Un proiect unic pentru promovarea brand-ului turistic şi cultural de ţară
Romania – Business & Leisure a fost lansat drept un demers inedit al societăţii civile, realizat sub egida Platformei CEFTAC (Central European Advocacy for a Fair & Transparent Competition), proiect fondat în octombrie 2004 cu sprijinul Programului PHARE al Uniunii Europene, coordonat de Fundaţia EUROLINK-Casa Europei (www.HouseofEurope.ro) în cooperare cu Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (www.apc-romania.ro). Romania – Business & Leisure apare cu subtitlul explicativ The National Selection of Excellence Services & Professionals in the Hospitality Industry – 2006, fiind astfel un catalog veritabil al serviciilor de excelenţă şi al profesioniştilor din industria de ospitalitate.
Proiectul se desfăşoară cu amabilul sprijin al agenţiilor guvernamentale – Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – ANPC, Autoritatea Naţională pentru Turism – ANT, Agenţia Română pentru Investiţii Străine – ARIS, Agenţia Naţională pentru Intreprinderi Mici, Mijlocii şi Cooperaţie – ANIMMC. Proiectul este dezvoltat în sistem non-profit, exclusiv pe bază de auto-finanţare, în sensul că agenţiile şi autorităţile implicate sprijină numai moral şi prin acces la resursele proprii de date si expertiză, pentru a contribui astfel direct la promovarea brand-ului turistic şi cultural de ţară.
Concret, Romania – Business & Leisure va fi dezvoltat pe două componente, una print (a cărei lansare este programată pentru luna noiembrie, cu ocazia celei de-a II-a ediţii a Zilei Europene a Concurenţei şi Competitivităţii în România) şi una online (în parteneriat cu www.SMARThoreca.ro, care în prezent găzduieşte deja prezentarea pe larg a proiectului şi va deveni un portal de informaţii dedicat HoReCa).
AVANTAJE – Argument al originalităţii sistemului Romania – Business & Leisure :
1. Simplitatea mecanismului de înscriere, direct pe www.SMARThoreca.ro: managerul unei locaţii poate propune oferta de servicii a companiei pentru listarea in cadrul Romania – Business & Leisure, completând un formular online şi făcând dovada achitarii unei contribuţii în vederea accesului la pachetul de beneficii oferit prin participare la program, în contul Fundaţiei EUROLINK-Casa Europei.
2. Ulterior, reprezentantul unei locaţii înscrise poate transmite periodic, pentru secţiunea de ştiri a portalului www.SMARThoreca.ro, informaţii cu caracter promoţional asupra ofertelor si evenimentelor pe care le lansează şi a programelor în care se implică.
3. Înscrierea în acest program adaugă pe lângă beneficiile directe şi posibilitatea unui discount de 15% la cotizaţia de membru al Programului Club StructuralFunds.ro., dedicat tuturor celor care au nevoie de consiliere gratuită şi se pregătesc să depună proiecte în domeniul turismului şi serviciilor complementare cu Fonduri Structurale (www.StructuralFunds.ro), ce vor fi gestionate sub egida Ministerului Economiei şi Comerţului, ANIMMC şi ANT, ca autorităţi de management desemnate.
4. Nu există taxe sau comisioane ascunse. Gândită în spiritul Ghidului Responsabilităţii Sociale Corporative realizat de OECD – clubul select al ţărilor prospere economic şi social, organizaţie la care şi România aspiră să adere dupa integrarea în UE – singura contribuţie modică de participare acoperă un pachet integrat de beneficii directe şi conexe şi este destinată să acopere costurile de producţie în sine şi costurile tehnice ale acestui proiect realizat prin auto-finanţare şi în sistem de voluntariat.
5. 10 % din contribuţiile pentru adeziune vor fi donate în sistem de sponsorizare unei case de creaţie şi odihnă pentru găzduirea personalităţilor de marcă ale vieţii publice şi culturii româneşti ce sunt ambasadorii ospitalităţii şi stilului de viaţă românesc.
6. În afara listării şi a preluării de informaţii cu caracter promoţional, Comitetul Oficial de Selecţie va putea reţine pentru versiunea finală a Catalogului includerea unui spaţiu , destinat prezentării locaţiei şi a profesionistilor care lucrează în cadrul acesteia, în funcţie de nivelul de excelenţă al serviciilor de ospitalitate oferite.
7. Companiile participante beneficiază de prioritate, consiliere educaţională şi reducere relevantă pentru angajaţii şi colaboratorii care se pot forma prin programele de Masterat recunoscute de Ministerul Educaţiei şi Cercetarii în domeniul Afacerilor Europene şi Internaţionale, precum şi credite transferabile pentru programele de formare de scurtă durată, la instituţiile academice asociate, Academia de Ştiinţe Economice şi Universitatea Română de Arte şi Ştiinte Gheorghe Cristea.
8. Toate companiile listate care vor fi figura în Catologul Oficial beneficiază de o reducere de minimum 30% din valoarea pachetului corporativ al participarii la evenimentul de lansare, ediţia a II –a a Zilei Europene a Concurenţei si Competitivităţii în România şi Gala de decernare a prestigioasei distincţii Personalitatea Anului pentru o Românie Europeană (ediţia a V-a), plasat sub Înaltul Patronaj al Preşedintiei Uniunii Europene şi având ca Invitat de Onoare pe Preşedintele României.
