Evoluția comerțului online s-a produs fără nicio îndoială și pe durata anului 2013, fapt demonstrat atât de traficul înregistrat de magazinele online, dar și de încasările retailerilor online.
La nivelul anului 2013, la fiecare 3 minute un vizitator plasa, în medie, 1.35 comenzi în cadrul unui magazin online operat prin platforma ContentSpeed generând la fiecare 3 minute vânzări cau atingeau, în medie, 90,12 euro. Astfel, la finele anului 2013, platforma ContentSpeed a înregistrat vânzări totale de 15,8 milioane de euro.
Ziua de salariu, momentul în care retailerii acordă cele mai reduse discounturi
Pe durata anului precedent s-a observat predilecția consumatorilor români pentru cumpararea online a produselor electro-IT, a produselor pentru hobby, a articolelor vestimentare dar și a produselor pentru bricolaj. Cel mai mare volum de cumpăraturi – 40% – a fost înregistrat în perioada 10-19 ale lunii, interval în care retailerii online au acordat și cele mai mici discounturi.
Schimbarea majoră atat în privința traficului cât și în privința numărului de comenzi s-a observat, ca de fiecare dată, de Black Friday, când s-au plasat, în medie, 2,66 comenzi pe minut, iar vânzările retailerilor online au ajuns la 2 milioane de euro în săptamâna în care s-au derulat campaniile de Black Friday.
În luna noiembrie valoarea comenzii medii a depășit pragul psihologic de 50 de euro, fiecare client plasând, în medie, o comanda de 53.15 euro, cu 60% mai mică decât valoarea medie a comenzii la nivelul întregului an 2013.
Românii preferă plățile fără numerar la livrare pentru articolele vestimentare și produsele electro-it
Opțiunile de plată folosite de consumatorii din mediul online au variat în funcție de gama de produse și de valoarea medie a comenzilor. Astfel, pe toata durata anului 2013 s-a observat o predilecție pentru plățile non-cash în cazul produselor din zona fashion, electro-it și a produselor destinate recreerii. La polul opus s-au situat produsele de bricolaj, pentru care consumatorii au efectuat în proporție de 98% plăți cash.
Majoritatea consumatorilor au optat pentru plata la livrare, doar 6,8% dintre clienții magazinelor online optând pentru plata online a comenzilor efectuate.