60% dintre româncele tinere consideră că cea mai importantă caracteristică a unui bărbat trebuie să fie siguranța de sine. Caracterul de care dau dovadă bărbații este important pentru 49% dintre femei, iar faptul că acesta are gusturi fine sau are o situație materială bună contează mai puțin, ele fiind importante doar în proporție de 31%, respectiv 18%. Rezultatele provin dintr-un studiu privind preferințele femeilor cu vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani din România pentru bărbați, realizat de compania de cercetare de piață Cult Market Research.
”Suntem mereu atenți la preferințele consumatorilor și facem studii pentru a vedea cum reacționează aceștia în diferite situații și care sunt preferințele lor. Acest studiu vrea să răspundă unei întrebări controversate, dar la care, cel puțin sociologic, putem afla un răspuns: ce-și doresc femeile de la un bărbat. Am făcut o cercetare cantitativă, clasică, dar și una calitativă, folosindu-ne de un eye tracker, cu ajutorul căruia am analizat mișcarea privirii ca răspuns la anumiți stimuli vizuali. Cercetarea noastră ne-a demonstrat că femeile din România sunt atrase înițial de anumite aspecte fizice, după care urmează evaluarea bărbatului după alte elemente importante, care au o greutate mai mare în alegerea pe care o fac. Pentru ele, un bărbat de caracter și hotărât este un bărbat puternic”, a declarat Alexandru Zodieru, General Manager al Cult Market Research.
Femeile pun un accent mai scăzut pe sensibilitatea, aspectul fizic plăcut al unui bărbat sau pe faptul că acesta are gusturi fine. Mai puțin de 30% dintre respondente au menționat una dintre aceste caracteristici când au enumerat aspectele care contează la un bărbat. Pentru cele mai multe dintre femei, bărbatul ideal trebuie să fie sincer, 40% dintre acestea indicând în mod spontan această caracteristică.
Studiul a arătat că femeile preferă bărbații siguri pe ei. Astfel, primele cinci caracteristici pe care le apreciază femeile la bărbați sunt:
- Sigur pe el – 60%;
- Inteligent – 57%;
- Hotărât – 54%;
- Caracter puternic – 49%;
- Adaptabil – 38%;
În afara topului rămân caracteristici ca: să aibă gusturi fine, să fie sensibili, să aibă un aspect plăcut și o situație financiară bună.
Câteva concluzii:
- Femeile cu studii superioare, singure sau într-o relație, apreciază mai mult caracterul la un bărbat (55%);
- Femeile din mediul rural ori cele căsătorite apreciază mai mult voința la un bărbat (33%).
- Femeile de peste 35 de ani apreciază mai mult sensibilitatea;
- Tinerele din mediul rural apreciază bărbații cu situație materială bună.
În cadrul studiului ”Ce tip de bărbat preferă femeile?”, cercetarea cantitativă a presupus aplicarea a 485 de chestionare telefonice pe un eșantion de femei cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani la nivel național. Studiul a fost realizat în perioada 3-9 aprilie și este reprezentativ la nivel național pentru eșantionul ales, marja de eroare fiind de +4,4%.
Cercetarea a utilizat și tehnici moderne, și a urmărit ”Ce tip de bărbat atrage cel mai mult privirea unei femei?”. Cu ajutorul unui eye tracker, care urmărește privirea spontană, a fost studiat modul în care 13 femei cu vârsta sub 30 de ani privesc imagini cu anumiți bărbați. Pe baza unor criterii psihosociologice au fost testate 22 de tipologii de bărbați dintre care participantele la experiment au fost atrase cel mai mult de trei tipologii: îndrăzneț, protector și independent.
Concluziile cercetării cu eye tracker-ul:
- Femeile au văzut în tipul de bărbat îndrăzneț moderație și liniște. Privirea lor a fost atrasă de față, în special de zona ochilor sau a gurii. Atunci când observă un bărbat care le atrage atenția, femeile se mai uită la mâini pentru a analiza postura, aspectul și prezența unei verighete.
- Bărbatul protector atrage atenția prin atitudine, postură și vestimentație. Privirea este cea care sugerează în primul rând femeilor această atitudine.
- Privirea participantelor la experiment a fost atrasă, în cazul bărbatului independent, de partea centrală a feței, nasului și gurii. Mâinile, prin postură și aspect, și părul, prin sugerarea atitudinii de libertate, sunt studiate și analizate de către femei.
Despre Cult Market Research
Cult Market Research este o agenție de cercetare înființată în anul 2008, cu o bogată experiență în domenii ale cercetării sociale, de marketing si comunicaționale. Agenția reuneşte 10 specialişti și realizează cercetări cantitative și calitative în domenii precum: FMCG, Auto, Energie, Horeca, Farmaceutic şi Medical, Fonduri Europene, Educaţie, Securitate, Media.
{mosloadposition user9}