2018 – al 13 – lea an de cand Grupul CEZ in Romania construieste un business sustenabil in sectorul energetic local, pastrand ca valori fundamentale interesul pentru calitatea serviciilor oferite clientilor sai precum si mentinerea unui dialog deschis despre ce a insemnat anul trecut la nivel de rezultate, provocari, oportunitati, oameni si comunitate
„La jumatatea anului 2018 am preluat carma operatiunilor Grupului CEZ in Romania si tot atunci am tras primele concluzii despre activitatea Grupului. Am aflat ca rolul cel mai important in business-ul nostru il detine clientul, urmat de angajati, comunitate si autoritati. In 2018, am accentuat nivelul de digitalizare al activitatii noastre, am dezvoltat canalele de comunicare cu clientii nostri, am daruit energie pentru bine comunitatii, am mentinut nivelul optim al investitiilor in retea si am ramas responsabili in interactiunea cu mediul inconjurator. Provocarile si oportunitatile anului 2018 au conturat rezultatele financiare si non-financiare ale Grupului, pe care le-am detaliat in raportul anual financiar 2018 si in al doilea raport de sustenabilitate al Grupului care acopera perioada 2017 – 2018”, a descris Ondrej Safar – Country Manager si Presedinte al Directoratului CEZ Romania – principalele repere ale anului trecut.
Grupul CEZ in Romania a incheiat anul 2018 cu un profit raportat inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) de 395 908 mii LEI, in crestere cu 33 208 mii LEI fata de anul 2017. La nivelul profitului net, Grupul a inregistrat rezultate mai slabe fata de anul anterior, avand o scadere de 471 534 mii LEI fata de 2017, datorata in principal activitatii de productie de energie eoliana.
In 2018, turbinele din parcul eolian Fantanele – Cogealac au produs un total de 1 105 GWh, Grupul CEZ in Romania ramanand cel mai mare producator privat de energie regenerabila din tara. Totodata, sistemul hidroenergetic de langa Resita a produs 69 GWh in 2018, o productie totala mai mare cu 14 GWh in comparatie cu 2017, ca urmare a precipitatiilor abundente.
La nivelul operatorului de distributie, investitiile in retea au fost insotite de rezultate importante in cadrul proiectului SMART Transformation. In 2018, Distributie Oltenia a fost primul operator de distributie care a implementat sistemul MWM (work mobile management) in aria sa operationala, reducand timpul de interventie al echipelor sale operative prin alocarea celei mai apropiate ture de zona unei deficiente electrice dar si inlocuirea fiselor realizate pe hartie, in teren, pentru fiecare incident in retea, cu tablete.
De asemenea, in 2018, procesele smart implementate de Distributie Oltenia au dus la reducerea pierderilor in retea cu 5,6% fata de 2017, operatorul investind 183 961,5 mii LEI in CAPEX (din fonduri proprii) si 181 987,1 mii LEI reprezentand puneri in functiune.
La nivel operational, investitiile operatorului au fost directionate catre continuarea integrarii statiilor de transformare in SCADA, modernizarea si inlocuirea transformatoarelor, instalarea echipamentelor telecomandate, imbunatatirea retelei de joasa si medie tensiune si asigurarea conditiilor propice consumatorilor de energie pentru racordarea la reteaua electrica.
Tot in 2018, Distributie Oltenia a inaugurat prima statie de transformare de tip Greenfield din regiunea Olteniei, la Craiova, in zona industriala de est a orasului, in sprijinul dezvoltarii sectorului industrial din regiune.
