- Rezultatul operaţional (Clean CCS EBITDA) a atins valoarea de 2,69 miliarde USD, în creștere cu 10% față de anul precedent
Contribuţia segmentului Upstream a înregistrat un salt de 49% față de anul precedent, iar segmentul Consumer Services a crescut cu 18% - Profitul net a atins din nou pragul de 1,1 miliarde USD, echivalând rezultatul din anul precedent
Astăzi, Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru 2018. Rezultatul operațional EBITDA înregistrat de MOL a crescut cu 10%, depășind lejer ținta actualizată pentru 2018, în timp ce segmentele Upstream și Consumer Services au continuat să își majoreze semnificativ contribuțiile, iar o performanță internă solidă pe segmentul Downstream a compensat parţial marjele mai reduse.
Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) a crescut cu 16% în ultimul trimestru, comparativ cu Q4 2017, generând o valoare EBITDA de 2,69 miliarde USD pentru anul 2018. Aceasta reprezintă o creștere de 10% față de 2017 și este semnificativ mai mare comparativ cu ținta stabilită. MOL a continuat să genereze un flux de numerar puternic, de 1,4 miliarde USD, segmentul Upstream aducând aproape 70% din această sumă.
Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream a avut cea mai mare contribuție în cadrul Grupului în 2018, de 1,269 miliarde USD. Aceasta reprezintă o creștere de 49%, pe fondul unui preț mai mare la țiței și gaze naturale și a contribuției barililor cu marjă crescută rezultați din perimetrul Catcher din Marea Britanie. Pe măsură ce producția în perimetrul Catcher a atins nivelul de saturație, producția zilnică a portofoliului Upstream în cel de-al patrulea trimestru a fost în medie de aproximativ 115 mii bep, aducând media anuală la nivelul de 111 mii.
Rezultatul operațional al segmentului Downstream a fost de 995 de milioane USD la nivelul anului 2018. Declinul de 16% se datorește în principal nivelului mai scăzut de rafinare și marjelor semnificativ mai reduse din petrochimie. Performanța internă mai solidă – livrarea cu succes a unor îmbunătățiri ale eficienței programului DS 2022 în valoare de 110 milioane USD – și volumele mai mari au putut compensa doar parțial marjele mai reduse.
Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services și-a continuat creșterea de două cifre, atingând noi recorduri absolute. În 2018, rezultatul EBITDA a fost de 423 milioane USD, în creștere cu 18% față de anul precedent, pe fondul expansiunii dinamice a marjei non-fuel și susținut de tendințele sănătoase ale pieței de carburant. Marja non-fuel per stație a crescut în medie cu 15% anual, în ultimii 4 ani.
Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 189 milioane USD în 2018, cu 15% sub nivelul anului precedent, pe fondul schimbărilor tarifare și a creșterii costului energiei.
Zsolt Hernádi, Chairman-CEO, a comentat rezultatele: “2018 a reprezentat încă un an cu rezultate foarte solide, cu cel mai mare rezultat EBITDA din ultimii 7 ani, și a fost de asemenea un an de continuă transformare, incluzând decizia finală de investiții privind proiectul poliol. Segmentul Upstream a generat un flux de numerar liber de aproape 1 miliard USD și și-a majorat nivelul de producție, segmentul Downstream a avut o profitabilitate solidă, în pofida marjelor mai scăzute din rafinare și petchem și a obținut o îmbunătățire considerabilă a eficienței, în timp ce segmentul Consumer Services și-a menținut ritmul de creștere de două cifre și a lansat noi servicii inovative. Avem un fundament solid – rezultate robuste, pe fondul mai multor ani cu un flux de numerar puternic, un model de afaceri integrat, solid și o echipă talentată și devotată – pe baza căruia să privim la 2019 cu optimism. Ne așteptăm ca anul acesta să livrăm un rezultat EBITDA de aproximativ 2,3 miliarde USD, preconizând un mediu mai conservator pe segmentul downstream și un preţ mediu al ţiţeiului Brent de 60 dolari/bbl. Acesta va genera un flux de numerar suficient pentru a acoperi inclusiv investițiile în creștere în proiectele noastre transformaționale majore.”
În 2018, vânzările retail de carburant din România s-au menţinut la nivelul solid înregistrat în 2017. Vânzările retail de motorină au înregistrat o uşoară creştere în 2018 (de 1%) în timp ce vânzările de benzină s-au situat uşor sub nivelul anului precedent.