UNIQA își dezvoltă activitatea în piața asigurărilor din România, cu angajamentul ferm de a contribui la o viață mai bună pentru clienți, parteneri și comunitate.
La finalul celui de-al treilea trimestru din 2023, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață au raportat prime brute subscrise în valoare totală de 90,3 milioane euro conform evidențelor statutare, cu 9% peste cele din aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, UNIQA a continuat să își concentreze atenția asupra nevoilor clienților, dezvoltându-și activitatea pe segmentele de asigurări non-auto și de viață, în acord cu direcțiile strategice asumate. Profitul statutar înainte de impozitare înregistrat de ambele companii UNIQA în primele 9 luni din 2023 este de 6 milioane euro.
Tot mai mulți clienți de asigurare din România aleg soluțiile de la UNIQA, atât datorită modului în care produsele acoperă nevoile acestora, cât și calității serviciilor pe care compania le oferă. Astfel, la finalul celui de-ale treilea trimestru al acestui an, numărul clientilor UNIQA a fost cu peste 10% mai mare față de primele 9 luni din 2022. Dinamica cea mai relevantă a fost înregistrată în rândul clienților de asigurări pentru locuință, aceștia fiind cu 20% mai mulți în portofoliul UNIQA, potrivit situației de la finalul lunii septembrie 2023, comparativ cu primele 9 luni ale anului trecut.
Pe segmentul de asigurări non-auto, UNIQA a înregistrat un volum al vânzărilor de 44 milioane euro, în creștere cu 20% față de cel raportat la finalul trimestrului al treilea din 2022.
UNIQA a continuat să își dezvolte portofoliul de asigurări pentru companii, păstrând în focus nevoile existente la nivelul activităților din mediul de business, susținând continuitatea și dezvoltarea afacerilor din România prin programe de asigurare specifice, în funcție de varietatea domeniilor și industriilor. Datorită acestei poziționări, UNIQA a marcat creșteri semnificative, de două cifre procentuale, ale vânzărilor în zona asigurărilor tehnice (+36%), precum și pe segmentul soluțiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii, unde avansul a fost de 16% în primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. De asemenea, asigurările de răspunderi, care dețin o pondere semnificativă în portofoliul de soluții adresate companiilor, au generat un volum de vânzări în creștere de 9%, potrivit rezultatelor raportate de UNIQA la finalul trimestrului al treilea din acest an.
Dezvoltarea asigurărilor de tip affinity împreună cu partenerii reprezintă, de asemenea, o prioritate importantă pentru UNIQA, cu scopul de a oferi soluții complete și inovatoare la nivelul pieței de asigurari in România. Compania susține programele de energie regenerabilă și răspunde actualelor nevoi, tot mai clar conturate atât pe segmentul marilor dezvoltatori, cât și în rândul prosumatorilor domestici, punând la dispoziția acestora soluții de asigurare a sistemelor fotovoltaice. Astfel, UNIQA reafirmă angajamentul de a contribui la promovarea unui stil de viață sustenabil, pentru un viitor mai bun și mai sigur.
Asigurările facultative de locuință au continuat să se dezvolte în portofoliul UNIQA, astfel încât nivelul vânzărilor pe acest segment, în primele 9 luni din 2023, a fost cu 24% peste cel de anul trecut, pentru același interval de referință.
La această dinamică au contribuit măsurile aplicate consecvent de companie pentru îmbunătățirea experienței clienților la achiziția asigurărilor pentru locuință. Un exemplu relevant este accesul la semnătura electronică, care, pe de o parte, optimizează fluxul de vânzare si, pe de altă parte, încurajează un comportament bazat pe grija față de mediu.
Și asigurările pentru călătorie au păstrat dinamica ascendentă, UNIQA raportând vânzări în creștere cu 28% pe acest segment, la finalul celui de-al treilea trimestru din 2023, comparativ cu intervalul similar din 2022. Alături de varietatea riscurilor acoperite de asigurarea de călătorie, modul facil în care poate fi achiziționată, online, cu ajutorul consultantului digital ANA, sau din platforma digitală MyUNIQA, reflectă preocuparea UNIQA de a răspunde la nevoile clienților, păstrând în atenție calitatea experienței oferită acestora.
Portofoliul de asigurări de sănătate al UNIQA a continuat, de asemenea, să se dezvolte, obținând un avans semnificativ în primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut. Compania oferă soluții competitive de asigurari de sănătate individuale și asigurări de sănătate pentru companii, aliniate cerințelor din piață în ceea ce privește protecția financiară în cazul evenimentelor neprevăzute care pot afecta sănătatea, pentru a contribui la o viață mai bună și mai sigură.
