat posibilitatea de a găsi lucruri ca ”noi” ofertate de alte persoane, însă la prețuri semnificativ mai mici. De asemenea, 29,8% dintre respondenți au declarat că aleg să cumpere obiecte la mâna a doua, in stare buna, pe care nu și-ar permite să le achizitioneze noi.


În ceea ce privește canalul de cumpărare, 47% dintre respondenții studiului aleg un site de anunțuri pentru că oferă posibilitatea de a găsi cele mai bune oferte, în timp ce pentru 43,5% dintre cumpărători principalul avantaj îl reprezintă accesul la ofertele din toată țara.


Studiul a fost realizat în perioada noiembrie – decembrie 2016, pe un eşantion de 2 141 de persoane din mediul urban.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.