Federatia Editorilor si Difuzorilor de Carte din Romania (FEDCR) demareaza in aceasta toamna campania nationala de promovare a lecturii “Romania, citeste!”, menita sa incurajeze lectura in randul publicului larg.
“Fiecare carte citita deschide o fereastra in suflet. Doar cartile pot oferi raspunsuri la intrebarile esentiale care ne framanta. Ele ne conduc intr-un refugiu plin de farmec din viata cotidiana, intr-un loc unde ne putem construi propria lume. Astfel putem deveni mai buni, mai fericiti, mai bogati dupa fiecare intalnire cu cartea…”Romania, citeste!” un indemn catre imbogatire spirituala, o cale care odata urmata va transforma realitatea din alb si negru intr-un tinut plin de culoare”, declara Lucia Ovezea, presedinte al FEDCR.
In contextul actual in care piata de carte din Romania este plasata pe ultimul loc in cadrul tarilor din UE, organizatorii isi propun sa atraga atentia asupra lecturii ca motor de dezvoltare personala si sociala. Semnalul de alarma care a dus la initierea acestei campanii a fost dat de studiile recente care arata ca 22% dintre romani nu citesc nicio carte, in timp ce unul din cinci romani citeste doar o carte pe an.
Campania va include concursuri, lecturi publice, lansari de carte dar si o serie de evenimente complexe organizate in Bucuresti, Arad, Campina, Targoviste, Galati, Craiova, Brasov si va beneficia de sprijinul a numeroase institutii de cultura si a autoritatilor.
Campanie initiata de: Federatia Editorilor si Difuzorilor de Carte din Romania
Parteneri: Consiliul National al Audiovizualului, Teatrul Masca, Editura Nemira
Parteneri media: Radio RFI, Radio Bucuresti, Romania Libera, Academia Catavencu, Ring, Centrul Vechi, Curierul National, Zile si Nopti, Yorick, Port.ro, PRwave, Revista Accente, Woman2Woman.ro, Pradvertising.ro