Pentru prima dată în istoria campionatului autohton de anduranță, echipajele și-au dat întâlnire într-un alt paddock decât cel familiar de la Motorpark România. Noul complex Transilvania Motor Ring a fost gazda unei duble manșe extrem de intense, în care spectatorii au văzut dueluri la limită, iar vremea a complicat și mai tare ecuația curselor.
Cu BMW Group România şi BMW XCAR Mureş parteneri, BMW M850i a asigurat o premieră importantă – a devenit cel mai puternic Safety Car din istoria competiţiei cu propulsorul V8 de 390 kW/530 CP. Suplimentar, modelul a fost disponibil pentru “Race Taxi” cu doi piloţi români cu experienţă internaţională valoroasă – Ramona Rusu şi Alexandru Cascatău. Invitaţii speciali au experimentat cel mai nou circuit din România alături de piloţi profesionişti şi unul din cele mai rapide modele BMW din istorie. Ramona Rusu a intrat în cel de-al 10-lea an competiţional. S-a afirmat pe plan internaţional în competiţiile de drift, cu un titlu Queen of Europe şi un titlul de vicecampion european în clasa Street Legal. În 2018 a făcut debutul în Campionatul Naţional de Raliuri, la Cupa Dacia. Alexandru Cascatău a încheiat un sezon spectaculos în Belcar Endurance Championship din Belgia, cu o victorie de clasă pe legendarul Spa-Francochamps la comenzile unui BMW Seria 3 E90 şi cu poziţia a treia la final de campionat. Sezonul 2019 îl va găsi pe Alex în Campionatul European 24H Series, pregătindu-se să revină la Spa, în cursa de 12h.
Recordul absolut al circuitului de lângă Târgu Mureș a căzut în sesiunea de calificări, unde Eduard Anton (BADI) a transpus într-un 1:33.617 setările optime găsite în intervalul scurs de la prima etapă a sezonului. Dublu învingător în martie pe Motorpark, David Șerban (Carbogaz Racing) a completat prima linie a grilei. Duelul reprezentanților categoriilor TCR și GT4 a avut un element-surpriză încă de la startul primei manșe, când Ștefan Unchiașu a urcat pentru moment pe prima poziție la bordul noului Porsche Cayman Trophy.
Ulterior, Anton și Șerban au ridicat ritmul și au purtat o luptă asiduă, în care puterea superioară dezvoltată de Audi pe zonele de fugă a fost compensată printr-o defensivă robustă a Cuprei, model avantajat pe șicanele strânse ce se atacă în mod agresiv cu turismele de clasă TCR. Cum era de așteptat, traficul a jucat un rol crucial în evoluția ecartului dintre cei doi protagoniști, depășirea mașinilor mai lente fiind o nouă lecție importantă pentru acești tineri ce reprezintă România în competiții europene. Pe final de manșă, atacul dat de Șerban în penultimul viraj nu i-a adus acestuia prima poziție, ci un contact soldat cu avarii ce l-au silit să ruleze precaut până la sosire.
Anton s-a impus, iar podiumul a fost completat de Albert și Ștefan Unchiașu (AVG Motorsport). În urma acestora a venit grupul BMW-urilor de la categoria A3, cu Horia Moldovan și Roberto Niculae învingători pe M3-ul E46 înscris de Blitzwolf Racing. Între acestea s-a interpus liderul de la A2, Honda Civic pilotată de Ciprian Petrăreanu și Alex Cascatău. Philip Andriescu a tranșat în favoarea sa lupta în 5 de la clasa A1.
Câteva picături de ploaie au venit pe finalul primei manșe, acesta fiind doar un mic semnal de alarmă pentru ceea ce a urmat – o pistă tot mai udă la ora startului în cea de-a doua cursă. S-a acționat cu precauție, BMW-ul M850i conducând plutonul de-a lungul câtorva tururi de acomodare înaintea startului efectiv. Echipajele WCR-Condor au ocupat primele două poziții pe grila inversată, Alex Cascatău fiind încă o dată angrenat într-un duel aprig cu Aldrin Opran (JMS Performance). Din spate au venit mașinile mai puternice, Eduard Anton asumându-și facil conducerea într-o manșă pe care a câștigat-o fără presiune, de vreme ce Șerban nu a mai luat startul.
Pista udă a reprezentat o provocare aparte pentru plutonul RES aflat încă în faza de învățare a noului circuit, însă nimeni nu a greșit capital în aceste condiții grele. O neutralizare cu Code 60 a fost indusă de Cayman-ul AVG chiar în perioada opririlor obligatorii la boxe, dând peste cap calculele unor echipaje care intraseră mai devreme, pe steag verde. Theo Perimenis (Exelixis) a pierdut astfel avantajul (și victoria) la clasa A1 în detrimentul celor două Peugeot-uri Blitzwolf, echipă care a celebrat și rocada la vârful clasei A3, unde M3-ul E46 a trecut de mașina JMS Performance, ambele însoțindu-l pe Eduard Anton pe podiumul general, atât în cursa a doua, cât și în ierarhia cumulată a etapei. WCR-Condor 1 a învins încă o dată la A2, unde manșele și victoriile la clasă se numără cot la cot – 4 din 4 pentru Civic-ul #27 în 2019.
Spectatorii au avut parte nu doar de acțiune pe pistă, ci și de experiențele oferite de BMW XCars Mureș, la circuit fiind prezentate abilitățile celei mai noi generații a Seriei 3. Totodată, competiția a avut parte de cel mai puternic Safety Car din istoria campionatului, modelul M850i pus la dispoziție de către BMW România.
Clasament RES2
1. Eduard Anton (Cupra TCR – BADI) – 50p
2. Horia Moldovan și Roberto Niculae (BMW M3 E46 – Blitzwolf 3) – 30p
3. Aldrin Opran (BMW 325i E36 – JMS Performance) – 25p
4. David Șerban (Audi R8 LMS GT4 – Carbogaz Racing) – 18p
5. Albert și Ștefan Unchiașu (Porsche Cayman Trophy) – 15p
Clasament general după 2/5 etape
1. BADI – 83p
2. Carbogaz Racing – 68p
3. DV8 Racing – 34p
4. Blitzwolf 3 – 30p
5. WCR-Condor 1 – 30p
Liderii claselor după 2/5 etape
GT4 – David Șerban
TCR – Eduard Anton
Cayman Trophy – Albert și Ștefan Unchiașu
A3 – Augustin Drăghiceanu și George Vintilă
A2 – Ciprian Petrăreanu și Alex Cascatău
A1 – Philip Andriescu
Logan Cup – Costin Gherghescu
Lupo Cup – Dinu Dumitrașcu și Bogdan Bondor