UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat să își dezvolte activitatea, cu rezultate solide pe liniile strategice si au încheiat anul 2022 cu un volum total al primelor brute subscrise de 108,6 milioane euro, conform IFRS, in creștere cu 6,3%, față de anul anterior.
Asigurările non-auto au înregistrat o creștere de 28%, comparativ cu 2021, generând prime brute subscrise în valoare de 47,4 milioane euro, conform IFRS. Dinamica acestui segment a continuat să fie susținută de soluțiile de asigurare pentru companii, în special asigurările de incendiu (+24%) și cele de răspunderi (+40%). Totodată, asigurările facultative de locuință, în zona soluțiilor pentru clienții retail, au contribuit la rezultatele obținute de UNIQA în 2022, cu un avans de 18% al volumului de vânzări pe acest segment, în comparație cu anul anterior.
În ceea ce privește asigurările auto oferite de UNIQA pe segmentul CASCO, obiectivele de optimizare a portofoliului și monitorizare a riscului au rămas prioritare. De asemenea, compania a continuat să aplice măsurile de recalibrare a produselor, pentru a răspunde nevoilor și cerințelor generate de actualul context inflaționist.
„Parcursul UNIQA în 2022 a validat asteptările noastre din perspectiva evoluției activității companiei și a modului în care ne-am respectat promisiunile față de toate părțile interesate. Am rămas atenți la nevoile clienților și la calitatea experienței oferită acestora, astfel încât am continuat să îmbunătățim rezultatele în mod durabil, pe segmentele de asigurări non-auto și de viață. Totodată, am rămas consecvenți în ceea ce privește dezvoltarea parteneriatelor, cu ajutorul cărora aducem soluțiile de asigurare tot mai aproape de clienți, atât pe segmentul retail, prin produse simple, accesibile și relevante, cât și pe segmentul de asigurări corporate și affinity, prin programe care adresează nevoi specifice de protecție prin asigurare. Suntem mândri de aceste rezultate și mulțumim clienților, partenerilor și echipei UNIQA pentru încrederea acordată.
Avem în față un an cu multe provocări, declanșate de factori sociali și economici care și-au pus deja amprenta asupra nevoilor clienților, a modului în care aceștia își stabilesc prioritățile și iau deciziile cu privire la aspectele importante din viața lor. Mai mult decât atât, evenimentele din ultima perioadă aduc în prim plan riscurile legate de dezastrele naturale cauzate de cutremure și ne arată o dimensiune a impactului ce poate genera pierderi majore la nivel uman și material. În astfel de situații, rolul asigurătorilor este tot mai relevant, atât prin modul în care rămânem alături de clienți și îi ajutăm să depașească momentele dificile, respectându-ne promisiunile, cât și prin eforturile susținute pe care le facem, pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța și utilitatea protecției prin asigurare. UNIQA continuă să susțină hotărăt dezvoltarea industriei de asigurări din România, în mod durabil și cu responsabilitate față de clienți și comunitate”, a declarat Paul Cazacu, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări.
Pe segmentul asigurărilor de viață, UNIQA a marcat o creștere de 29% a volumului vânzărilor pe parcursul anului 2022, comparativ cu anul anterior, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 31 milioane euro, conform IFRS. Cele mai importante contribuții la aceste rezultate au fost generate de asigurările de viață destinate produselor de creditare și asigurările de viață tradiționale.
“Anul 2022 a fost un an bun pentru UNIQA Asigurări de viață, atât din punct de vedere al rezultatelor, cât si al dezvoltarii afacerii. Continuăm consolidarea colaborării cu Raiffeisen Bank, partenerul nostru strategic, acordând atenție beneficiilor oferite clienților, ale căror nevoi se află în centrul strategiei UNIQA. Această poziționare s-a concretizat în acțiuni de calibrare și îmbunătățire a produselor și serviciilor, pentru a asigura o experiență cât mai completă, la standarde superioare de calitate“, a precizat Mihaela Stroia, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări de viață.
Profitul cumulat înainte de impozitare, raportat de ambele companii UNIQA la finalul ultimului trimestru din 2022 a fost de 8,4 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 68%, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, fiind susținut de rezultatele îmbunătățite pe segmentul de asigurări CASCO, în urma măsurilor aplicate de companie în ultima perioadă, precum și de diversificarea portofoliului, rezultată din creșterea accelerată a vânzărilor pe segmentele de asigurări de viață și asigurări non-auto.
UNIQA continuă să își dezvolte activitatea în zona asigurărilor de viață pe baze de solide și stabile.
De curând, Autoritatea de Supraveghere Financiară a avizat reînnoirea mandatelor pentru Radu Brăgărea și Cristina Anculescu, în rolurile de vicepreședinte, respectiv membru în cadrul Directoratului UNIQA Asigurări de viață.
“Continuitatea la nivelul echipei de management ne ajută să ducem mai departe dezvoltarea activității UNIQA pe segmentul asigurărilor de viață, în mod durabil și pe un fundament solid. Ne bazăm pe o echipă puternică, alcătuită din profesioniști cu experiență și expertiză valoroase, rămânem atenți la nevoile clientilor și partenerilor noștri, la mediul în care evoluăm, pentru a oferi mereu produsele și serviciile potrivite. Am încredere că împreună, prin implicare și eforturi comune, urmărind strategia noastră clar stabilită, în centrul căreia se află experiența clienților, UNIQA va deveni prima alegere în ceea ce privește asigurările de viață pentru tot mai mulți clienți din România”, a declarat Mihaela Stroia, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurari de viață.
