· Mai multe autovehicule vândute în august 2011 decât în orice altă lună începând cu sfârşitul anului 2008
· Producţia de autovehicule va funcţiona la capacitate maximă de la începutul primului trimestru din 2012
· Creşteri mari de vânzări, anticipate pentru următorii ani
· Economii de scară realizate cu sistem modular de componente
· Produse competitive pentru noul Mercedes-Benz Actros
Daimler Trucks rămâne optimist în ciuda scăderii preţurilor din stoc şi a creşterii riscului economic de pretutindeni. „Afacerea cu camioane reprezintă o afacere de bunuri capitale şi, în consecinţă, este supusă fluctuaţiilor ciclice”, a spus Andreas Renschler, Membru al Daimler AG Board of Management, reponsabil pentru Daimler Trucks şi Daimler Buses, la conferinţa de presă de prezentare a noului camion de mare tonaj Mercedes-Benz Actros de la Münsingen. „Noi ne-am pregătit pentru aceste fluctuaţii economice. Situaţia excepţională din 2008 a demonstrat în mod clar că avem situaţia sub control. Programul nostru strategic Global Excellence ne permite să adaptăm flexibil sistemele noastre globale de producţie pe pieţele din zonele respective şi să oferim gama de produse cu tehnologia potrivită fiecărei pieţe.”
Daimler Trucks a vândut 256.618 autovehicule până la sfărşitul lunii august 2011, ceea ce înseamnă o creştere de 18 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, în luna august 2011 Daimler Trucks a vândut mai multe autovehicule decât în orice altă lună de la sfârşitul anului 2008 (39.090 unităţi).
De asemenea, compania este optimistă şi în ceea ce priveşte lunile ce urmează: „Volumul pieţei de camione din Europa este încă sub nivelul perioadei de dinainte de criză, dar ne aşteptăm ca piaţa să se extindă cu 35 până la 40 de procente în acest an”, a explicat Renschler. „Clienții noștri primesc un impuls, iar acest lucru se reflectă și în activitatea noastră ca producători de camioane. Unitățile noastre de producţie vor opera la capacitate maximă în acest an şi deja primim comenzi şi pentru următorul an”, a spus Andreas Renschler.
Şi în Statele Unite ale Americii perspectivele rămân pozitive, Daimler Trucks preconizând creşteri de piaţă de 30-35 de procente. „Credem că putem valorifica poteţialul uimitor din regiunea NAFTA. Programul preşedintelui Obama de stimulare în valoare de 450 miliarde de dolari va avea un efect pozitiv adiţional pe piaţa camioanelor din regiunea NAFTA, mai ales că sunt plănuite multe proiecte de infrastructură din acei bani”, a spus Andreas Renschler.
În ciuda triplului dezastru de la începutul acestui an, Japonia pare să se îndrepte din nou spre creştere, iar cererea mare de servicii de transport rutier şi transport maritim din 2011 va face posibilă creşterea economică la acelaşi nivel ca înainte de dezastrul natural.
Creşteri mari de vânzări preconizate pentru anii următori
Cererea de automobile continuă să crească rapid pe noile pieţe. Vânzările pentru autoturisme şi pentru autovehicule comerciale uşoare ar putea să crească cu 40 de milioane pe an începând de acum până în 2020. Un total de 80% din creşterea anticipată – 32 de milioane de autovehicule – va fi generat în afara triadei, a autoturismelor şi autovehiculelor uşoare comerciale în mod egal.
În consecinţă, Daimler Trucks îşi extinde capacitatea în special pe pieţele emergente. De exemplu, BharatBenz va deschide o fabrică de producţie în India în Aprilie 2012, iar Daimler Trucks extinde parteneriatul cu Kamaz în Rusia. Primul produs fabricat împreună de cele două companii a fost deja prezentat la Moscova: Un camion marca Kamaz cu componente Daimler create pentru Rusia – cea mai mare piaţă de camioane din Europa. De asemenea, Daimler Trucks aşteaptă ca până la încheierea anului, guvernul chinez să acorde ultimele permisiuni restante pentru parteneriatul său cu Foton în China.
Se preconizează că piaţa globlă de camioane (HD/MD) va creşte de la 2,5 milioane la 3 milioane de unităţi pentru perioada 2010-2013. Daimler Trucks intenţionează să beneficieze disproporţionat de această creştere, scopul său fiind să crească vânzările de camioane în această perioadă de la 355.000 (2010) la mai mult de de 500.000 unităţi, şi apoi să vândă 700.000 camioane pe an în întreaga lume până la sfârşitul acestei perioade.
„Pentru că nu ne dorim să avem doar o creştere, ci o creştere profitabilă, noi ne-am setat un obiectiv clar de a ajunge la un profit de 8% în 2013, şi de a menţine acest nivel pe tot parcursul ciclurilor”, a spus Renschler. „Daimler Trucks a ajuns deja la un profit de 6,9% la sfârşitul primei jumătăţi a acestui an, astfel că deja ne îndreptăm într-o direcţie bună.”
Economiile de scară realizate cu sistem modular de componente
Daimler Trucks investeşte consistent în noi produse, cercetare şi dezvoltare. Reţeaua de dezvoltare globală a companiei şi deceniile de implicare în proiecte multi-brand au condus la crearea unui sistem modular, care permite generarea de sinergii şi produsele potrivite cerinţelor specifice clienţilor şi pieţei.
Efectele de sinergie au fost realizate cu sisteme de propulsie, de exemplu, prin noua generaţie de motoare pentru Mercedes-Benz Actros.
Noua generaţie de motoare de camioane a simplificat gama anterioară de patru familii de motoare din patru fabrici la una singură fabricată în două locaţii. Motoarele au fost deja introduse cu succes la Fuso în Japonia şi la Daimler Trucks North America în SUA.
Produse competitive în Europa
Noul Mercedes-Benz Actros este rezultatul unei investiţii substanţiale de mai bine de 10 ani de muncă, peste 20 de milioane km de teste, şi peste mai mult de 2 miliarde de euro cheltuite pentru dezvoltarea şi producţia acestei tehnologi. Noul camion Actros stabileşte nivelul de referinţă în rândul concurenţilor săi în materie de manevrabilitate, confort şi economie de consum. „Noul Actros este cel mai bun camion pe care l-am prezentat vreodată şi, de asemenea, este cea mai importantă inovaţie a deceniului.” a spus Renschler.
Autovehiculul este, de fapt, primul camion destinat transportului pe distanţe lungi, construit complet conform cerinţelor de emisii Euro VI. În timp ce consumul a fost redus cu mai mult de 7% în versiunea Euro V a noului camion Actros, chiar şi versiunea cu motorizare Euro VI consumă cu peste 4% mai puţin decât predecesorul său.