LG Electronics (LG), lider în domeniul aparaturii electronice, electrocasnice şi al telecomunicaţiilor, şi-a anunţat rezultatele financiare din ultimele 3 luni.
Vânzări şi Profit
În ultimul trimestru din 2006, vânzările LG au fost de 6.34 miliarde USD, cu 4,5% mai mari faţă de vânzările din al doilea trimestru al aceluiaşi an (6.099 miliarde USD), şi cu 0,6% mai mari faţă de vânzările din ultimul trimestru al anului 2005, în valoare de 5.848 miliarde USD. Profitul operativ înregistrat în 2006 a fost de 206.5 milioane USD, înregistrând o creştere trimestrială de 3.5% in timp ce companiile Mobile Communications şi Digital Display au dus la creşteri ale profitului net, înregistrând câştiguri de 31.9 milioane USD, respectiv 23.7 milioane USD, în ciuda pierderilor suferite de LG.Philips LCD.
Vânzările spectaculoase ale LCD TV şi a plasmelor LG au condus la o creştere trimestrială de 18,9% a profitului diviziei Digital Disply. În acelaşi timp, divizia Mobile Communication a înregistrat o creştere trimestrială de 4,7% şi 5,3% pentru terminalele mobile, datorită vânzărilor masive ale telefonului Chocolate în America de Nord şi a performanţelor remarcabile pe open market. Exporturile s-au ridicat la 4.74 miliarde USD, reprezentând 75% din vânzările totale.
Compania Mobile Communication a înregistrat vânzări de 2.41 miliarde USD, această sumă reflectând o creştere trimestrială de 4.7%, în ciuda scăderii de 9.7% faţă de anul trecut. Profitul operativ s-a ridicat la 102 milioane USD, ceea ce reprezintă o creştere spectaculoasă de 370% a profitului curent trimestrial – 22 milioane USD- dar şi o scădere anuală de 23%, de la 124 milioane USD.
Numai din vânzarea terminalelor mobile, venitul s-a majorat cu 5.3%, ajungând la 2,23 miliarde USD, de la 2.125 miliarde USD semestrial. Totodată, profitul curent a atins 82 milioane USD, reprezentând 3,7% din profitul total şi o recuperare a pierderilor de 3.15 milioane USD suferite în trimestrul precedent. În ceea ce priveşte numarul de produse LG importate, s-a înregistrat o creştere trimestrială considerabilă de 8%, de la 15,3 milioane de unităţi la 16,5 milioane (10,5 milioane în CDMA, 5,6 milioane GSM, 0,5 milioane în WCDMA) şi o creştere anuală de 7%. Succesul repurtat de telefoanele mobile in Coreea şi în America de Nord ( în special Chocolate), a condus la creşterea numărului de produse CDMA pe piaţa de profil, de la 9,1 milioane de unităţi la 10,5 milioane. Referitor la piaţa de terminale GSM, s-a înregistrat o creştere de la 4,8 milioane de unităţi la 5,6 milioane unităţi, iar în America de Nord vânzările au atins 45%, faţă de 24% trimestrul trecut.
Şi compania Digital Display a raportat creşteri trimestriale considerabile ale vânzărilor, de 18,9%, dar şi importante creşteri anuale, de 28,8%, atingând 1,78 miliarde USD. Vânzările la plasmă şi LCD TV au crescut cu 50%, plasmele atingând o creştere trimestrială de 26% iar cele high-definition 70%, în acest fel depăşindu-se rata medie a industriei de 66%. Profitul curent al LG Electronics a atins cifra 44.6 milioane USD, având o creştere trimestrială de 104.8% şi o creştere anuală de 54.3%. Acest fapt se datorează în principal îmbunătăţirii mixului de produs, a introducerii unor diagonale mai mari la televizoare şi a reducerii costurilor.
În acelaşi timp, compania Digital Media a înregistrat creşteri trimestriale ale vânzărilor cu 2,6%, atingând 689 milioane USD, chiar dacă preţul de vânzare al produselor IT a fost în scădere.
Compania Digital Appliances a înregistrat creşteri anuale ale vânzărilor de 4,6%, atingând cifra de 1,45 miliarde USD dar a înregistrat o scădere trimestrială de 11,3%, unii dintre factorii principali fiind creşterea preţului la materiile prime şi variaţiile vânzărilor în funcţie de sezon. În schimb, succesul produselor premium precum frigiderul cu trei uşi sau maşinile de spălat cu tehnologie pe bază de aburi au condus la creşterea anuală a vânzărilor de 12,8%, pe piaţa din Coreea. În ceea ce priveşte aparatele de aer condiţionat, deşi vânzările pe acest segment au crescut, profitul anual a scăzut din cauza creşterii preţului pentru cupru, unul dintre principalele materii prime utilizate.
Non-operating Items
Datorită pierderilor de 114 milioane USD cauzate de către LG.Philips LCD , profitul recurent a stagnat la 31.9 milioane USD, ceea ce reprezintă o scădere faţă de profitul curent de 206.5 milioane USD.
Structuri Financiare Globale şi Consolidate
Vânzările consolidate au dus la o uşoară creştere de 11,91 miliarde USD faţă de 11.85 miliarde USD în trimestrul anterior şi 11.04 miliarde USD anual. Totuşi, datorită pierderilor înregistrate de LG.Philips LCD, profitabilitatea a fost în scădere. Vânzările globale au scăzut cu 0,04%, ajungând la 9,29 miliarde USD, dar au înregistrat o creştere anuală de 0,01% de la 8.53 miliarde USD.
Al patrulea trimestru din 2006
Datorită extinderii liniei de produse premium, în al patrulea trimestru din 2006, LG Electronics anticipează o creştere a vânzărilor.
O dată cu extinderea gamei de aparate electrocasnice premium precum frigiderele side-by-side, maşinile de spălat pe bază de aburi şi cuptoarele cu microunde light, Divizia Digital Appliances estimează o creştere considerabilă a vânzărilor, în special în America de Nord.
În domeniul terminalelor mobile, gama de telefoane mobile “Chocolate Black Label” şi terminalele CDMA şi GSM vor înregistra creşteri considerabile. Se va acorda o atenţie deosebită şi pieţei WCDMA.
Cererile sezoniere vor duce la creşterea vânzărilor de plasma şi LCD TV cu diagonala de peste 42 de inchi dar şi a produselor IT premium – produse audio-video, notebook-uri PC sau dispozitive de stocare de date( inclusiv 18x DVD-W), susţinând succesul Diviziei Digital Media. Cu toate acestea, preţul de vânzare al acestor produse va fi în continuă scădere.
{mosloadposition user10}