La doar o lună de la lansare, campania „Românii sunt deştepți”, iniţiată de batonul de ciocolată ROM Autentic și agenția de publicitate McCann Erickson, şi-a atins scopul: schimbarea sugestiilor negative generate automat de motorul de căutare Google la introducerea în bara de căutare a sintagmei „romanii sunt”. România devine astfel prima țară din lume care îşi schimbă imaginea pe internet.
Dacă pe 17 noiembrie 2011, la o simplă căutare pe google.ro, google.com, google.fr, google.it, google.es sau google.de cu sintagma „românii sunt”, sugestiile automate l-ar fi jignit chiar şi pe cel mai indiferent român, la o lună de la lansarea campaniei, sugestiile generate de Google au fost înlocuite cu „românii sunt deştepţi” şi alte sintagme pozitive – educați, frumoşi, talentați, inventivi, sau harnici.
«Campania „Românii sunt Deştepţi” luptă pentru o cauză în care ROM a demonstrat că are încredere: retrezirea la viaţă a mândriei naţionale. Faptul ca această campanie şi-a atins scopul confirmă că drumul pe care am pornit este cel corect şi că ne-am adus contribuţia la schimbarea imaginii României. ROM a avut şi are încredere în români, iar românii, prin aderarea la cauza lansată de noi şi prin sprijinul oferit pentru schimbarea imaginii României, ne-au demonstrat că au încredere în noi. Le mulţumim pentru asta!”, spune Gabriela Munteanu, Marketing Director Kandia Dulce.»
Succesul a venit după ce, în decurs de 30 de zile, în sprijinul campaniei au venit peste o jumătate de milion de căutări pe Google cu sintagma “românii sunt deştepţi”, zeci de transmisiuni TV, inclusiv din afara țării, sute de site-uri şi bloguri din toată lumea şi zeci de personalități locale.
«Vorbim în primul rând de un gest simbolic. Am schimbat predicţiile automate de pe Google, dar mai e de lucru până când internetul nu va mai arăta ca un poligon de tir în care noi, românii, suntem ţinta tuturor. Adevarata schimbare va veni atunci când conţinutul de pe internet generat chiar de noi, românii, va deveni şi el unul pozitiv. Atunci când vom scrie cu mai mult curaj despre reuşitele noastre, fără să ne temem că vom părea naivi sau că nu vom face rating. Trebuie să învăţăm să facem rating scriind şi lucruri bune despre noi. Aşadar, campania continuă şi îi invităm pe toţi românii, mai ales pe cei care pot influenţa opinia publică, să scrie şi de bine despre români.» a declarat Dinu Pănescu, Group Creative Director, McCann Erickson
Primul succes înregistrat de campanie a venit din Franţa, când, la începutul lunii decembrie, prima sugestie oferită de google.fr a devenit “les roumains sont intelligents”. Au urmat predicţii favorabile pe google.it („i rumeni sono intelligenti), google.es („los rumanos son inteligentes”), google.co.uk sau google.com („roumanians are smart”) şi chiar şi google.nl. Astăzi, românii sunt deştepți pe tot internetul, iar România a devenit prima ţară din lume care şi-a schimbat imaginea pe Internet!