„Suntem alături de clienții noștri, asumându-ne rolul de partener responsabil și activ în viața comunității din care facem parte. Continuăm să ne dezvoltăm activitatea, construind un parcurs stabil și solid din punct de vedere financiar. Clienții au încredere că soluțiile de protecție oferite de UNIQA sunt cele potrivite pentru planurile pe care le au în viața de zi cu zi sau pentru bunăstarea și continuitatea afacerilor pe care le dezvoltă. Iar acest lucru se vede în ritmul de creștere, peste nivelul pieței, înregistrat de asigurările de locuință, cele de sănătate, precum și de soluțiile dedicate întreprinderilor mici și mijlocii. Rămânem atenți la nevoile clienților noștri și ale mediului din care facem parte și dorim să contribuim la o viață mai bună, într-o societate mai bine protejată din punct de vedere financiar și mai pregătită pentru viitor”, a declarat Paul Cazacu, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări.
Pentru asigurările facultative CASCO, UNIQA vizează menținerea standardului ridicat de servisare a clienților, dezvoltând un portofoliu a cărui calitate crește în mod constant. Optimizarea fluxului de vânzare, cu ajutorul inspecției de risc digitale, reflectă angajamentul UNIQA de a dezvolta soluții inovatoare pentru a îmbunătăți continuu experiența oferită clienților.
Volumul primelor brute subscrise de UNIQA din vânzarea asigurărilor de viață în primele 9 luni din 2023 s-a situat la nivelul de 26,2 milioane de euro, în creștere cu 14% față de cel înregistrat la finalul trimestrului trei din 2022. Acest avans a fost susținut, în special, de vânzările asigurărilor de viață tradiționale și ale celor asociate produselor de creditare.
“Asigurările de viață reprezintă un act de responsabilitate din partea asiguratului, atât pentru protejarea sa, cât și a familiei, în caz de evenimente neprevăzute. Suntem mândri de faptul că un număr tot mai mare de clienți aleg asigurările de viață de la UNIQA, iar vânzarile pe acest segment au înregistrat creșteri peste media pieței. Interesul arătat de clienții noștri ne motivează să lucrăm constant pentru a contura cele mai bune soluții, să diversificăm continuu produsele de asigurare și să îmbunătățim serviciile oferite, pentru a contribui la o viață mai bună pentru aceștia și familiile lor”, a precizat Mihaela Stroia, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări de Viață.
Aproape 90% dintre clienții UNIQA raportează o daună prin consultantul digital ANA
Clienții UNIQA aleg, în număr tot mai mare, serviciile simple și rapide, oferite online de consultantul digital ANA, pentru notificarea și soluționarea daunelor. Astfel, în intervalul 1 ianuarie – 30 septembrie 2023, ANA a înregistrat aproape 43.000 de accesări, daunele fiind avizate în proporție de 88% cu ajutorul acestei soluții digitale inovatoare la nivelul pieței asigurărilor din România. Totodată, clienții UNIQA pot afla în timp real care este status-ul dosarelor de daună tot prin intermediul consultantului digital. Astfel, în prezent, 30% dintre clienții care aleg să notifice daunele online accesează și acest serviciu oferit de ANA.
De asemenea, prin intermediul ANA, clienții pot transmite feedback despre toate aceste interacțiuni digitale cu UNIQA, iar evaluările lor contribuie la îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite de consultantul digital.
Ce spun clienții despre experiența lor alături de UNIQA
Scorul de satisfacție general, obținut de UNIQA pentru perioada ianuarie – septembrie 2023, în urma sondajelor derulate după fiecare interacțiune cu clienții, este situat la nivelul de 4,6 din 5. Clienții au apreciat experiența oferită de UNIQA la cumpărarea polițelor de asigurare cu un scor de 4,7 din 5, oferind o evaluare similară și pentru interacțiunea la momentul reînnoirii polițelor, precum și pentru serviciile de daună.
Alături de aceste sondaje, UNIQA continuă să capteze vocea clienților prin intermediul consultantului digital ANA. Astfel, serviciile oferite de ANA au fost evaluate cu un scor de satisfacție de 4,8 din 5 în primele 9 luni din 2023.
Experiența tot mai bună de care clienții se bucură alături de UNIQA este reflectată și de numărul petițiilor adresate companiei. În primele 9 luni din 2023, acesta s-a situat, în continuare, pe un trend descendent, UNIQA înregistrând, în total, 136 de reclamații, dintre care 131 unice si 5 conexe, în scădere cu 14% comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut.
UNIQA are o istorie de aproape 15 ani în piața asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență internațională, ca parte dintr-un grup financiar cu o prezență puternică la nivel european. Strategia companiei poziționează în centru clienții și are ca prioritate cunoașterea nevoilor acestora și generarea de produse și servicii pentru viața de zi cu zi.
Prin modelul său de afaceri, compania ține cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind soluții de asigurare relevante, accesibile și inovatoare, la standarde înalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezintă o componentă importantă a strategiei UNIQA, astfel că organizația pune accentul pe acțiuni care generează un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viață mai bună împreună cu clienții, partenerii și comunitatea.