Noua campanie ROM Autentic dezvoltata de McCann Bucuresti si MRM Romania
ROM Autentic, batonul de ciocolata traditional romanesc, impreuna cu McCann Bucuresti si MRM Romania, lanseaza «Bucharest, not Budapest», o campanie care isi propune sa puna capat confuziei intre cele doua capitale : Bucuresti si Budapesta.
Timp de zeci de ani, Bucurestiul a fost confundat cu Budapesta si, desi acest lucru a generat indignare si comentarii negative, nimeni nu a facut ceva in acest sens.
Totul a inceput in 1990, cand Michael Jackson a dat startul trendului spunand «Hello, Budapest!» la primul sau concert in Romania. Apoi, in 1995, Iron Maiden a facut aceeasi greseala. Morcheeba, Lenny Kravitz, Metallica, Ozzy Osbourne, Whitesnakes si multi altii nu au consultat Wikipedia inainte sa vina la Bucuresti si au continuat trendul spunand “Heeeeloooo, Budaaaapeeest!” in fata a mii de bucuresteni.
Faimoasa confuzie a atins cote maxime si a inceput sa faca victime colaterale anul trecut cand nu mai putin de 400 de fani Athletic Bilbao au ratat finala Europa League pentru ca au zburat cu avionul la Budapesta, in loc de Bucuresti.
Vizionati acest scurt film manifest si va veti convinge de magnitudinea confuziei: //youtu.be/nBR42mfV8Ec.
“Este o confuzie care ne deranjeaza pe toti si daca exista un brand care poate lua atitudine fata de aceasta eroare, acela este ROM, pentru ca este romanesc, autentic, indraznet si pentru ca scrie BUCURESTI pe el”, a declarat Gabriela Munteanu, Marketing Manager Kandia Dulce.
De aproape 50 de ani, ROM a este un brand simbol al Romaniei si al romanilor, care si-a facut un obicei din indulcirea si apararea imaginii Romaniei peste hotare. De aceea, in ajunul celui de-al doilea concert al trupei Iron Maiden la Bucuresti, ROM Autentic indrazneste sa-i provoace din nou pe romani, de data aceasta pentru a pune capat confuziei legate de cele doua capitale.
Astfel, toti romanii sunt invitati sa se implice in campanie pentru ca intraga lume sa inteleaga ca BUCURESTIUL, NU BUDAPESTA este capitala Romaniei.
Daca esti suporter al cauzei, acceseaza: www.BucharestNotBudapest.com si :
· Descarca add-on-ul de browser care adauga “Not Budapest” langa fiecare “Bucharest” si trimite-l impreuna cu tutorialele video tuturor prietenilor tai din strainatate;
· Alege-ti un widget sau un cover photo de sustinator;
· Daca ai auzit povesti similare, adauga-le in galeria greselilor de pe site-ul campaniei, da-le share pe Facebook, cu tagul #BucharestNotBudapest
“Da, Iron Maiden si-au inceput concertul cu un galagios “Hello, Budapest”. Da, exista un film YouTube de 5 minute cu Ozzy Osbourne care se chinuie sa inteleaga diferenta dintre Bucuresti si Budapesta. Da, lista poate continua. Dar adevarul este ca fiecare roman stie o poveste cu cineva care a confundat Bucurestiul cu Budapesta. Si chiar si cele mai haioase povesti ne ranesc putin orgoliul. De aceea, ROM trebuia sa faca ceva in legatura cu asta. Am lansat o noua cauza nationala care isi propune sa puna capat confuziei pentru totdeauna. Am creat un motiv care sa-i uneasca din nou pe romani, sa-i indemne sa se implice si sa creeze o miscare de amploare care cu siguranta va avea ecou in afara tarii”, a declarat Catalin Dobre, Executive Creative Director, McCann Bucharest.
“Este clar ca bucurestenii s-au saturat ca lumea sa confunde Bucurestiul cu Budapesta! Asa ca am facut apel la toate canalele de media, digitale si offline, pentru a pune capat confuziei. Campania digitala include bannere online, un site dinamic si activari in social media. Speram ca la finalul acestei campanii intreaga lume va stii ca suntem in Bucuresti, nu in Budapesta !”, a declarat Nir Refuah, Chief Creative Officer MRM Romania.
Pe langa site-ul campaniei, manifest, tutoriale si activarile de PR si social media, campania mai include billboard-uri gigant montate in vecinatatea Aeroportului International Henri Coanda, Bucuresti si a Aeroportului International Ferenc Liszt, Budapesta. De asemenea, Howard Johnson Grand Plaza Hotel Bucuresti s-a asociat in campanie oferindu-le tuturor oaspetilor hotelului cadouri care sa-i ajute sa inteleaga diferenta dintre Bucuresti si Budapesta.
In 2011, ROM Autentic a fost marele castigator al Cannes Lions Advertising Festival, castigand nu mai putin de noua Lei, inclusive doua Grand Prix si un Titanium Lion, cu Campania “ROM American”. De asemenea, in 2012, Campania “Romanii sunt Destepti”, dezvoltata pentru acelasi brand, a facut din Romania prima tara care si-a schimbat imaginea pe internet si i-a adus brandului alti trei Lei la Cannes Lions.
Rom Autentic face parte din portofoliul companiei Kandia Dulce, cel mai mare producator de dulciuri din Romania. Compania administreaza branduri cu traditie precum Kandia, Magura, Laura, Silvana sau Sugus si mai nou Primola, Novatini si Cremita. Toate acestea sunt marci cunoscute si apreciate de consumatorii romani, iar misiunea sa este se de a dezvolta in permanet produse noi si astfel de a aduce bucurie pentru fiecare generatie de romani.