Studiu Reveal Marketing Research: Percepția românilor față de revenirea la normal
Contextul COVID-19 ne-a făcut să ne regândim în profunzime stilul de viață: de la locul de muncă, la hobby-uri și ieșiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanșat emoții cât mai diverse posibil din partea oamenilor.
Reveal Marketing Research a vrut să afle care sunt activitățile care le lipsesc cel mai mult românilor și la care și-ar dori să se întoarcă mai repede.
Studiul derulat ne arată care este atitudinea românilor față de revenirea la normal și care sunt activitățile pe care și-ar dori să le reia cât mai curând.
- 38% dintre români au declarat că cel mai mult își doresc să revină la normal posibilitatea de a călători.
- 1 din 4 respondenți își doresc să revină la normal întâlnirile cu familia și prietenii.
- 19% dintre respondenți au menționat activitățile de recreere.
- Doar 1 din 10 români a afirmat că și-ar dori să revină fizic la job.
Călătoriile și întâlnirile cu cei dragi: activitățile de care le este cel mai dor românilor
Călătoriile sunt pe primul loc în preferințele românilor atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenți își doresc să poată călători din nou ca înainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesioniști afirmă că le este dor de călătorii.
Aproximativ o treime dintre maturii fără partener a menționat același lucru, potrivit datelor Reveal Marketing Research.
Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25% întâlnirile cu familia și prietenii.
Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile tradiționale sunt la egalitate cu maturii fără partener în privința acestei opțiuni, ambele categorii înregistrând un procent de 27%.
Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opțiune, 40% dintre aceștia afirmând că își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii – 20%, tinerii profesioniști – 20%).
Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure.
Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, fiind urmați de mileniali cu un procent de 22%.
Noua normalitate: telemunca și comenzile online
Interesant este faptul că revenirea la job nu se află în topul dorințele românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei.
Doar 1 din 10 români au menționat această opțiune. Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesioniști și 8% din familiile moderne au declarat că își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu.
Datele ne sugerează faptul că romanii au reușit să se adapteze noii realității și să își poată îndeplini munca, indiferent de locație.
Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opțiuni selectate de respondenți – doar 4% dintre români au bifat aceasta activitate.
O explicație ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar masurile de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus.
Așadar, românilor nu le este dor să facă cumpărături în magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfășoară și în prezent. Pe de altă parte, observăm și tendința oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult.
Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obișnuită (Vezi aici întreg studiul: https://bit.ly/3kieY1k).
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. www.reveal.ro, office@reveal.ro
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1017 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 7-13 octombrie 2020. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.