Alte cifre cheie care au descris activitatea operatorului de distributie din cadrul Grupului in perioada 2017 – 2018:
• Cheltuielile de mediu in 2017 au fost de 998 604 LEI, iar in 2018 de 968 329.25 LEI;
• Operatorul a instalat 244 de cuiburi de barza pe stalpii de MT/JT din judetele Teleorman, Arges, Mehedinti, Olt, Gorj, Valcea si Dolj precum si teci electroizolante;
• Operatorul a dezafectat aproximativ 576 de stalpi, terenul fiind readus la starea initiala;
• In 2018, Distributie Oltenia a achizitionat 75 de recipienti metalici pentru colectarea deseurilor periculoase din statiile de transformare;
• Costurile cu formarea profesionala, au fost in 2018 de: 398,17 mii LEI, valoarea totala a programelor de pregatire profesionala crescand cu aproximativ 11,5% fata de anul precedent;
• Investitiile companiei in proiecte de responsabilitate sociala/ dezvoltare a comunitatilor s-au ridicat, in 2018, la aproximativ 525,143.91 LEI;
• Operatorul a continuat dezvoltarea programului „Ucenic Electrician” prin care isi propune sa contribuie la formarea viitoarelor generatii de electricieni din sudul Romaniei. In 2018, proiectul era implementat in 4 judete, 158 de elevi beneficiind de laboratoare electrice de ultima generatie, burse scolare, ateliere de dezvoltare personala, stagii de practica in instalatiile Distributie Oltenia, propriul lor concurs profesional – Trofeul Ucenicului Electrician si tabere de vara pentru elevii cu cele mai bune rezultate.
Clientul in centrul activitatii Grupului – solutii digitale si servicii complete
In zona de furnizare, conceptul de digitalizare a completat portofoliul furnizorului de energie si gaze naturale cu solutii si beneficii noi pentru clienți.
In 2018, CEZ Vanzare le-a oferit clientilor sai un asistent personal, lansand noua platforma MY CEZ unde pot fi gasite toate detaliile despre contractele de energie si gaze naturale, istoricul facturilor, al platilor, posibilitatea inregistrarii indexului autocitit, noi oferte si alte informatii utile.
Printre noile servicii si beneficii se numara posibilitatea programarii online a vizitelor in Centrele de Relatii cu Clientii, implementarea sistemului IVR Dinamic, lansarea primului magazin online de pe piata de energie – CEZ Shop si solutii complete pentru acasa, respectiv servicii complementare ofertelor de energie electrica si gaze naturale.
In 2018, cantitatea de energie electrica furnizata catre consumatorii finali a crescut cu 4,05% fata de anul anterior.
In perioada 2017 – 2018, Grupul CEZ in Romania si-a pastrat interesul pentru zona de sustenabilitate, principalele cifre cheie la nivel social si de mediu obtinute de Grup fiind:
• Angajatii Grupului CEZ in Romania au plantat in 2018 peste 15 000 de puieti in judetele Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Teleorman si Valcea;
• In 2018, Grupul a inaugurat o noua statie electrica de incarcare la Resita, investitie care sustine obiectivul Primariei Resita, acela ca 25% dintre taxiurile din oras sa fie electrice pana in 2020 si 50% pana in 2030, taximetristii resiteni beneficiind de incarcari ale masinilor in regim gratuit;
• Valoarea totala a programelor de pregatire profesionala a angajatilor Grupului in perioada 2017 – 2018, a fost de 1 665,752 mii LEI;
• Numarul mediu de ore de formare, doar in 2018, a fost dupa cum urmeaza: 4 458 pentru femei, 3 740 pentru barbati, 2 476 pentru manageri si 5 722 pentru alti angajati;
• Conform studiilor de brand realizate in 2017: peste 50% dintre clientii Grupului CEZ in Romania sunt multumiti de calitatea serviciilor prestate si a produselor oferite;
• In 2017, sustinerea domeniilor incluse in strategia de responsabilitate sociala a Grupului CEZ a totalizat o investitie de 2 061 mii LEI. In 2018, valoarea investitiilor s-a ridicat la suma de
2 445 mii LEI.
Mai multe informatii despre rezultatele non-financiare ale Grupului CEZ in Romania din perioada 2017 – 2018, puteti gasi accesand https://cez.ro/ro/despre-noi/rapoarte-non-financiare.html.
Anul trecut, Grupul CEZ in Romania a continuat sa obtina recunoastere nationala si internationala pentru proiectele sale operationale sau de responsabilitate sociala insa cea mai reprezentativa distinctie i-a fost acordata in cadrul Galei Romanian Energy Awards 2018, cand a fost votat Brandul Anului in Energie.
Mai multe informatii despre proiectele si investitiile Grupului CEZ in Romania in anul 2018, puteti gasi accesand www.cez.ro/ro/despre-noi/rezultate-financiare.html.