Realitatea TV a înregistrat, în data de 30 noiembrie, în ziua alegerilor parlamentare, o audienţă medie de 2.3 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 9.3%. Postul de ştiri s-a situat astfel pe locul trei la nivel urban după Pro TV, care a înregistrat 2,7%, şi Antena 1, cu 2.4%. În Prime Time, Realitatea TV a înregistrat un rating mediu de 4.5%, ceea ce poziţionează postul de ştiri pe acelaşi loc cu Antena 1 şi după Pro TV, care a înregistrat o medie de 5.5% rating urban, potrivit GfK România.
Minutul de aur al zilei a fost înregistrat la ora 21:22, când aproape un milion de telespectatori (947.000) din zona urbană au vizionat programul moderat de Răzvan Dumitrescu, care îi avea ca invitaţi pe Cristian Tudor Popescu şi Emil Hurezeanu (8,3% rating şi 17% cotă de piaţă).
Emisiunea difuzată de Realitatea TV în intervalul orar 18:45-22:00 a înregistrat un rating mediu de 4.2% (474.000 de telespectatori) şi o cotă de piaţă de 9.1%. În acelaşi interval orar, Antena 3 a înregistrat o medie de 2.5% ( 286.000 de telespectatori), iar TVR 1 de 2,2% (245.000 de telespectatori).
La ora 21:00, telespectatorii au preferat să afle primele estimări la închiderea urnelor de la Realitatea TV, care a înregistrat o audienta de 7,7%, adică 879.000 de telespectatori din mediul urban au vizionat în acest minut postul de ştiri. În acelaşi timp, Pro TV a înregistrat o audienţă de 4,8%, Antena 3 de 3,5% şi TVR1 de 1,4%.
În ora de dezbateri intense ce a urmat anunţului rezultatelor exit-poll-urilor, între 21.00 şi 22.00, Realitatea TV a fost, de asemenea, lider de piaţă. Astfel, postul de ştiri a înregistrat în acest interval o audienţă medie de 6,4% (733.000 de telespectatori) şi 13.2% cotă de piaţă. După Realitatea TV, în acest interval orar, s-au clasat Antena 1, National TV, Pro TV, Kanal D, Antena 3, Prima TV şi TVR 1.
Ediţia specială de analiză şi comentarii moderată de Mihai Tatulici, difuzată în intervalul 22:00-01:00, a poziţionat din nou Realitatea TV în lider de piaţă. Postul de ştiri a înregistrat în acest interval o medie de audienţă de 4.5% şi 13.5% cotă de piaţă. Realitatea TV a depăşit, astfel, în acest interval, Pro TV (medie de 3.8%), National TV (3.7%) şi Antena 3 (2.7%).
Maratonul jurnalistic „Tu Decizi” propus de televiziunea de ştiri în ziua alegerilor parlamentare a început la ora 06:00. Până la ora 18:00 au fost difuzate o serie de emisiuni realizate într-o manieră inovatoare, îmbinând conţinut integrat, furnizat de mai multe canale de comunicare. Astfel, la dezbateri au luat parte toate brandurile de conţinut politic-economic din cadrul Grupului Realitatea – Caţavencu: Cotidianul, Business Standard, Money Express, Academia Caţavencu, The Money Channel, NewsIn şi Realitatea FM. Reprezentanţii acestora au analizat pe parcursul zilei cele mai arzătoare probleme ale românilor: şomajul, infrastructura, creditele bancare şi piaţa imobiliară. Printre jurnaliştii prezenţi în studiouri s-au numărat Andreea Creţulescu, Robert Turcescu, Adrian Ursu, Doru Buşcu, Cosmin Popa, Filip Standavid, Dan Apostol şi Radu Soviani.
Şi portalul www.realitatea.net a depăşit toate recordurile în ziua alegerilor, poziţionându-se ca lider absolut al website-urilor generaliste de ştiri cu peste 1,1 milioane de afişări (de trei ori mai mult decât următorul site generalist de ştiri Hotnews.ro), 147.000 de vizite şi peste 87.000 de vizitatori unici, conform SATI. În acelaşi timp, 30 noiembrie reprezintă pentru site-ul www.realitatea.net cea mai bună zi din 2008, din punct de vedere al traficului, dar şi din istoria măsurătorilor SATI, începute în septembrie 2007.
{mosloadposition user10}