la capitolul noutati
Afirmatia este bazata pe rezultatele pentru anul 2008 ale studiului Trusted Brand. Ajuns in cel de-al optulea an de existenta, studiul mondial Trusted Brand este realizat anual in 14 tari europene. Din 2007, intre tarile participante a fost inclusa si Romania.
Astfel, conform rezultatelor acestei cercetari, romanii sunt cei mai receptivi dintre europeni la capitolul noutati, intrunind un procent de 60%. Aceasta spre deosebire de locuitorii din Ungaria sau Spania care au avut doar un procent de 23%. Rusii sunt pasionati de noutati doar in proportie de 37 % iar locuitorii Poloniei au atins un procentaj de 58%.
Totodata, conform aceluiasi studiu, romanii sunt si cei mai dispusi la asumarea riscurilor. 60 % dintre romani declara ca le place sa isi asume riscuri, spre deosebire de venicii unguri unde procentul nu depaseste 18 %.
Acesta poate fi si motivul pentru care, in materie de achizitie a bunurilor de larg consum, romanii sunt tentati in proportie de 51 % sa cumpere un produs imediat dupa ce i-au vazut reclama la televizor sau in ziare. Si nu orice fel de produs, caci romanii nu se dau in laturi de la a plati mai mult pentru un produs de o calitate mai buna, achizitionat de la o companie care este bine pozitionata pe piata. Si nu suntam singurii, caci si rusii ne egaleaza la aceasta trasatura. De aici rezulta si faptul ca romanii sunt si printre cei mai hotarati europeni. Imediat dupa nemti, polonezi si elvetieni, care intrunesc un procent de 91% fata de 90% cat a rezultat la romani. Caci, asa cum releva mai deparate studiul, dintre europeni, romanii sunt cei mai preocupati de indeplinirea indatoririlor civice decat sa-si traiasca viata doar pentru distractie.
European Trusted Brands este efectuat in fiecare an, din 2001 si continua sa fie unul dintre cele mai ample studii care privesc consumatorul european. Cercetarea a fost elaborata in 16 tari europene, implicand un numar de 23.651 rapunsuri. Pentru al doilea an consecutiv, Romaia este tara participanta la acest studiu.
Principalul scop al studiului a fost identificarea marcilor în care europenii au cea mai mare incredere si evaluarea perceptiilor asupra marcilor nominalizate.
{mosloadposition user10}