Rapoartele Philips anunță creșterea vânzărilor cu până la 3% pentru al treilea trimestru al anului, atingând un profit de 5,6 miliarde de euro;
Rezultatele operaționale pentru al treilea trimestru al anului însumează 634 milioane de euro, îmbunătățindu-se cu 33%
• Vânzările au crescut cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut
• Marja EBITA a crescut ajungând la 562 milioane euro sau 10% din vânzări, comparat cu al treilea trimestru al anului 2012 când reprezenta 6,3% din vânzări.
• Marja EBITA, cu excepția restructurărilor și a altor obligațiuni, a crescut cu 11,3% din vânzări, ajungând la 634 milioane de euro.
• Venitul net s-a ridicat la 281 milioane euro, comparativ cu al treilea trimestru al anului 2012 când însuma 105 milioane de euro.
• Venitul net al companiei a crescut până la 281 milioane de euro, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut când era 105 milioane de euro
• Fluxul de numerar a fost de 117 milioane de euro
• Un nou program de răscumpărare a acțiunilor în valoare de 1,5 miliarde de euro începe pe 21 octombrie
Frans van Houten, CEO:
“Acest trimestru a fost unul de consolidare a companiei Philips, mai ales dacă luăm în calcul climatul financiar încă instabil. Sunt onorat să anunț îmbunătățirea rezultatelor operaționale cu 33%, aceasta fiind un rezultat firesc al programului Accelerate!. Pe sectorul de Healthcare, marja EBITA a crescut, în condițiile în care comenzile au scăzut cu 2%, vânzările stagnând. Sectorul de Consumer Lifestyle a reușit performanțe remarcabile, vânzările crescând cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a atenției noastre pentru specificul fiecărei piețe în parte. Pe sectorul de Lighting, sistemele de iluminat pe LED au avut vânzări sporite cu 33% față de anul trecut.
Am progresat datorită programului Accelerate! de reducere a costurilor. Acest program a însumat până acum o reducere a cheltuielilor de până la 856 milioane de euro, numai în al treilea trimestru al anului trecut realizându-se o economie de 183 de milioane de euro. Programul nostru End2End a avut rezultatele scontate, sprijinindu-se pe reducerea stocurilor. Programul DfX, de design pentru excelență, este conceput pentru a crea oportunități de a scădea costul bunurilor. De asemenea, End2End ne ajută să livrăm inovații relevante pentru piețele de desfacere ale companiei, ținând cont de specificul local al fiecărei regiuni. În acest fel, consolidăm atât angajamentul față de clienți și angajați, menținându-ne spiritul agil și antreprenorial.
Atenția noastra s-a îndreptat spre inovație și pe crearea unor noi modele de business, care să încurajeze vânzarile. Ca lider pe sectorul de îngrijire medicală, pe imagistică și terapie la domiciliu, Philips a fost prima companie care a dotat un Institut de medicină din Moscova cu un salon operator hibrid, care servește ca model pentru alte spitale ale Rusiei. Pornind de la dorința de a inova și de a îmbunătăți calitatea vieții clienților noștri prin sisteme digitale, de curând am lansat produse dedicate, cum ar fi un aparat de purificare a aerului, un baby monitor și un ghid digital de întreținere și înfrumusețare. Iar din poziția de lider global în soluții de iluminat eficiente și ecologice, am fost aleși de administrația orașului viitorului, Dubai, să modernizam iluminatul clădirilor din regiune. Pentru Dubai, soluțiile noastre de iluminat pe LED înseamnă o economisire a 50% din consumul de electricitate actual, dar și un pas major în misiunea lor de a deveni cel mai modern, sustenabil și ecologic oraș din lume.
Noi rămânem fideli cauzei noastre de a obține rezultate financiare favorabile, independent de criza economică globală, care să sperăm că nu va mai afecta vânzările și în trimestrele următoare.
Rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului în curs: rezultatele operaționale îmbunătățite în toate sectoarele
Sectorul de asistență medicală a înregistrat o scădere de 2%, din cauza stagnării comenzilor pentru îngrijirea pacientului și a informaticii medicale, în timp ce sistemele de imagistică au înregistrat o ușoară creștere a vânzărilor. Comparativ cu anii trecuți, vânzările au păstrat o constantă. În regiunile cu creștere economică, vânzările au crescut cu 3% față de anul trecut, cu precădere în China, Europa Centrală și de Est și America de Sud. Marja EBITA, cu excepția restructurărilor și a altor taxe de achiziții, a crescut cu un procent de 2 puncte constant, ajungând la 14,6%.
Vânzările pe sectorul de Consumer Lifestyle comparate cu cele de anul trecut au crescut cu 9%, astfel că atât pe aria de sisteme de sănătate și comfort, precum și pe cea de îngrijire personală și aparatură electrocasnică domestică s-au înregistrat creșteri constante. Marja EBITA, cu excepția restructurărilor și a altor taxe de achiziții, a crescut la 11,1% având o îmbunătățire anuală de 3%.
Vânzările pe sisteme de iluminat au crescut cu 3%, pentru led de la Lumileds, pentru iluminatul autovehiculelor, dar și pentru sisteme de iluminat și electronice. Comparativ cu anul trecut, soluțiile de iluminat profesionale și cele dedicate consumatorilor au scăzut în acest semestru. Iluminatul pe bază de LED a crescut cu 33% și acum reprezintă 30% din total vânzărilor în acest domeniu. Marja EBITA, cu excepția restructurărilor și a altor taxe de achiziții, a ajuns la 10,2%, având o îmbunătățire anuală de 3,9%.
Noul program de răscumpărare a acțiunilor în valoare de 1,5 miliarde de euro începe pe 21 octombrie.
Mai multe detalii despre rezultatele financiare ale companiei Philips, precum și graficele creșterii economice pe regiuni puteți accesa aici.