Ringier Romania ocupă poziţia de lider atât pe segmentul de piaţă al publicaţiilor glossy, cât şi al celor din categoria mass-market. Libertatea este furnizorul de ştiri cel mai citit din România, cu o audienţă globală de peste 1 milion de cititori ai publicaţiei tipărite, site-ului şi/sau paginii de Facebook, conform cifrelor publicate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), marţi, 5.07.2016.
Libertatea – lider în audienţa 360 şi la nivel naţional
Cu o distribuţie de audienţei de 71% provenind din mediul urban şi 29% din mediul rural, Libertatea este lider de audienţă 360 la nivel naţional, cu un număr de 1 076 000 de persoane care citesc ediţia tipărită a publicaţiei, urmăresc site-ul şi/sau pagina de Facebook, conform noii măsurări a audienţei, de tip 360, la nivel naţional, dezvoltată de BRAT. Practic, Libertatea se situează la o distanţă de 387.000 de persoane de următorul competitor, având cu o treime mai multi cititori decât platformele Click!, la nivel naţional.
Libertatea se află şi în topul produselor media cu cea mai mare notorietate, atât în ceea ce priveşte populaţia urbană (peste 90%), cât şi la nivelul populaţiei rurale (peste 80%).
Libertatea pentru femei – lider absolut în segmentul revistelor mass-market
Şi în categoria mass market, Ringier ocupă poziţia de top prin Libertatea pentru Femei, cu o audieţă de 265 de mii de persoane la nivel naţional, dintre care 17% provin din mediul rural.
Conform noilor date SNA, Libertatea pentru femei este cea mai citită revistă săptămânală pentru femei din România, având 265.000 de cititori pe ediție, cu 4.000 mai mult decât revista concurentă, Click! pentru femei.
Atât din punct de vedere al tirajului vândut, cât și al audienței, Libertatea pentru femei este lider absolut în segmentul mass-market.
Publicaţiile Ringier – Psychologies şi ELLE – înregistrează creşteri semnificative pe segmentul urban
79% din audienţa generală a publicaţiilor înscrise în Studiul SNA este din mediul urban, iar 21% dintre cititori provin din mediul rural. Conform studiului, publicaţiile care au cea mai mare pondere a audienţei în mediul urban sunt Dilema Veche (92%), Psychologies (90%), ELLE (88%) şi Catavencii (88%).
Psychologies înregistrează, totodată, şi cea mai importantă cerştere a audienţei, cu 36%, atingând un număr de 80 de mii de cititori pe ediţie.
Tot în cadrul aceleiaşi categorii, a publicaţiilor glossy pentru femei, Unica şi ELLE înregistrează uşoare creşteri de audienţă, de 8% şi respectiv 3%.
Datele fac parte din Studiul Național de Audiență realizat de BRAT și se referă la perioada noiembrie 2014 – mai 2016. Universul studiului cuprinde populația natională, cu vârste cuprinse între 14 și 74 de ani.
Grupul Ringier România este cel mai important jucător în segmentul revistelor glossy pentru femei, cu un portofoliu format din șase publicații: ELLE, Psychologies, Avantaje, Glamour, Viva! și Unica, dintre care primele cinci sunt titluri internaționale.
Grupul Ringier este o companie media multinaţională. Fondat în 1833, Grupul Ringier are investiţii importante în print, staţii de radio şi producţii de televiziune. Din portofoliul său fac parte, de asemenea, numeroase platforme web şi de telefonie mobilă, precum şi tipografii. Ringier este o companie elveţiană de familie cu sediul la Zürich.