campanie naţională de încurajare a lecturii
Federaţia Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România vă invită la un nou eveniment din cadrul campaniei naţionale de încurajare a lecturii “România, citeşte-mă!”. Sâmbata, 24 noiembrie, ora 12.00 vă aşteptăm în cadrul Târgului Internaţional de Carte “Gaudeamus-Carte de Învăţătură” pentru a vă alătura iniţiatorilor acestui proiect într-o discuţie privind evoluţia pieţei de carte din România, precum şi despre ce e de facut pentru orientarea individului de la cele mai fragede vârste către consumul de cultură scrisă.
În acest sens, FEDCR iniţiază în cadrul acestei campanii concursul naţional de lectură adresat elevilor claselor a patra, aducând în atenţia acestora – prin intermediul unei broşuri ce va fi distribuită gratuit – atât fragmente din texte clasice, cât şi scrieri ale unor autori români contemporani (Mircea Cărtărescu, Dan Mircea Cipariu, Brânduşa Luciana Grosu, Cezar-Paul Bădescu, Ioana Pârvulescu).
Copiii prezenţi la Gaudeamus vor putea asculta aceste texte în lectura autorilor Cezar-Paul Bădescu, Brânduşa Luciana Grosu şi Dan Mircea Cipariu sâmbătă, 24 noiembrie, începând cu ora 12.00 in Pavilionul Central (Romexpo), nivelul 4.50, la standul 235.
Campania “România, citeşte-mă!” a luat naştere în contextul în care, în lipsa unei strategii naţionale de dezvoltare a culturii scrise, industria editorială întâmpină mari greutăţi în promovarea cărţii şi a lecturii, studiile recente indicând o scădere îngrijorătoare a pieței de carte din România – 22% dintre români nu citesc nicio carte, în timp ce doar unul din cinci citește doar o carte pe an (conform studiului IRES 2011).
“Pe o piață cu un consum de carte ce plasează țara noastră pe ultimul loc din Uniunea Europeană, considerăm de importanță majoră desfășurarea unei campanii care să promoveze lectura ca principal instrument de dezvoltare personală și socială.”, a declarat Lucia Ovezea, președintele FEDCR.
Campanie initiata de: Federaţia Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România
Parteneri: Consiliul Naţional al Audiovizualului, Teatrul Masca, Editura Nemira
Parteneri media: TVR, RTV, Radio RFI, Radio Bucureşti, România Liberă, Academia Caţavencu, Ring, Centrul Vechi, Curierul Naţional, Zile şi Nopti, Yorick, Port.ro, PRwave, Revista Accente, Woman2Woman.ro, Pr2advertising.ro