“Mă bucur să pot susține, în continuare, dezvoltarea asigurărilor de viață în cadrul UNIQA. Păstrăm în centrul atenției nevoile clienților noștri și le adresăm în mod diversificat, adăugând în portofoliul companiei produse și servicii noi, flexibile și relevante. Consolidarea colaborării cu partenerul nostru bancar strategic Raiffeisen Bank Romania rămâne, de asemenea, o prioritate importantă, pentru a aduce soluțiile de asigurare tot mai aproape de clienți și a-i sprijini în realizarea planurilor și proiectelor pe care și le-au propus, având la dispoziție și o componentă de protecție financiară. Totodată, îmbunătățim continuu interacțiunea cu clienții și experiența oferită acestora în relația cu UNIQA, accelerând digitalizarea serviciilor și simplificând procesele. Mulțumesc tuturor colegilor și partenerilor UNIQA pentru încrederea si profesionalismul cu care, împreună, construim, mai departe, succesul companiei pe segmentul asigurărilor de viață”, a adăugat Radu Brăgărea, Vicepreședinte Directorat UNIQA Asigurări de viață.
“Suntem o echipă bine consolidată și stabilă, iar acest lucru adaugă valoare în activitatea companiei, în special într-o perioadă importantă pentru UNIQA, marcată de evoluție și transformare. Împreună, susținuți de profesionalismul oamenilor din echipa noastră, dar și de cultura noastră organizațională puternică, care aduce clienții în centrul tuturor acțiunilor, continuăm să consolidăm poziția UNIQA în rândul jucătorilor relevanți din piața de asigurări. Mulțumesc colegilor din echipa de management locală și de la nivelul Grupului pentru încrederea acordată în urmă cu doi ani, odată cu primul meu mandat în cadrul Directoratului, dar și pentru această nouă oportunitate de a duce mai departe povestea UNIQA în România”, a precizat Cristina Anculescu, Membru Directorat UNIQA Asigurări de viață.
UNIQA extinde și diversifică portofoliul prin soluții de asigurare accesibile și relevante, în acord cu nevoile clienților.
UNITeam MED, este noul produs de asigurare de grup, adresat clienților de tip companii, care doresc să pună la dispoziția angajaților o modalitate de protecție financiară suplimentară în cazul producerii unor evenimente legate de sănătate. Este o soluție aliniată la cerințele actuale de la nivelul pieței, oferind acces la servicii medicale complexe și personalizate, în cadrul unei rețele de clinici partenere cu acoperire națională, dar și în afara acesteia. Totodată, produsul se situează la un nivel înalt de calitate din perspectiva serviciilor asociate, oferind clienților asistență atât online, în cadrul unei platforme dedicată asiguraților, cât și offline, prin intermediul contact center.
Tot pe segmentul clienților de tip companii, UNIQA lansează un nou produs de răspundere civilă a directorilor și administratorilor, adresând astfel o nevoie importantă pentru multe afaceri, indiferent de dimensiunea operațiunilor pe care acestea le desfășoară.
Soluțiile digitale dezvoltate de UNIQA rămân, de asemenea, o prioritate importantă din perspectiva îmbunătățirii experienței oferită clienților.
Cu peste 42.000 de sesiuni gestionate în ultimele 12 luni, însemnând un număr mediu de 115 sesiuni pe zi, consultantului digital ANA este o alegere tot mai relevantă pentru notificarea daunelor. Astfel, 85% dintre daunele CASCO și aproape 84% dintre daunele pentru asigurările facultative de locuință sunt avizate de către clienții UNIQA prin intermediul ANA.
Totodată, UNIQA a extins funcționalitățile consultantului digital ANA, pentru a oferi clienților acces permanent la informații privind etapa de soluționare în care se află dosarele de daună și documentele necesare finalizării acestora. În prezent, peste 70% dintre clienții care au avizat o daună la UNIQA aleg să consulte stadiul dosarului cu ajutorul ANA. În plus, clienții pot accesa aceste informații și prin intermediul portalului online MyUNIQA.
Sondajele derulate periodic în rândul clientilor UNIQA captează impresii cu privire a calitatea experienței oferită acestora. Astfel, pentru perioada ianuarie – decembrie 2022, scorul de satisfacție a clientilor UNIQA este situat la nivelul de 4,5 din 5.
În ceea ce privește situația petițiilor înregistrate, UNIQA se poziționează, în continuare, în rândul companiilor de asigurări din România cu cele mai puține nemulțumiri adresate de către clienți. Astfel, pe parcursul anului 2022, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 202 petiții, în scădere cu 11%, compartiv cu situația din anul anterior. Dintre acestea, 185 au fost petiții unice și 17 petiții conexe.
UNIQA are o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență internațională, ca parte dintr-un grup financiar cu o prezență tot mai puternică la nivel european. Potrivit noului model de afaceri, compania poziționează în centrul activității nevoile clienților, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind produse și servicii relevante, accesibile și inovatoare, la nivelul celor mai înalte standarde de calitate.