Mâine, în cadrul Galei IPRA (International Public Relations Association), Golden World Awards, care va avea loc la Londra, Rogalski Grigoriu Public Relations va primi o dublă distincţie pentru campania “What a fun time to be here!”, respectiv lansarea oficială a României în Second Life, prin proiectul pilot “Virtual Bucharest”. Golden World Awards Gala, organizată de IPRA (Organizaţia Internaţională de Relaţii Publice (www.ipra.org), înseamnă competiţia în care sunt evaluate cele mai creative şi eficiente campanii de Relaţii Publice din toată lumea.
“What a fun time to be here!’ este singura campanie premiată la două categorii în cadrul Galei IPRA de anul acesta, juriul optând pentru 30 de finalişti dintr-o listă iniţială de 342 de campanii înscrise, din toată lumea. Cele două categorii la care campania ‘What a fun time to be here!’ a fost premiată sunt printre cele mai disputate. Prima, “PR on a Shoestring” apreciază campanile foarte complexe, în timp ce a doua, “e-PR / Use of Internet”, premiază cele mai creative campanii în care s-au folosit instrumentele on line.
“Campania,“WHAT A FUN TIME TO BE HERE!”, este un exemplu excelent al modului în care o strategie de relaţii publice poate şi ar trebui să implice consumatorul, pentru o eficienţă maxima, care, în schimb, creează ambasadori ai brandului credibili. Mai mult, este o campanie care a plecat de la o cercetare prealabila pentru a dezvolta un concept unic şi tactici usor de asimilat, identificând corect publicul careia i se adresează.” a declarat Deborah Charnes Vallejo – Membru al juriului in cadrul Golden World Awards (in comisia de evaluare a ambelor categorii, ePR si PR on a Shoestring).
“Virtual Bucharest este un proiect unic pentru România. El combina ultimele tehnologii 3D cu puterea Mediei Sociale. Scopul Virtual Bucharest este acela de a inspira tânăra generaţie în vederea schimbării atitudinii faţă de ţară si valorile nationale prin puterea exemplului, prin voluntariat şi prin diseminarea virală a gândirii positive. Surprinşi într-un mediu puternic imersiv, ca într-un joc, tinerii devin foarte receptivi, învaţă repede şi absorb concepte pe care încep să le aplice şi în viaţa reală” a declarat Aura Tatu (LaraCroft Akula in Second Life), creatorul platformei Virtual Bucharest în Second Life.
“A fost o provocare datorată, în primul rând, noutăţii şi dificultăţii de a implementa tacticile şi de a măsura resultatele într-un mediu dinamic şi imersiv, cum este cel 3D. Implicată activ în proiect, fiind consultant de PR în Second Life dar şi în viata reală, a doua zi era întotdeauna diversă, lucrurile evoluau în direcţii neprevăzute şi fiecare zi însemna managementul unor situaţii contextuale. Şi cred că, dacă aş lua-o de la capăt, campania de PR nu ar mai fi la fel, ar fi pur şi simplu altfel.” – a declarat Alina Meleşcanu Senior PR Consultant Rogalski Grigoriu Public Relations.
Virtual Bucharest – proiectul pilot al lansării României virtuale în Second Life este unul promovat exclusiv printr-o campanie de PR care a folosit toate tipurile de mass media, de la new/social media (Facebook, Blogging, 3D – Second Life), la media clasică (site-uri, agenţii de presă, presă scrisă şi canale TV). Pe lângă obiectivul său principal, acela de a educa tinerii prin “surprinderea” lor în mediul în care îşi petrec timpul liber, lansarea oficială a Virtual Bucharest a reprezentat lansarea Second Life în România dar şi prima dată când o campanie de PR a fost implementată în Second Life. De asemenea, toate evenimentele din viaţa reală precum: Aprinderea Luminilor, Craciunul, Revelionul, Valentine’s Day, au avut şi o replică în Virtual Bucharest.
Acum, după 11 luni de la evenimentul de lansare, Virtual Bucharest reprezintă o poartă virtuală pentru toţi tinerii care vor să îşi asume responsabilitatea schimbării. Peste 70.000 de români şi-au asumat deja acest rol.
DESPRE SECOND LIFE:
Second Life s-a lansat în 2003 dar platforma a devenit cunoscută la nivel mondial abia în 2006, odată cu intrarea Ambasadei Suediei urmată de o serie de branduri care au început să testeze oportunităţile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L’Oreal, Philips, Electrolux şi multe altele). În acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi înregistrate, o economie şi o monedă proprie (Linden Dolar). Valoarea tranzacţiilor zilnice se ridică la peste 1.5 milioane de dolari americani. Utilizatorii Second Life sunt în general trend-setteri şi early adopters, persoane cu influenţă în cercurile lor sociale şi care stăpânesc bine uneltele de socializare online. Majoritatea sunt producători de conţinut – scriu pe bloguri, folosesc photo şi video sharing sau produc bunuri virtuale.
DESPRE IPRA
IPRA (www.ipra.org//www.ipra.org/) reprezintă Organizaţia Internaţională de Relaţii Publice (International Public Relations Association), liderul la nivel global al profesioniştilor în relaţii publice. Scopul organizaţiei este acela de a dezvolta constant comunicarea deschisă şi practicile etice în domeniul relaţiilor publice. IPRA este organizatorul Golden World Awards for Excellence – matricea premiilor internaţionale de PR. Cu o experienţă de peste 50 de ani recunoscută de catre Naţiunile Unite UNESCO, IPRA este acum prezentă în orice ţară unde relaţiile publice sunt practicate.
{mosloadposition user10}