9. Companiile listate pot beneficia de reducere la rezervarea sălilor de conferinţă ale Platformei CEFTAC, pentru organizarea de conferinţe de presă în Bucureşti şi Constanţa. În plus, orice companie poate solicita, de maxim 2 ori pe lună, consultanţă juridică gratuită pe probleme de drept turistic şi comercial, prin intermediul partenerilor asociaţi şi sponsorilor Plaformei CEFTAC – importante societăţi de avocatură şi agenţii de consultanţă.
10. Prin intermediul partenerilor media (ziare, reviste, TV, radio, new-media), bilanţurile proiectului şi detalii despre fazele sale intermediare, dar şi prezentări finale incluse în proiect vor fi promovate periodic.
Proiectul Romania – Business & Leisure nu este un clasament si nu urmăreşte cotarea sau omologarea locaţiilor incluse, ceea ce intră în competenţele autorităţilor publice de reglementare şi control. Tocmai de aceea, prin componenţa sa, Comitetul Oficial de Selecţie reprezintă o largă diversitate de profesii, apartenenţe sociale şi preocupări, unite însă sub semnul experienţelor multiple de călătorie în spaţiul european şi românesc, al exigenţei şi căutarii rafinamentului şi armoniei la cel mai înalt nivel. Obiectivul central este obţinerea unei sinteze din unghiul de vedere al impresiei globale şi pe termen lung lăsată consumatorilor avizaţi ai serviciilor de ospitalitate.
Descriere pe scurt. Ediţia cu numărul 1 se va edita în format A4, color, tipar impecabil, aproximativ 200 de pagini, exclusiv în limba engleză, absolut gratuit grupului-ţintă desemnat. Targetul principal este constituit din beneficiari străini şi români, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 50 de ani, cu studii medii şi superioare, venituri medii şi mari, clasa medie şi clasa business, persoane dinamice, active social, cu nevoi de mobilitate şi caracterizate de interes pentru calitate şi servicii de înaltă ţinută. Distribuţia ediţiei printate se va face într-un mediu select, începând cu luna noiembrie 2006 până în prima jumătate a anului 2007: ambasadori şi diplomaţi din cadrul misiunilor diplomatice şi organizaţiilor internaţionale, demnitari şi oficiali din administraţia centrală şi din autorităţile zonelor reprezentate, din domeniul turismului şi HoReCa, agenţiilor de turism-business, hoteluri şi restaurante cu potenţial turistic ridicat, specialiştilor din agenţiile de PR, Marketing şi Advertising şi organizatorilor de evenimente în general, participanţilor la proiect, unor reprezentanţi mass-media şi ai sectorului neguvernamental.
Suportul internet al proiectului, realizat de SMART Press, o companie cu experienţă în new-media (www.SMARTfinancial.ro, www.SMARTbank.ro, www.SMARTtourist.ro), va fi organizat sub forma unui ziar financiar electronic dedicat domeniului HoReCa, cu funcţii de portal, în versiune română şi engleză. www.SMARThoreca.ro va beneficia de promovare online şi offline, iar accesul la informaţii va fi permis gratuit, implicit unei categorii largi de populaţie cu acces la internet, din România şi de peste hotare.
Structura sa va fi următoarea: componentă de ştiri, conţinut editat regulat, informaţii din domeniul HoReCa şi informaţii tangente, analize, reportaje şi interviuri nepublicitare, o galerie dinamică a personalităţilor din lumea intelectuală şi cultural-artistică-ştiinţifică care reprezintă ambasadorii onorifici ai românităţii şi culturii ospitalităţii româneşti în lume.
De asemenea, va exista o componentă de director-portal avansat de locaţii HoReCa (unde vor apărea listate toate locaţiile înscrise în Romania-Business & Leisure şi unde vor beneficia de spaţiu extins, cu galerii de imagini şi prezentări originale, locaţiile reţinute pentru selecţia finală a prezentărilor din cadrul Catalogului).
Comitetul Oficial de Selecţie este prezidat onorific de Ambasadorul Romaniei la OSCE, Dl Dr. Liviu BOTA, fost Secretar General Adj. al ONU. Participă cu statut de observatori ai desemnării finale a celor selectaţi reprezentanţii autorităţilor guvernamentale partenere. Consultant special este renumitul expert în gastronomie şi life-style, Dl Peter IMRE.
Romania – Business & Leisure şi www.SMARThoreca.ro reprezintă un instrument de mediatizare a excelenţei în domeniul HoReCa, la nivel de ansamblu cele două componente constituindu-se ca un proiect al românilor pentru românii de pretutindeni şi pentru oaspeţii noştri. Romania – Business & Leisure are în esenţă semnificaţia unei iniţiative mobilizatoare, inclusiv pentru o mai bună antrenare a motoarelor economiei româneşti în perspectiva integrarii în Piaţa Unică Europeană.
Parteneri media: Bucharest in Your Pocket, "EURO MONITOR"-N24 TV, Comunicaţii Mobile,
Şapte Seri, Atitudinea.ro , NewBusiness.ro,"Dialoguri Europene"- Radio România,
www.SMARTfinancial.ro, Gardianul, www.SMARTbank.ro, Hotnews.ro, Eu.Ro.Com , Biroul de imagine
Mai multe detalii sunt disponibile, precum şi LOGO-ul oficial, pe www.SMARThoreca.ro
{mosloadposition user10}