Piaţa din România contează pentru 58% din veniturile generate de CAS CRM în regiunea Europa Centrală şi de Est, datorită numărului mare de parteneri şi a creşterii economice din ultimii ani. Compania germană este prezentă în România încă din anul 2006 prin intermediul unei rețele de peste 14 parteneri, care în anul 2017 au crescut vanzarile de licente CAS CRM în România cu 23% față de 2016. De asemenea, în 2017 a crescut numărul proiectelor cu peste 15 utilizatori. Peste 90% dintre clienţii CAS CRM sunt companii private, restul fiind asociaţii profesionale şi alte entităţi non-profit. Atât în România cât şi în alte ţări din regiunea Europa Centrală şi de Est, chiar dacă vânzările de cloud sunt în creştere, pentru soluţii complexe de business clienţii optează preponderent pentru implementări tradiţionale on premises, cu posibilitatea de a plăti licențele în funcţie de utilizare.
În 2017, CAS CRM a investit peste 0.3 milioane euro în dezvoltarea şi susţinerea canalului de parteneri, localizarea soluţiei, acţiuni de marketing şi promovare. Pentru 2018, compania va continua efortul de dezvoltare a reţelei de parteneri şi va introduce pe piaţa noi soluţii de business. Mai mult, CAS CRM adaptează soluţiile şi preturile licenţelor pe specificul pieţei locale, pentru ca beneficiarii să aibă avantajul unui sistem performant dar accesibil, pe care să îl utilizeze în siguranţă pe termen lung.
„CAS CRM are prezență indirectă în toate ţările Europei Centrale şi de Est, însă România înregistrează cea mai intensă activitate şi contează pentru 58% din venituri.
Rezultatele se datorează dublării reţelei de parteneri în ultimii doi ani, dar şi creşterii economice constante, mai ales în rândul companiilor din Bucureşti și oraşele mari. Nevoia de digitalizare a afacerii şi creşterea eficienței sunt principalele motive care duc la implementarea CAS CRM. Pentru 2018, ne-am propus lărgirea reţelei de parteneri pentru acoperirea principalelor oraşe din România. Vizăm o creştere de cel puţin 10% a numărului de proiecte finalizate şi cu peste 15% a numărului de licenţe vândute. De asemenea, am planificat introducerea unor produse noi precum SmartWe, un CRM 100% cloud “Hosted in Germany” special conceput pentru IMM-uri, atât ca functionalități cât și ca preț,” afirmă Mircea Prelipceanu, Head of International Sales – CAS CRM.
Proiectele CAS CRM în România se derulează cu precădere în rândul companiilor medii şi implică atât implementarea CAS genesisWorld cât şi dezvoltarea de soluţii custom pe baza platformei CAS xRM. Majoritatea clienţilor din România optează pentru acces web şi mobilitate, precum şi pentru automatizări complexe ale proceselor de afaceri. CAS CRM are în România 9 parteneri certificaţi şi 5 parteneri de vânzări, care derulează proiecte atât în România cât şi pe alte pieţe: Italia, Cehia, Germania. Printre clienţii CAS CRM în România se afla MAN, Isopan Est, Asociaţia Ornitologică Romana, AOPA România etc. Mai multe informatii la www.cas-crm.ro.