poate genera o crestere cu inca 5% la vanzarile de apa minerala naturala imbuteliata”
Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, poziționată pe locul 3 ca şi cotă de piaţă (conform rapoartelor Nielsen), cu o cifră de afaceri de 85 milioane RON pe 2010 şi o cifră de afaceri previzionată de 110 milioane RON pentru anul fiscal curent, activă atât în zona producţiei de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare din România, preconizează că valul de căldură, anunţat în primele 2 luni de toamnă, ar putea duce la o creştere suplimentară a pieţei de apă minerală naturală cu până la 5 – 6 % faţă de aceeași perioadă a anului 2010. În prima jumătate a anului 2011, Rio Bucovina a realizat peste 50% din cifra de afaceri propusă pe acest an.
“Luând în calcul prognozele meteo pentru lunile septembrie şi octombrie şi faptul că piaţa de apă îmbuteliată a crescut cu 15% în perioada iunie-iulie 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, estimăm că nu vor fi probleme în atingerea obiectivelor propuse la începutul anului şi că în perioada care urmează consumul de apă se va situa undeva la 5% peste estimări. Experienţa noastră pe piaţa de apă minerală îmbuteliată, dar şi rezultatele studiilor efectuate în ultimii ani, arată că temperaturile ridicate duc la un consum mediu de circa 2 litri de apă / zi, necesarul zilnic de apă al unei persoane adulte, mai mare cu mult faţă de consumul mediu zilnic”, explică Camelia Hoinărescu, Director de Marketing al Rio Bucovina.
În prezent, conform studiilor de specialitate, piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 10 milioane de hectolitri, adică 0,15 litri / zi / persoană. Potenţialul de consum al pieţei în ceea ce priveşte apa îmbuteliată este aşadar departe de a fi atins, consideră specialiştii Rio Bucovina.
Pe perioada verii, mai ales în zilele caniculare, nevoia de hidratare creşte semnificativ ceea ce generează o creştere a cererii pe piaţă de apă îmbuteliată. Vara anului 2011, conform datelor Nielsen, a adus un consum mai mare cu 20% faţă de perioada anterioară şi cu 15% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În luna octombrie vor fi disponibile datele exacte privind sezonul estival şi analiza finală a impactului verii lui 2011 în consum.
Pentru a profita de trendul crescător al consumului şi de prognozele meteo favorabile menţinerii unui consum de apă mai ridicat decât în mod normal pentru perioada de toamnă, Rio Bucovina va continua programele de trade marketing implementate pe timpul verii şi le va adapta conform contextului şi reacţiilor pieţei.