Se estimează o marjă EBIT de peste 8% pentru segmentul auto.
Volumul vânzărilor va depăşi lejer limita impusă de 1,5 milioane de unităţi.
Marja pentru automobile, cuprinsă între 8% şi 10%, confirmată pentru 2012.
BMW Group poate privi cu încredere la actualul an fiscal mulţumită gamei de modele deosebit de atractive. "Avem intenţia de a îmbunătăţi în continuare veniturile grupului de-a lungul acestui an", a declarat Norbert Reithofer, Preşedintele Consiliului Director al BMW AG în cadrul unei conferinţe ce a avut loc marţi, 15 martie, la München. "Ne dorim să realizăm o marjă EBIT de peste 8% în segmentul automobilelor. Volumul vânzărilor este de aşteptat să depăşească nivelul de 1,5 milioane de unităţi, un nou maxim istoric, iar fiecare marcă – BMW, MINI şi Rolls-Royce – va înregistra noi recorduri în privinţa vânzărilor", a adăugat oficialul BMW Group. Prin această performanţă, BMW Group intenţionează să-şi consolideze poziţia de lider mondial printre constructorii de automobile premium.
În anul fiscal 2012, BMW Group intenţionează să îşi păstreze profitabilitatea, cu o marjă EBIT cuprinsă între 8 şi 10 procente pentru sectorul auto şi o profitabilitate a capitalului investit de cel puţin 18% în domeniul serviciilor financiare. "Considerăm că există şanse foarte bune pentru a ne îndeplini intervalul propus, între 8% şi 10%, pentru domeniul auto şi după anul 2012", a continuat Reithofer. Acest obiectiv este bazat pe ipoteza că economia mondială va continua să înregistreze un progres constant. De asemenea, este posibil, în funcţie de evoluţia politică şi economică, ca actuala marjă EBIT să fie mai mare sau mai mică decât nivelul propus pentru perioada de după anul 2012.
În 2010, compania a înregistrat noi recorduri ale veniturilor şi ale profitului. Veniturile au crescut cu 19,3% la 60,477 miliarde de euro (2009: 50,681 miliarde de euro). Profitul înainte de impozitare (EBIT) a crescut semnificativ la 4,836 miliarde de euro (2009: 413 milioane de euro). BMW Group a raportat un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 5,094 miliarde de euro (2009: 289 milioane de euro) şi un profit net record pentru anul fiscal de 3,234 miliarde de euro (2009: 210 milioane de euro).
Prin prisma acestor performanţe excelente, Consiliul Director şi Consiliul de Supervizare vor propune acţionarilor, în cadrul Adunării Generale Anuale ce va avea loc la 12 mai 2011, ca dividendele să fie mărite la 1,30 euro per acţiune ordinară (2009: 0,3 euro) şi la 1,32 euro per acţiune preferenţială (2009: 0,32), în ambele cazuri înregistrându-se noi maxime istorice.
"Suntem deosebit de încântaţi de dezvoltările înregistrate în precedentul an fiscal. Am stabilit noi recorduri pentru venituri şi încasări de grup şi ne-am depăşit obiectivele propuse pentru întregul an. Implementarea continuă şi cu rigurozitate a Strategiei Number ONE ne-a permis să înregistrăm un progres bun în ceea ce priveşte profitabilitatea şi eficienţa. Gama noastră de modele, una foarte atractivă, şi creşterile puternice ale volumului de vânzări au contribuit şi ele la creşterea veniturilor", a continuat Reithofer.
În ceea ce priveşte volumul vânzărilor, BMW Group a înregistrat a doua cea mai bună performanţă din istorie, după ce numărul total de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce intrate în posesia clienţilor a crescut cu 13,6%, la 1.461.166 unităţi (2009: 1.286.310 unităţi). În consecinţă, BMW Group şi-a îndeplinit cu uşurinţă obiectivul de creştere a volumului de vânzări pe care şi-l propusese pentru întregul an 2010: peste 1,4 milioane de unităţi.
Segmentul auto a generat un flux de 4,471 miliarde de euro.
Datele foarte bune în ceea ce priveşte volumul de vânzări, mixul care include o cotă importantă de modele cu valoare ridicată, preţurile bune de tranzacţionare şi costurile reduse ale materialelor au dus la o îmbunătăţire semnificativă a profitului pentru segmentul auto. Încasările au crescut cu 23,8%, la 54,137 miliarde de euro (2009: 43,737 miliarde de euro). EBIT pentru acest segment a urcat la 4,355 miliarde de euro (2009: pierdere de 265 milioane de euro), în timp ce profitul înainte de impozitare a crescut la 3,887 miliarde de euro (2009: pierderi brute de 588 milioane de euro).
