Central European Media Enterprises Ltd. a anunţat pe 29 iulie rezultatele financiare pe trimestrul al doilea şi pe primele şase luni, încheiate pe 30 iunie 2015.
Principalele repere operaţionale şi financiare ale grupului CME sunt:
· Cota de audiență s-a îmbunătăţit în cinci din cele şase țări în care activează grupul, atât pe durata întregii zile, cât şi în prime time.
· Pieţele de publicitate TV din cele şase ţări au crescut cu 7% în prima jumătate a anului 2015.
· Cota din piaţa de publicitate TV a crescut în cinci din şase ţări în al doilea trimestru al anului 2015.
· Suma restantă din linia de credit pe anul 2017 a fost complet rambursată, reflectând îmbunătăţirea fluxului de numerar.
· Au fost luate măsuri suplimentare pentru a reduce expunerea la impactul cursurilor de schimb valutar, iar grupul CME a fost de acord ca orice refinanţare a datoriei convertibile, exprimată în dolari şi scadentă în noiembrie 2015, să fie exprimată în euro.
Michael Del Nin, Co-CEO CME, a declarat: "Rezultatele pentru primul trimestru ne-au depăşit aşteptările şi reflectă creşterea susţinută a operaţiunilor noastre. Conduşi de creşterea veniturilor faţă de perioadele anterioare în toate pieţele noastre şi de puternicele avantaje operaţionale ale companiei, OIBDA a crescut constant şi aproape s-a dublat în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2014."
Cristoph Mainusch, Co-CEO CME, a adăugat: "Programele noastre au fost pe primele locuri în audienţă pe perioada primăverii şi am crescut cota de piaţă în cinci din cele şase ţări, continuând, în același timp, reducerea costurilor. Combinaţia de creştere a veniturilor şi scădere a cheltuielilor a avut ca rezultat o îmbunătăţire semnificativă a OIBDA unitar în prima jumătate a lui 2015 şi ne aşteptăm ca acest trend să continue pe tot parcursul anului."
În România, din portofoliul grupului CME fac parte PRO TV – liderul televiziunilor din România, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România și PRO TV Internațional.
Performanța operațiunilor CME în România în cel de-al doilea trimestru al anului 2015 a fost determinată de îmbunătățirea cotei de audiență la nivelul întregii zile cu 0.8 puncte procentuale la nivelul publicului comercial, precum și creșterea cu 2.4 puncte procentuale a cotei de audiență în prime time, de la 30,5% în trimestrul al doilea din 2014, la 32,9% în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Această performanță este datorată în cea mai mare măsură celor două proiecte principale din această perioadă – Românii au talent și Las Fierbinți.
În perioada menționată, grupul PRO TV a înregistrat un venit net de 44 milioane USD, reprezentând o creștere like-for-like cu 11% față de perioada similară a anului precedent. Creșterea este datorată îmbunătățirii veniturilor din publicitatea TV datorată unei cereri mai mari, precum și unei ușoare creșteri a veniturilor din taxe de cablu și abonamente. Împreună cu scăderea costului rezultată din reducerea conținutului internațional, profitul operațional înainte de depreciere și amortizare s-a îmbunătățit cu 31% la rate actuale și 63,2% like-for-like. Variaţia like-for-like reflectă impactul aplicării ratei de schimb a perioadei curente la veniturile şi costurile perioadei anterioare.
„PRO TV este mulțumit cu performanța obținută în trimestrul doi din 2015, care continuă trendul crescător de la începutul acestui an. Suntem bucuroși să fim cea de-a doua țară din punct de vedere al contribuției în cadrul grupului CME, deținând o cotă de 26% din veniturile nete și profitul operațional al grupului. Poziția noastră de lider este rezultatul investiției în conținut, prin formate noi, inovație și valoare adăugată a producțiilor noastre. Vom continua să ne concentrăm pe business-ul nostru principal, televiziunea, alături de producțiile care au transformat PRO TV în liderul acestei piețe. Suntem încrezători că vom continua până la finalul acestui an să menținem trendul pozitiv al performanței, atât din punct de vedere financiar, cât și în ceea ce privește audiența.”, a declarat Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV.