Group EBIT-ul business-ului actual crescut cu până la 24% la nivelul record de 9 miliarde de euro
• Profitul net atinge cel mai mare nivel de până acum: 6 miliarde de euro (2010: 4,7 miliarde de euro)
• Venitul grupului atinge, de asemenea, recordul de 106,5 miliarde de euro (2010: 97,8 miliarde de euro)
• Mercedes-Benz Cars atinge noi praguri în numărul de unităţi comercializate, venituri şi profit EBIT
• Daimler Trucks îşi îmbunătăţeşte considerabil numărul de unităţi comercializate, venituri şi câştiguri
• Dividende mai mari propuse la 2,2 euro per acţiune (2010: 1,85 euro)
• Perspectivele 2012: Group EBIT din business-ul actual la magnitudinea rezultatelor din anul precedent
Daimler AG (cu simbolul DAI la bursa de valori) a comunicat cifrele de câştiguri preliminare şi neauditate pentru Grup şi divizii din anul 2011.
Group EBIT al business-ului actual a crescut cu 24% până la 8.977 de milioane de euro în 2011 (2010: 7.212 milioane de euro). Incluzând şi factorii speciali, Group EBIT a crescut cu 20% până la 8.755 de milioane de euro (2010: 7.274 de milioane de euro). Aceste două valori EBIT reprezintă noi recorduri pentru Daimler.
Profitul net a atins, de asemenea, valoarea record de 6.029 de milioane de euro (2010: 4.674 de milioane de euro), iar câştigurile per acţiune au ajuns la 5,32 euro (2010: 4,28 euro).
Per total, Daimler a reuşit să seteze simultan o serie de recorduri în anul aniversar, „125! de ani – inventatorul automobilului”. „Grupul a obţinut în 2011 cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce priveşte vânzarea de unităţi, veniturile, EBIT şi profitul net. Toate diviziile noastre au contribuit la acest succes”, a declarat Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars. Pe lângă acestea, Mercedes-Benz Cars a stabilit noi recorduri în vânzări, venituri şi EBIT. În îndelungata sa istorie, divizia nu a reuşit până acum rezultate mai bune decât cele din 2011.
„Am reuşit să facem ca anul aniversar să fie unul dintre cei mai prosperi ani pentru Daimler. Această performanţă demonstează că, printr-un portofoliu puternic de automobile, camioane, autovehicule comerciale uşoare, autobuze şi servicii financiare, Grupul este foarte bine poziţionat din punct de vedere strategic. Ne concentrăm toate eforturile asupra continuării acestui succes şi atingerii ratelor de rentabilitate pe care ni le-am propus pe o bază solidă începând din 2013.”, a declarat Zetsche.
Anul financiar 2011
Câştigurile excelente ale anului 2011 reflectă, în primul rând, situaţia extrem de bună a vânzărilor de unităţi înregistrate de fiecare divizie în parte. În 2011, Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks şi Mercedes-Benz Vans şi-au crescut semnificativ vânzările de unităţi în majoritatea regiunilor, comparativ cu anul precedent. Damiler Financial Services a beneficiat, în special, de costuri mai mici de risc.
Factori speciali legaţi de dezastrul natural din Japonia au condus la taxe totale pentru Grup de 80 de milioane de euro. Compensaţia din asigurări a fost luată în considerare în calcularea acestei valori. Taxele au fost, de asemenea, recunoscute din deprecierea intereselor de capital ale Daimler faţa de Renault (110 milioane de euro) şi Kamaz (32 de milioane de euro).
Daimler a vândut 2,1 milioane de autovehicule în 2011, depăşind cifra din anul precedent cu 11%. Toate diviziile auto au contribuit la această creştere. Veniturile Grupului au crescut cu 9% până la 106,5 miliarde de euro; ajustat la efectele ratei cursului valutar, s-a înregistrat o creştere de 10 procente.
Dezvoltarea pozitivă a business-ului a condus la o creştere a numărului de angajaţi la nivel global, ajungându-se la 271.370 începând cu 31 decembrie, o creştere cu 11.270 de angajaţi faţă de finalul anului 2010. În Germania, numărul angajaţilor a crescut la 167.687 (2010: 164.026).
Datorită succesului Daimler din 2011, conducerea şi Consiliul General al Angajaţilor au agreat să recompenseze performanţa angajaţilor cu un bonus substanţial de performanţă: în Germania, fiecare angajat eligibil al Daimler AG va primi suma de 4.100 de euro la finalul lunii aprilie 2012.
