Potrivit unui studiu realizat la nivel național, românii pasionați de bricolaj și de reamenajare își doresc mostre pentru testare și posibilitatea de a achiziționa produse în cantități mai mici. Folosit ca o modalitate de relaxare, exprimare a creativității și petrecere a timpului cu familia, bricolajul este o activitate recurentă în care românii investesc de la 50 și la 300 de lei lunar.
Analizând retrospectiv o serie de proiecte de print în care am fost implicați, am observat faptul că așteptările cumpărătorilor cu privire la furnizorii DIY se referă și la cantitățile în care sunt disponibile materialele de care au nevoie pentru: reamenajarea interioară, recondiționarea mobilierului, grădinăritul, reciclarea și reparațiile în casă. În egală măsură, putem spune că o parte dintre clienți și-au exprimat dorința de a primi mostre care să îi ajute în alegerea produselor de care au nevoie.
Așadar, putem afirma faptul că acest trend delimitează cerințele de pe piață și diferențiază nevoile clienților în două categorii: cumpărători care au nevoie de cantități mari și pasionații de bricolaj care își doresc cantități mai mici, potrivite pentru proiectele personale, arată Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.
În egală măsură, se poate discuta despre nevoile specifice ale cumpărătorilor care determină atât o reorganizare a modului de producere și distribuție a produselor, cât și adaptarea la o altă așteptare a clienților: varietatea. Astfel, are loc o diversificare a ambalajelor, personalizate pentru fiecare tip de cumpărător și material în parte.
Industria printului vine în ajutorul furnizorilor de pe piața de DIY, oferind o gama variată de opțiuni care întâlnesc așteptările companiilor și cumpărătorilor deopotrivă. De la personalizarea ambalajelor pentru consumatori, la reinventarea celor vechi și până la producerea în masă a acestora, furnizorii materialelor de bricolaj se pot baza pe integratorii de print pentru promovarea noilor game de produse.
Alături de calitate, românii care bricolează își doresc opțiuni variate de materiale pe care să le folosească în activitățile întreprinse. Intervenția printului este și aici necesară, prin faptul că fiecare nou produs are nevoie de ambalaje care să reprezinte cât mai bine produsul și producătorul.
Așteptările consumatorilor cresc din ce în ce mai mult, iar pentru a rămâne competitive, companiile trebuie să se adapteze constant în funcție de evoluția pieței. Furnizorii care activează pe piața DIY sunt nevoiți să facă eforturi susținute pentru a crea o experiență de cumpărare plăcută, menită să sporească apropierea de cumpărători.