Digital Place-based Advertising Association (DPAA) anunţă că asociaţiile de publicitate indoor din Canada, Rusia şi România s-au alăturat grupului tot mai numeros al membrilor internaţionali ai DPAA. DPAA reprezintă principalele reţele de publicitate indoor digitală şi comunitatea profesioniştilor din domeniul publicităţii care sunt implicaţi activ în planificarea, achiziţionarea şi evaluarea eficienţei acestui mediu.
Susan Danaher, preşedinte şi CEO al DPAA, declara: “Creşterea numărului membrilor internaţionali reflectă influenţa tot mai mare, la nivel mondial, a publicităţii indoor digitale. Suntem nerabdători să colaborăm îndeaproape cu partenerii noştri internaţionali pentru a transforma cererea în creştere pentru publicitatea digitală, în bugete mai mari pentru publicitate prin intermediul acestui mediu”.
Asociaţia Română de Indoor Advertising (ARIA) a fost fondată în 2011. Ovidiu Brazdău este preşedintele ARIA şi managing partner la Reţeaua Info-Sănătate, care operează cea mai mare reţea de afişaj digital din România, prezentă în sălile de aşteptare din 554 de spitale şi clinici private din 122 de oraşe.
Info-Sănătate şi ARIA colaborează în prezent pentru introducerea principiilor DPAA de măsurare a audienţei, în România. Primele întâlniri pentru implementarea standardelor internaţionale de măsurare a eficienţei campaniilor publicitare indoor, la care au participat reprezentanţi BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor), ARMA (Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor) şi Nielsen România şi Spania, au avut loc în Iunie 2012.
“Info-Sănătate este prima companie de media din România care măsoară eficienţa campaniilor publicitare indoor din punct de vedere al audienţei, indicatorilor de eficienţă şi evaluării ROI,” a declarat Ovidiu Brazdău. „În parteneriat cu Nielsen, obiectivul nostru este de a moderniza mediul de afaceri din România şi de a convinge agenţiile şi reţelele out-of-home de necesitatea unei evaluări standardizate a campaniilor”.
Înfiinţată în 2005, Canadian Out-of-Home Digital Association (CODACAN) este o asociaţie non-profit ce reprezintă liderii industriei de profil din Canada. Prin intermediul membrilor şi partenerilor săi, CODACAN promovează publicitatea indoor şi furnizează publicului ţintă informaţii sigure şi credibile. Asociaţia îşi propune să satisfacă nevoile profesioniştilor din domeniul publicităţii, agenţiilor, reţelelor digitale şi furnizorilor din domeniu. Membrii reţelei operează în prezent pe întreg teritoriul Canadei, peste 18.000 de monitoare transmiţând informaţii consumatorilor în timpul programului lor zilnic – la locul de muncă, la cumpărături, în locurile de joacă şi de socializare.
Charles Vachon, preşedinte al CODACAN, declara: “CODACAN este foarte încântată de parteneriatul cu DPAA. Prin alinierea la DPAA, industria canadiană de profil a mai făcut un pas în consolidarea forţei publicitatii indoor digitale. Misiunea CODACAN este de a asigura o modalitate precisă şi cu caracter informativ de încurajare a obiectivelor profesioniştilor din domeniul publicităţii. DPAA promovează de ani de zile o serie de mesaje instructive şi viabile în rândul comunităţii profesioniştilor din domeniul publicităţii şi prin intermediul acestui nou parteneriat cu CODACAN va putea să împărtăşească aceste mesaje comunităţii profesioniştilor din domeniul publicităţii din Canada.”
Dmitry Kurkovich, director executiv AIZ Media, este membru fondator al asociaţiei reţelelor de publicitate indoor digitală din Rusia. AIZ Media este primul operator de reţele video wall în cel mai mare mall de categoria I din Rusia. Traficul total la nivelul mall-urilor este de 600,000 de persoane pe zi. Asociaţia din Rusia, al cărui sediu se află la Moscova, se află în faza de constituire şi în curând îşi va anunţa lansarea oficială şi numele.
„Piaţa modernă de publicitate indoor trebuie să iasă din conul de umbră în care se află. Astăzi arată precum monstrul lui Frankenstein. Este compusă din segmente disparate, unele dintre acestea sunt dezvoltate excesiv în timp ce altele sunt perimate, un monstru care stă în calea propriei dezvoltări. Prin alăturarea la DPAA avem şansa de a standardiza piaţa, de a da monstrului un chip uman şi de a atinge în final pragul de 600 de milioane $ în vânzări până în 2016”, a declarat Kurkovich.
Cele trei asociaţii se alătură DPAA Australia şi ABDOH (Brazilia) în calitate de membri internaţionali ai DPAA.
DESPRE DPAA
Fondată în 2006, Digital Place-based Advertising Association (DPAA) reprezintă principalele reţele dpb şi profesioniştii din domeniul publicităţii care sunt implicaţi activ în planificarea, achiziţionarea şi evaluarea eficienţei acestui mediu. În numele membrilor săi, DPAA urmăreşte stabilirea unor relaţii permanente de colaborare între agenţii şi reţele de publicitate dpb; asigură standarde, principii de bună practică şi date de cercetare la nivelul întregului domeniu şi promovează eficienţa publicităţii dpb. Pentru informaţii suplimentare vă invităm să vizitaţi www.dp-aa.org.