De asemenea, acţionarii vor participa, din nou, corespunzător la succesul financiar al Grupului. La stabilirea dividendului, Daimler îşi propune să distribuie acţionarilor Daimler aproximativ 40% din profitul net atribuibil. În vederea dezvoltării prospere a business-ului, conducerea şi Consiliul Supervizor vor cere acordul acţionarilor, în cadrul Întâlnirii Anuale din 4 aprilie 2012, ca un dividend de 2,2 euro per acţiune să fie achitat (2010: 1,85 euro). Acest fapt conduce la dividende totale de 2.346 de milioane de euro (2010: 1.971 de milioane de euro).
„În acest mod, ne dorim ca acţionarii noştri să participe corespunzător, încă o dată, la succesul nostru financiar şi anticipăm o continuare a acestei dezvoltări a dividendelor în anii ce urmează”, a declarat Bodo Uebber, Member of the Board of Management of Daimler AG for Finance & Controlling and Financial Services.
Investiţii pentru viitor
Pe baza iniţiativei „Calea spre mobilitatea fără emisii”, una dintre direcţiile care vor fi adoptate, vor fi implicate noi tehnologii ecologice şi extem de eficiente în ceea ce priveşte consumul de combustibil în toate diviziile auto ale Grupului. Obiectivele sunt de a optimiza tehnologiile convenţionale, de a spori eficienţa acestora prin hibridare şi de a dezvolta autovehicule electrice cu tehnologii pe bază de pile de combustibil şi alimentare cu baterie. O altă direcţie vizează noi tehnologii de siguranţă, având scopul de a evita accidentele pe cât de mult posibil şi de a atenua consecinţele eventualelor accidente.
În acest context, Daimler şi-a mărit investiţia în cercetare şi dezvoltare până la 5,6 miliarde de euro în 2011 (2010: 4,8 miliarde de euro). Cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare au crescut până la 3,7 miliarde de euro în cazul Mercedes-Benz Cars (2010: 3,1 miliarde de euro) şi 1,3 miliarde în cazul Daimler Trucks (2010: 1,3 miliarde de euro).
Investiţiile în proprietăţi, fabrici şi echipamente au crescut până la 4,2 miliarde de euro (2010: 3,7 miliarde de euro), dintre care 2,7 miliarde au fost investite în Germania (2010: 2,1 miliarde de euro). Ne-am concentrat asupra investiţiilor în fabricile locale, crearea de noi produse şi tehnologii. Una dintre aspectele principale în cazul Mercedes-Benz Cars a fost extinderea capacităţilor de producţie pentru succesorii Claselor A/B de la fabrica Rastatt din Germania şi de la noua fabrică din Kecskemét, Ungaria. Daimler Trucks a făcut investiţii substanţiale în 2011 pentru lansarea noului camion Actros de mare tonaj.
Diviziile în detaliu
Mercedes-Benz Cars, care cuprinde mărcile Mercedes-Benz, Maybach şi smart, a stabilit un nou record în 2011 cu vânzări de 1.381.400 de autovehicule (2010: 1.276.800). Veniturile diviziei au crescut cu 7% până la valoarea record de 57,4 miliarde de euro (2010: 53,4 miliarde de euro).
Divizia a atins un profit EBIT de 5.192 de milioane de euro, o îmbunătăţire semnificativă, comparativ cu rezultatele anului precedent (2010: 4.656 de milioane de euro). Rentabilitatea a fost de 9% (2010: 8,7%).
Daimler Trucks şi-a crescut vânzările la nivel global cu 20% până la 425.800 de autovehicule, iar veniturile au crescut, de asemenea, cu 20% până la 28,8 miliarde de euro (2010: 24 de miliarde de euro).
Profitul EBIT al diviziei de 1.876 de milioane de euro a fost cu mult mai mare decât cel din anul precedent (2010: 1.332 de milioane de euro). Rentabilitatea a crescut la 6,5% (2010: 5,5%). Evoluţia câştigurilor se bazează, în principal, pe creşterea puternică a vânzărilor de unităţi cu contribuţii din toate regiunile majore (regiunea NAFTA, Europa, Asia şi America Latină).
Mercedes-Benz Vans şi-a crescut vânzările de unităţi cu 18% până la 264.200 de autovehicule comerciale uşoare din gama Sprinter, Vario, Vito şi Viano. Veniturile de 9,2 miliarde de euro au fost semnificativ mai mari decât cele din anul precedent (2010: 7,8 miliarde de euro).
Divizia a avut parte de o creştere sesizabilă a câştigurilor. EBIT a crescut până la 835 de milioane de euro (2010: 451 de milioane de euro) şi rentabilitatea a crescut de la 5,8% în 2010 la 9,1% în 2011. Evoluţia câştigurilor a rezultat din creşterea semnificativă a vânzărilor de unităţi, în special în Germania, regiunea NAFTA şi Europa de Est.
Daimler Buses şi-a apreciat încă o dată vânzările de autobuze şi şasie de autobuze, în ciuda condiţiilor dificile pentru autobuze complete, până la un total de 39.700 de unităţi (2010: 39.100). Veniturile de 4,4 miliarde de euro au fost uşor mai scăzute fată de anul precedent (2010: 4,6 miliarde de euro).
