Susţinut de BCR şi conceput ca un program de educaţie financiară prin divertisment, „Şcoala de Bani” îşi propune să dezvolte pe termen lung responsabilitatea publicului cu privire la gestionarea bugetului personal şi al familiei.
Şcoala de Bani – www.scoaladebani.ro – un proiect de educaţie financiară susţinut de BCR – este lansat printr-o campanie integrată de comunicare ce cuprinde PR pe suporturi tradiţionale şi online, formate de media inovative şi comunicare interactivă. Programul începe cu o sesiune de învăţare care pune accentul pe ambele pârghii ale circuitului banilor – consumul şi investiţiile personale într-o manieră relevantă pentru public – simultan cu un concurs derulat pe aceleaşi două coordonate.
“Şcoala de Bani este probabil unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de comunicare, pentru că urmăreşte pe termen mediu să cultive responsabilitatea faţă de bani. Am plecat în acest proiect de la concluzia pe care am tras-o cercetând agenda publicului: există un imens potenţial de a le vorbi oamenilor despre bani, dar într-un mod familiar şi deschis. Toată lumea stie ce înseamnă inflaţie, însă puţină lume ştie ce înseamnă inflaţie personală, de exemplu. Ca să dăm relevanţă unor astfel de subiecte, am început o contrucţie de la zero, în care s-au reunit eforturile şi creativitatea a patru agenţii de top din România şi experienta solidă a unei organizaţii -BCR-care susţine această iniţiativă”, a declarat Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu Public Relations.
“Şcoala de bani” este un proiect care îmbină lecţiile de teorie propriu-zisă cuprinse în două ghiduri de lucru -„Ghidul de conversaţie între buzunar şi ban”, respectiv “Ghidul de creştere a banilor”, cu elemente de divertisment şi instrumente utile în gestionarea portofelului familiei. Programul cuprinde şi un concurs „Buzunarul anului”, găzduit de site-ul oficial al campaniei – www.scoaladebani.ro în care participanţii trebuie să doveadescă abilitatea de a-şi administra foarte bine finanţele personale. Concursul este unic în România şi va răsplăti pe cei care îşi vor face conştiincios temele despre bani, vor participa la lecţiile online, vor rezolva testele şi problemele despre cheltuieli şi investiţii şi vor fi votaţi de public pentru prestaţia lor în concurs.
Proiectul a demarat la începutul lunii octombrie 2009 prin lansarea pe internet a unui manifest intitulat „Cum ajungi falit în 10 paşi” în care surprinde cu umor atitudini reale, dar şi exagerate faţă de bani şi gestionarea lor defectuoasă. Manifestul a circulat pe internet timp de mai multe zile şi a stârnit curiozitatea a mii de oameni. Concursul începe pe 15 octombrie, când se dă startul înscrierilor şi al probei de admitere la Şcoala de Bani, care constă în 30 de întrebări despre bani în situaţii reale.
„Şcoala de Bani este un proiect pe care îl susţinem cu entuziasm, pentru că vine în continuarea unor iniţiative educaţionale pe care BCR le-a avut în mod constant pentru a responsabiliza publicul cu privire la administrarea propriilor resurse financiare. Credem că Şcoala de Bani are potenţialul de a contribui la dezvoltarea unei atitudini mature şi responsabile faţă de bani în rândul românilor. Conceptul neconvenţional şi colocvial al comunicării ne-a convins că experţii noştri în finanţe vor avea în curând parteneri în rândul consumatorilor, care la rândul lor pot deveni ei înşişi „profesori” în administrarea banilor”, a declarat Daniel Pană, Director Executiv al Direcţiei Marketing BCR.
Agenţiile care au dezvoltat campania de comunicare pentru a lansa Şcoala de Bani sunt, alături de Rogalski Grigoriu Public Relations – în calitate de iniţiator al programului – Tempo Advertising pentru creaţie, Mediaedge:cia pentru strategia de media şi Media Cafe pentru dezvoltarea plaftormei online.
„Am lucrat cu mult drag în acest proiect. Este un exemplu bun pentru cum poţi să dezvolţi cu succes o idee într-un proiect ambiţios: îţi trebuie o idee bună, un partener puternic şi de încredere-BCR, o echipă de profesionişti împreună pentru 112 zile de muncă, brainstorming-uri, intâlniri şi mult curaj”, a declarat Aura Toma, Client Service Director, Tempo Advertising.
"Scoala de Bani" este un proiect excelent pentru educarea consumatorilor de servicii financiar – bancare. Campania noastra se remarca printr-un mix in care neconventionalul este elementul cheie: split screenuri pe TV, pozitionari premium pe prima pagina a ziarelor si pe bloguri, astfel încât gradul de notorietate al ghidurilor sustinute de BCR, la finalul campaniei sa genereze o acoperire efectiva de cel puţin 65% din targetul pe care ne propunem să îl atingem” a declarat Bogdan Prajisteanu, Director General al Mediaedge:cia Romania.
„Suntem foarte entuziasmaţi de Şcoala de Bani, pentru că este tipul de proiect care ne-a pus la încercare imaginaţia atât ca specialişti în interactive, cât şi ca oameni. www.scoaladebani.ro îmbină nevoia utilizatorilor de a se regăsi într-o comunitate, în jurul unui interes comun – banii, cu nevoia brandului care susţine proiectul de a interacţiona cu consumatorii,” a declarat Mihai Fanache, Director Executiv Media Cafe.
Concursul se va încheia la sfârştul lunii noiembrie, prin acordarea a trei premii, în ordinea clasamentului general al echipelor, precum şi două premii speciale – pentru cea mai populară echipă şi pentru cel mai activ susştinător.
{mosloadposition user10}