Volkswagen şi de Villiers măresc avansul printr-o nouă etapă câştigată
La capătul celei mai lungi probe speciale (589 km) a Raliului Dakar – ajuns la a 29-a ediţie -, Volkswagen şi-a mărit avansul în clasamentul general: echipajul format din sud-africanul Giniel de Villiers şi germanul Dirk von Zitzewitz au încheiat tronsonul dintre Atar şi Tichit cu cel mai bun timp şi cu un avans de 6:35 minute în faţa francezului Stéphane Peterhansel (Mitsubishi). Graţie celei de-a treia etape câştigată, Giniel de Villiers şi-a mărit avansul faţă de cel mai apropiat urmăritor la 31:13 minute.
Acum, pe locul al doilea se află Stéphane Peterhansel, după ce Carlos Sainz a înregistrat o pierdere de o oră şi patru minute din cauza unei defecţiuni la servodirecţie, ceea ce a făcut c ibericul să încheie etapa pe locul al şaptelea. Spaniolul şi navigatoul francez Michel Périn au retrogradat de pe locul al doilea pe al patrulea, după de Villiers, Peterhansel şi Luc Alphand (Franţa/ Mitsubishi). Echipajul Mark Miller/ Ralph Pitchford (SUA/ Africa de Sud) – aflat într-un Race Touareg ce poartă culorile sponsorilor Red Bull, Castrol şi BP/ Aral – a încheiat ziua pe locul al cincilea, la 27:22 minute de învingător. În ciuda penelor şi a erorilor de navigaţie care i-au costat timp preţios, cei doi au urcat un loc, pe poziţia a şaptea la general.
În seara etapei-maraton, asistenţa din partea mecanicilor a fost strict interzisă, motiv pentru care echipa tehnică s-a deplasat direct la Nema, punctul terminus al etapei de luni. La Tichit, piloţii şi navigatorii, cu ajutorul echipajelor de pe camioanele de cursă, au trebuit să pregătească prototipurile Race Touareg pentru etapa a noua, care-i va purta de-a lungul a 497 kilometri până la Nema.
Graţie Race Touareg 2, Volkswagen a condus în permanenţă în ediţia a 29-a a Raliului Dakar, încă de la startul care s-a dat la 6 ianuarie, şi a obţinut şase victorii de etapă dintr-un total de opt zile.
Veşti din bivuacul Volkswagen
– Drumuri separate: În timp ce concurenţii au abordat tronsonul Atar – Tichit ca primă parte a etapei-maratonon, restul caravanei s-a îndreptat spre Nema – 1.500 km -, punctul terminus al zilei a noua, cea de luni. Duminică, echipajele de asistenţă au parcurs o parte din distanţă, făcând escală la Kiffa. Acolo, inginerii şi tehnicienii puteau fi contactaţi telefonic prin satelit în cazul în care echipajele de pe maşini sau camioane aveau nevoie de sfaturi. La finalul etapei-maraton, pe lângă echipajele prototipurilor Volkswagen Race Touareg şi cele ale camioanelor de cursă (fiecare compus din trei membri), doar Kris Nissen (directorul Volkswagen Motorsport), Jean-Bernard Vieu (team manager adjunct) şi Michael Bernard (specialist în regulament) vor fi prezenţi.
– Camping: Duminică, pentru prima dată, piloţii vor dormi în bivuac în locul unei camere de hotel. Ari Vatanen regretă abandonul din etapa a şaptea, nu doar pentru considerente sportive. Finlandezul are o atracţie specială pentru camping – pentru el, a petrece o noapte în cort este similar cu a sta la "un hotel de mii de stele".
În filmul francez Camping – regizat de Fabien Onteniente -, care a încântat audienţa în 2006 prin abordarea amuzantă a unei vacanţă cu cortul, Vatanen a fost unul din personajele secundare. Cvadruplul câştigător în Raliul Dakar a jucat propriul rol. Celebrul actor francez Claude Brasseur a fost un alt învingător în "Dakar" ce a apărut în peliculă.
– Prima pierdere completă: În noiembrie 2003, Race Touareg îşi făcea debutul la testele din Maroc – şasiul RT01. La peste trei ani de la acel moment, după 17 raliuri şi multe teste -, Volkswagen a pierdut acel şasiu în incendiul din 12 ianuarie. Toate prototipurile Race Touareg – oficiale sau ale echipelor private – au participat la 48 de raliuri, în care au înregistrat numai nouă abandonuri. Cu un procentaj de 81,25%, prototipul cu motor TDI a înregistrat o remarcabilă rată de încheiere a competiţiilor extrem de dure.
– Revenire rapidă: Sâmbătă, Ari Vatanen şi navigatorul Fabrizia Pons au plecat acasă, via Paris, după abandonul înregistrat în etapa a şaptea. "Din păcate, acesta nu a fost să fie raliul meu, dar sper să se încheie cu un succes pentru Volkswagen", a comentat Ari Vatanen. Fabrizia Pons a adăugat: "Ne-ar facă plăcere să revenim la Dakar
pentru a sărbători victoria…"
Clasament după etapa 8, Atar (Mauritania) – Tichit (Mauritania); PS 8 589 km/ total 626 km
1. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 27h35m53s
2. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +31m13s
3. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +43s04m
4. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 +1h05m51s
5. Nasser Al-Attiyah/Alain Guehennec (QT/F) BMW X3 +1h44m14s
6. Jean-Louis Schlesser/Arnaud Debron (F/F) Schlesser Buggy +2h00m59s
7. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/RSA) Volkswagen Race Touareg 2 +2h18m01s
8. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution +2h40m33s
9. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 +4h16m35s
Sursa: Porsche Romania
Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.
{mosloadposition user10}