Cu un profit EBIT de 162 de milioane de euro, divizia nu a atins nivelul anului precendent (2010: 215 milioane de euro). Rentabilitatea a fost de 3,7% (2010: 4,7%).
Daimler Finanacial Services a avut o dezvoltare foarte bună în toate regiunile. Volumul global de contractare a crescut cu 13% până la nivelul record de 71,7 miliarde de euro (2010: 63,7 miliarde de euro). Ajustat la efectele schimbului valutar, volumul de contractări a crescut cu 12%. Volumul de new business a crescut cu 15% până la 33,5 miliarde de euro datorită volumelor mai mari de vânzări de unităţi ale diviziilor auto.
Divizia a depăşit vizibil câştigurile din anul precedent cu un profit EBIT de 1.312 milioane de euro în 2011 (2010: 831 de milioane de euro).
Perspective
Conform estimărilor actuale, pieţele globale pentru autovehicule vor continua să crească anul acesta, cu excepţia pieţelor din Europa de Vest, care sunt din ce în ce mai afectate de criza datoriilor. De asemenea, se prevede creşterea numărului de înmatriculări de noi automobile la nivel global cu aproximativ 4%, unde creşterile vor fi determinate, în special, de pieţele asiatice în curs de dezvoltare, de piaţa Statelor Unite şi de cea a Japoniei, ce se vor consolida.
Mercedes-Benz Cars prevede că va reuşi anul acesta să îşi mărească numărul de unităţi vândute şi va creşte mai repede comparativ cu piaţa totală. Gama de modele competitive va facilita creşterea pe pieţele tradiţionale chiar şi în condiţii mai puţin favorabile. Divizia va beneficia şi în urma cererilor emergente pentru modelele din Clasa C. Segmentul de lux cu noua generaţie SL va spori vânzările până la sfârşitul lunii martie. Şi în ceea ce priveşte autovehiculele sport se prevede o creştere, în special, datorită disponibilităţii totale a noii Clase M şi, începând din septembrie 2012, a noului GL. În plus, atât noul GLK (un SUV compact) şi noua generaţie a Clasei G vor fi lansate în iunie. Noile modele din segmentul de automobile compacte de mare volum vor genera o creştere în vânzări. Noua Clasă B a fost deja lansată în noiembrie 2011, iar noua Clasa A urmează sa fie lansată în septembrie 2012.
Daimler Trucks se aşteaptă, de asemenea, la o creştere a vânzărilor anul acesta. Urmând creşterea substanţială din 2011, divizia intenţionează să continue să crească mai rapid decât întreaga piaţa europeană. Pentru piaţa braziliană, se aşteaptă ca cererea să scadă la început după recordul anului 2011, datorită introducerii unor noi standarde foarte stricte cu privire la emisii.
Este probabil ca restabilizarea pieţei de camioane în regiunea NAFTA să continue. Dată fiind media înaintată de vârstă a flotelor din această regiune, nevoia de investiţii pentru înlocuirea acestora este în continuare foarte mare. Pe baza registrelor de comenzi bine completate, divizia presupune că va putea beneficia de această dezvoltare atingând un nivel peste medie. Creşterea vânzărilor este aniticipată şi în Japonia. Reconstrucţia după dezastrul natural conduce către o cerere mai mare de camioane.
În cazul Mercedes-Benz Vans, se estimează că trendul pozitiv al vânzărilor de unităţi va continua să crească, sprijinit de noul Citan cu destinaţie urbană, ce va permite diviziei să utilizeze un potenţial adiţional de dezvoltare dintr-un nou segment de piaţă. Producţia de autovehicule comerciale uşoare din Argentina a fost schimbată la începutul anului 2012 la generaţia actuală de Sprinter. Drept rezultat, gama de produse de pe pieţele din America Latină este puternic actualizată. Se estimează ca vânzările de unităţi din China să crească prin mijloace de producţie locală. Ca parte a acestei dezvoltări, pe lângă modelele Vito şi Viano, joint venture-ul Fujian Daimler Automotive a produs, de asemenea, Sprinter-ul de la sfârşitul anului 2011.
Daimler Buses se aşteaptă să îşi menţină poziţia de lider global pe pieţele-cheie pentru autobuze peste 8 tone, prin produse inovatoare şi de înaltă calitate.
Daimler Finanacial Services anticipează o creştere atât pentru volumul de contractări, cât şi pentru new business în segmentele sale principale de finanţare pentru autovehicule şi leasing.
Pe baza presupunerilor cu privire la dezvoltarea pieţelor mari şi planificarea diviziilor, Daimler Group se aşteaptă ca vânzările de unităţi să crească semnificativ şi anul acesta, împreună cu veniturile.