În 2010, vânzările mărcii BMW au urcat cu 14,6%, la un total de 1.224.280 unităţi (2009: 1.068.770 unităţi), în special datorită noilor modele atractive. De exemplu, noul BMW Seria 5 a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 35,5%, la 238.454 unităţi (2009: 175.983 unităţi): acest model devenind lider de piaţă în segmentul său cu începere din trimestrul al patrulea. De asemenea, BMW X1 a avut o evoluţie foarte bună, vânzările în primul an pe piaţă înregistrând un nivel de aproximativ de 100.000 de unităţi.
Cererea pentru nava-amiral a mărcii, BMW Seria 7, şi cea pentru celelalte modele din gama X au rămas şi ele la un nivel ridicat. De-a lungul anului, vânzările BMW Seria 7 au urcat cu 24,9% la 65.814 unităţi (2009: 52.680 unităţi) datorită cererii mari din Asia şi redresării treptate a pieţei americane. Vânzările BMW X5, model care rămâne lider de piaţă în segmentul său, au crescut cu 15% la 102.178 unităţi (2009: 88.851 unităţi). Datorită celor 46.404 unităţi (2009: 41.667 unităţi), vânzările BMW X6 au înregistrat o creştere de 11,4% faţă de anul precedent.
Marca MINI continuă să aibă rezultate foarte bune, înregistrând un nou record în 2010: 234.175 unităţi (2009: 216.538 unităţi; +8,1%). La această performanţă au contribuit şi MINI Countryman (14.337 unităţi) – lansat în septembrie -, MINI cu 155.841 unităţi (2009: 150.043; +3,9%) sau MINI Cabriolet, care a înregistrat 32.680 unităţi vândute (2009: 28.303; +15,5%).
De asemenea, marca Rolls-Royce a stabilit un nou record privind vânzările, numărul de automobile comercializate în 2010 ajungând la 2.711 unităţi (2009: 1.002 unităţi; +170,6%).
De-a lungul anului 2010, BMW Group a avut capacitatea de a-şi mări volumul vânzărilor pe aproape toate pieţele. Germania a adus cele mai mari volume, cu vânzări de 267.160 unităţi pentru mărcile BMW şi MINI. BMW a fost singura marcă premium care, în 2010, a înregistrat o creştere a înmatriculărilor de automobile noi în Germania.
În SUA – a doua piaţă individuală ca importanţă pentru companie -, BMW Group a reuşit să aibă o creştere a vânzărilor de 10,1%, la 266.580 unităţi, ceea ce face ca BMW să fie, încă o dată, cea mai bine vândută marcă premium europeană din Statele Unite.
Creşteri substanţiale s-au înregistrat şi în China, a treia piaţă ca volum pentru constructorul german. Numărul de automobile vândute în această regiune (inclusiv Hong Kong şi Taiwan) a urcat cu 85,3%, la 183.328 unităţi.
EBIT de 71 milioane de euro pentru segmentul moto în 2010.
În ciuda unor condiţii de piaţă care în continuare au fost nefavorabile în 2010, segmentul motocicletelor a înregistrat creşteri ale volumului vânzărilor, ale veniturilor şi ale profitului.
Veniturile au crescut cu 22,0%, la 1,304 miliarde de euro (2009: 1,069 miliarde de euro), EBIT a sporit la 71 milioane de euro (2009: 19 milioane de euro), iar profitul înainte de aplicarea taxelor şi impozitelor a ajuns la 65 milioane de euro (2009: 11 milioane de euro). Au fost vândute, în total, 110.113 motociclete ale mărcilor BMW şi Husqvarna (2009: 100.358 unităţi; +9,7%).
Creştere rapidă a veniturilor în segmentul serviciilor financiare.
Segmentul serviciilor financiare a beneficiat, în 2010, de gama atractivă de produse, de condiţiile favorabile de refinanţare şi de un profil îmbunătăţit al riscului. Veniturile segmentului au crescut cu 5,2%, la 16,617 miliarde de euro (2009: 15,798 miliarde de euro), în timp ce profitul înainte de impozitare a urcat la 1,214 miliarde de euro (2009: 365 milioane de euro).
Comparativ cu anul anterior, numărul contractelor noi semnate (1.083.154) – de finanţare şi leasing a fost mai mare cu 6,6%. În comparaţie cu perioadă anterioară, sectorul leasing a înregistrat o creştere de 3,2%, iar creditele de finanţare cu 8,1%. Leasingul a reprezentat 28,8% din noile afaceri, în timp ce creditele au acaparat 71,2%.