Un an de evolutie, un an exceptional pentru Romania la Cannes in 2007. In trei ani, delegatia Romaniei la festival a evoluat de la 2 la 80 de participanti, iar anul acesta prezenta delegatilor studenti a fost una record la nivelul intregului festival.
In tot acest interval, industria romaneasca a dat dovada de o admirabila capacitate de adaptare si de reprioritizare. In 2007 au venit si primele premii* si speram ca acesta sa fie un catalizator pentru Romania in privinta concentrarii pe o abordare cat mai performanta, validata de leii festivalului.
Activitatea Biroului Cannes Lions in Romania a fost sustinuta in 2007 de un numar record de parteneri media din zona de top a publicatiilor de business si comunicare. Publisherii acestora au inteles mesajul de universalitate pe care il transmite implicit festivalul. In consecinta, au avut intelepciunea de a nu solicita exclusivitati.
Am bifat, cu aceasta ocazie, o premiera in economia parteneriatelor media. Astfel, promovarea festivalului si a Gradinitei – Scoala Alternativa de Gandire creativa – s-a bucurat de mixul fericit de conventional si nonconventional oferit de parteneri. Acest lucru ne-a permis sa fim constant in contact cu cei dornici de evolutie si performanta, fie ei junori sau deja seniori, marketeri, oameni de media, productie sau creatie.
In cei trei ani de prezenta ai Biroului Cannes Lions in Romania, evolutia sponsorilor a fost una considerabila. Ea a incurajat si activat constant dinamica proiectelor. Coca-Cola a fost alaturi constant Gradinitei si a sustinut-o in toti acesti ani in demersurile sale educative. Orange concept store a oferit sustinerea unui spatiu alternativ complex, necesar desfasurarii unei scoli alternative de gandire creativa. NordVision, broker in productie, le-a fost alaturi gradinarilor in proiectele, expozitiile si festivalurile la care au fost prezenti. Tempo a fost in 2007 elementul surpriza care a facut posibila prezenta grupului “15 pentru Cannes” la festivalul Rivierei, fiind si agentia care va supraveghea in continuare evolutia lor si a proiectelor Gradinitei. Aceasta initiativa a fost admirata si salutata de organizatorii festivaului Cannes Lions prin prezenta oferita in revista LionsDaily intr-una dintre cele mai importante zile ale festivalului.
« Succesul Romaniei la Cannes e rezultanta unui efort constant depus de Biroul Cannes Lions in Romania, in ultimii trei ani. Obiectivul nostru viza schimbarea de mentalitate in privinta performantelor in comunicare la nivel de industrie locala. Am si reusit. E un succes care ne rasplateste energia implicata in proiect, dar nu e doar un succes al echipei noastre. E un succes de comunitate pe care nu-l putem ignora. Am construit Gradinita cu tutori si jurati nu doar internationali, ci si locali. Ne-am bucurat de suportul unui numar impresionant de parteneri si de increderea unor sponsori de top. Chiar daca noi am catalizat aceste resurse, meritul este al fiecarui suporter in parte. Multumim tuturor si ne pregatim serios pentru 2008 », a declarat Teodora Migdalovici, ambasadorul festivalului in Romania.
In 2007, dincolo de premii si de petreceri – elementele de glam care definesc atat de bine festivalul – Cannes a fost ocazia pentru orice jucator al industriei sa ia contact cu trendurile din comunicarea la nivel mondial. 44 de seminarii si 15 workshop-uri le-au vorbit celor care vad in festival o ocazie de specializare unica, despre relationarea cu consumatorul intr-o era tot mai digitalizata si despre necesitatea personalizarii din ce in ce mai evidente a acestei relatii, despre implicarea directa a consumatorului in conturarea identitatii brandurilor.
Pregatirile pentru Cannes 2008 incep chiar de acum si vom fi conectati pe tot parcursul anului la acea comunitate a comunicatorilor dornica de evolutie.
* Concret, bilantul Romaniei la capitolul delegati, premii si nominalizari pe categorii este urmatorul :
· Silver Lion, Starcom, Avon, 1 in 8 women
· Bronze Lion, GMP, Mandra, Carpalat
· Short list – Starcom, Avon, 1 in 8 women, categoria :Charities, Public Health& Safety, Public Awareness Messages
– GMP, Pig, categoria.: Publications & Media
– Leo Burnett, Western Union, categoria: Banking, Investment & Insurance
· 80 delegati romani reprezentand urmatoarele companii (clienti, agentii): Baneasa Business Development, GMP, Grey, Graffiti, Leo Burnett, McCann, Nord Vison, Ogilvy, Ogilvy One, Odissey, Orange, Romtelecom, Starcom, Tempo Advertising, The Group, Vodafone, Webstyler
si presa (BMG, Bucharest Business Week, The Marketer, The Investor, www.iaa.ro, Iq ads, Markmedia, Wall Street.)
· 18 studenti (cel mai mare numar din partea unei tari prezente la festival. Prin comparatie, Korea a avut 17 studenti, iar SUA 15)
{mosloadposition user10}