Conform celei mai recente editii a raportului ROADS comunicate astazi in cadrul IAB Forum, piata romaneasca de publicitate online a inregistrat pe primul semestru al anului 2012 o crestere de 7% fata de perioada similara a anului 2011, atingand valoarea de 46,6 mil lei (aprox 10,2 mil Eur).
Sectorul Telecom a dominat ca valoare investitiile in publicitate online in acest prim semestru potrivit studiului realizat de PwC Romania si IAB Romania. Sectoarele Auto si Financiar urmeaza , la distanta considerabila, pe locurile 2 si 3 in clasament.
In ceea ce priveste tipul preferat de publicitate online, formatele Embed continua sa detina suprematia fiind urmate de formatele interuptive si continutul sponsorizat.
„În ciuda contextului dificil de pe piaţa media din România, unde vedem în continuare închideri de publicaţii şi restructurări de trusturi de presă, segmentul publicităţii online a înregistrat o creştere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi există toate premisele ca veniturile din publicitatea online în 2012 să atingă un nou record istoric. Pe de altă parte, este clar că jucătorii din domeniu trebuie să găsească noi forme de monetizare a conţinutului online, iar marii publisheri trebuie să caute să aducă la un numitor comun costurile publicităţii în formatele tradiţionale şi cele ale publicităţii online” a declarat Ruxandra Bandilă, Director, Marketing şi Dezvoltare, PwC Romania.
Numarul de companii care raporteaza pentru ROADS a ramas constant anul acesta – aceleasi 22 de companii contibuind la evaluarea pietei de publicitate online din punct de vedere valoric.
Studiul derulat de IAB Romania si PwC structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.
Raportul complet al studiului "Romanian Online Advertising Study" pe primul semestru din 2012 cuprinde tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet in ultimii patru ani si jumatate. Este un instrument important pentru agentii si publisheri care vor sa demonstreze cu cifre oficiale importanta mediului online. De asemenea, este un argument folosit pe plan international pentru a demonstra potentialul pietei online din Romania.
Acest raport complet este disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre vor putea achizitiona acest raport, si sunt invitate sa contacteze IAB Romania pentru aceasta.
Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PwC va demara culegerea de date la inceputul anului 2013. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.