Estimarile prezentate la inceputul sezonului estival s-au concretizat in cresterea vanzarilor inregistrata de Eximtur la finalul celui de-al treilea trimestru al actualului an. Astfel, agentia de turism a realizat o crestere globala a cifrei de afaceri pentru primele noua luni ale anului 2007 de aproximativ 25,8% fata de perioada similara a anului 2006, depasind 28,6 milioane euro din comercializarea de servicii turistice si bilete de avion. Din volumul total de vanzari, peste 40 % il reprezinta biletele de avion pe curse regulate, charter sau low-cost, 31,7% il reprezinta turismul intern, iar 24,4% este reprezentat de serviciile turistice in strainatate, restul fiind servicii conexe pachetelor de baza, precum asigurari medicale de calatorie si asigurari storno, rent-a-car, ori cursuri de formare profesionala in turism.
“Sezonul de vara a fost un important examen pentru noi. Cifrele de vanzari au fost estimate corect la inceputul anului iar cresterea de servicii s-a inregistrat pe fondul disponibilitatii crescute a turistilor pentru concedii si deplasari atat in tara cat si in strainatate. Fata de anul trecut am inregistrat cresteri insemnate pe toate subdomeniile in care activam, ceea ce, raporat la cifra noastra de vanzari si la cota de piata pe care o avem, a insemnat de fapt o crestere la nivel national a solicitarilor de servicii turistice si transport aerian” a declarat Radu Morariu, manager general al Eximtur.
“Anul acesta, pana la sfarsitul lunii septembrie, vanzarea biletelor de avion s-a ridicat pentru firma noastra la valoarea de 13 milioane euro, in crestere cu 18,9 % fata de perioada similara a anului trecut. In perioada ianuarie – septembrie, 40.462 persoane au calatorit pe baza biletelor de avion achizitionate de la agentia noastra, cu 32 % mai mult decat in primele trei trimestre ale anului 2006. Am remarcat totodata cresterea ponderii de bilete de avion pentru zboruri operate de compania nationala Tarom, de la 5,6 % in anul 2006 la aproape 10% in 2007, din volumul total de vanzari ticketing” a remarcat Morariu.
“Din punct de vedere al turismului intern, Eximtur si-a consolidat pozitia de prim turoperator privat, ajungand la un volum de vanzari pentru acest segment de peste 31 milioane lei, aproximativ 10 milioane euro, cu o crestere de 27,5%. 49.898 clienti au consumat servicii turistice in Romania, oferite de Eximtur, cifra inregistrand o crestere de 26,6% fata de cea aferenta primelor trei trimestre ale anului 2006. In privinta turismului extern, volumele de vanzari Eximtur au crescut considerabil, ajungand la finalul T3 la peste 22 milioane lei, aproximativ 7 milioane euro, cu 18.406 turisti serviti. Numarul de clienti care si-au petrecut vacanta in straintate a crescut cu 54,6% fata de perioada similara din 2006. Raporat la destinatii, cei mai multi turisti au optat pentru petrecerea vacantelor in Grecia (13,8%), Turcia (13,6%), Italia (11,2%) Austria (10,5%) si Bulgaria (10,1%). Pe locurile urmatoare s-au situat Spania (7,3%) si Croatia (6,7%). In jurul unor valori de 5% se afla cifrele pentru optiunea vacantelor in Franta si Tunisia” a incheiat managerul companiei Eximtur.
{mosloadposition user10}