Consumul de ciocolată premium își menține trendul crescător din ultimii ani, iar țara noastră intră în topul țărilor cu cel mai mare consum de ciocolată premium din Europa, conform datelor furnizate de Leonidas Ciocolată Belgiană, principal importator al brandului pe piaţa locală. Rețeaua din România a vândut peste 70 de tone de ciocolată in 2022, cu 60% mai mult față de anul precedent. Leonidas Dorobanți, cea mai mare ciocolaterie Leonidas din România este pe primul loc în materie de vânzări, cu peste 24.000 de clienți pe an.
Leonidas România ocupă locul 6 în Europa, la nivel de vânzări de ciocolată Leonidas, cu o cifră de afaceri de 2.5 milioane de euro în 2022. Astfel piața din România devine una tot mai importantă pentru compania belgiană care anul acesta împlinește 110 ani de la înființare. Cu această ocazie, echipa de top management, alături de CEO-ul Leonidas Bruxelles, Philippe de Selliers, vor face prima vizită de piață în România.
În ceea ce privește obiceiurile de consum, lunile Februarie și Martie sunt printre cele mai importante în materie de vânzări. Acest lucru se datorează faptului că tot mai mulți români aleg mărțisoarele dulci în locul celor clasice. Drept dovadă, doar în luna Februarie a acestui an vânzările în locațiile fizice Leonidas au crescut cu 20%, în timp ce comenzile pe magazinul online ciocolatabelgiana.ro au înregistrat o creștere de 45%. Acest trend crescător se va menține cel puțin la același nivel și în luna Martie.
,,Constatăm că românii preferă din ce în ce mai mult cadourile din ciocolată de calitate pentru perioada 1-8 Martie. Clienții aleg ciocolata belgiană Leonidas deoarece vor un cadou de calitate, cu ingrediente naturale, proaspete, fără coloranți sau ulei de palmier, care să conțină exclusiv unt de cacao, fără alți înlocuitori.’’ a declarat Ion Codreanu, importator Leonidas în România
Dacă ne referim la preferințele românilor când vine vorba de ciocolată, lucrurile se schimbă de la an la an, iar aceștia devin tot mai deschiși spre a încerca arome noi și combinații surprinzătoare de ingrediente. În anii trecuți asocierile clasice precum ciocolata cu lapte şi cremă ganache erau preferate, dar începutul de an a venit cu o creștere a cererilor de praline deosebite, în special cele cu arome fructate.
,,Anul acesta, am observat că există o cerere ridicată pentru pralinele aparte, cu gusturi fructate, în culori deosebite, precum pralinele în ediție limitate. „Manon Ruby” este o pralină deosebită, iar ciocolata roz este realizată din fructul de cacao rubiniu, umplutura de zmeură oferind un gust dulce-acrișor de care mulți clienți s-au îndrăgostit. Pralina „Coeur Bleu de Toi” este și ea foarte apreciată. Culoarea albastră este naturală, fiind oferită de către spirulină, iar crema sa din portocale roșii și goji a atras foarte mulți clienți’’, a adăugat Ion Codreanu.