Rio-Bucovina, companie cu capital 100% privat, un jucător-cheie pe piața de apă minerală naturală, a înregistrat o creștere cu 40% a cifrei de afaceri în primul semestru al anului fiscal curent, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2010. Pornind de la aceste date, compania, activă atât în zona producției de apă minerală naturală și băuturi răcoritoare, dar și în domeniul distribuției de produse alimentare și nonalimentare din România, preconizează că, la finalul anului fiscal 2011, cifra de afaceri va atinge o valoare de 110 milioane RON, în creştere cu 29% faţă de 2010.
“Creșterea Rio-Bucovina în această perioadă s-a datorat atât dezvoltării și eficientizării distribuției produselor în toate zonele țării, cât și adaptării la cerințele consumatorilor. Apa Bucovina are un preț corect (sub media apelor minerale cu preț mediu de vânzare) şi este echilibrată din punct de vedere al conținutului de minerale, cu PH neutru și cu un minimum de reziduu uscat. Pe lângă apa minerală plată Bucovina la 5 litri, unde suntem lider de piață pe segment de îmbuteliere, ne-am adaptat cererii și am lansat apa de masă la 5 și la 6 litri sub marca proprie La Vitta”, a declarat Camelia Hoinărescu, Director de Marketing al Rio-Bucovina.
„Deși vorbim de o perioadă de criză, în ultimii doi ani Rio-Bucovina a avut o evoluție ascendentă în ceea ce privește cifra de afaceri.”, continuă Camelia Hoinărescu. Astfel, compania a încheiat anul fiscal 2010 cu o cifră de afaceri de 85 milioane RON, în creștere cu 4% față de anul precedent și înregistrând un profit de 14%, în condițiile în care în 2009 încheiase anul pe break–even. Totodată, compania și-a mărit constant bugetul de investiții, valoarea alocată anului 2011 ajungând la 10 milioane RON. Nu în ultimul rând, în ciuda crizei economice, numărul angajaților companiei a rămas relativ constant în perioada 2009 – 2010, anul 2011 aducând chiar o creștere a personalului. Astfel, compania dispune de 500 de angajați, ce își desfășoară activitatea atat în cadrul fabricilor de la Vatra Dornei și Timișoara, cât și în sediul central din București și în centrele regionale de distribuție.
Referindu-se la piaţă, specialiștii companiei se așteptă la o creștere a consumului de apă pe timpul verii. Prognoza se bazează în egală măsură pe rezultatele studiilor efectuate în ultimul an și pe o lungă experiență pe piața din România. Dat fiind că hidratarea este o nevoie primară, consumul de apă pe cap de locuitor nu scade, chiar și în contextul actual al crizei. Mai mult, ca perspectivă, consumul de apă îmbuteliată poate înregistra o creștere, pe de o parte prin educarea consumatorului cu privire la necesarul zilnic de apă (aprox. 2 litri), care trebuie consumat chiar dacă nu se resimte senzația de sete, și, pe de altă parte, prin tendința în creștere a populației de a consuma apă îmbuteliată în locul celei de la robinet. În prezent, piața de apă îmbuteliată din România atinge circa 10 milioane de hectolitri, adica 0,15 litri / zi / persoană. Potențialul de consum al pieței în ceea ce privește apa îmbuteliată este așadar departe de a fi atins.
“Pe perioada verii ne așteptăm să crească consumul de apă. Motivul este evident : nevoia de hidratare crește proporțional cu valorile termice. O creștere a cererii înseamnă o creștere a consumului, deci a vânzărilor de către companiile producătoare. Conform studiilor MEMRB, în vara anului trecut consumul de apă îmbuteliată a crescut cu circa 20%. Dacă această vară se va dovedi a fi una caniculară, este posibil să înregistrăm creșteri de consum și mai mari.
Rămâne însă problema sezonalității de consum a apei, care poate afecta fluxul de producție. De aceea, ca să contracarăm scăderile de vânzări din sezonul rece, lucrăm la lărgirea portofoliului de produse prin adaugarea unor produse cu o sezonalitate inversa apei si care să compenseze “setea” din vară. Ne referim aici la produse gen băuturi energizante, conserve și altele, a căror vânzare crește pe perioada rece.“, a adăugat Directorul de Marketing al Rio-Bucovina.
Conform acelorași analize MEMRB, Rio-Bucovina a înregistrat anul trecut o cotă de piață în zona “apă minerală” de 6,5%, iar pe categoria “apă îmbuteliată” (incluzând și apa de masă), o cotă de 7,3%. Anul acesta compania îşi propune o creştere a cotei de piaţă cu încă 1,5 – 2 puncte procentuale.
Despre Rio-Bucovina:
Compania a fost înființată în anul 1999, ca societate specializată în distribuția apelor minerale “Bucovina” și a sucurilor din gama “Rio”, acestea existând însă pe piața din România încă din 1993.
În 2006 a luat ființă compania Rio-Bucovina, încluzând în obiectul de activitate și producția / îmbutelierea apei minerale Bucovina, precum și a băuturilor răcoritoare.
Pe lângă acestea, ulterior, societatea își divesifică gama de produse în zona distribuției, incluzând, la momentul actual, o serie largă de bunuri alimentare și nonalimentare.
Mărcile proprii comercializate de Rio-Bucovina sunt: Bucovina – apă minerală naturală plată și carbogazificată; La Vitta – apă de masă; Malibu – produse alimentare; Rio, La Vitta, Malibu, Bon Ton – băuturi răcoritoare; Golden Horse – băutură energizantă. Rio-Bucovina este unicul distribuitor în România pentru mărcile Zara (paste făinoase) și Becker’s Bester (suc natural de fructe).
Rio Bucovina a implementat și certificat un sistem de management integrat: calitate – mediu – siguranța alimentului, conform ISO 9001: 2008, ISO 14001: 2009 și ISO 22000: 2005, în parteneriat cu organismul german de certificare TUV CERT, prin TUV HESSEN.