Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rezultate favorabile pentru Lufthansa Group în 2016

avion-lufthansa

 ·    Profitul brut ajustat a atins valoarea de 1,75 miliarde de euro, un rezultat apropiat de cel din 2015 și în linie cu estimările financiare pentru 2016
 ·    Veniturile au fost generate, în principal, de dezvoltarea companiilor aeriene din grup
 ·    Costurile totale au scăzut mai rapid decât costul combustibilului
 ·    Gradul de îndatorare netă s-a redus cu 19%

În 2016, Lufthansa Group a înregistrat venituri totale de 31,7 miliarde de euro, în scădere cu 1,2% față de anul trecut. Conform așteptărilor, valoarea câștigurilor, înainte de deducerea costului de 100 de milioane de euro generat de grevele angajaților din 2016, a fost similară celei din anul precedent.


Profit brut al companiei a atins valoarea de 2,3 miliarde de euro, o creștere semnificativă de 599 de milioane euro față de anul precedent. În același timp, profitul brut ajustat raportat de grup a ajuns la valoarea de 1,75 miliarde de euro, cu 3,6% mai puțin decât în 2015. Marja profitului brut ajustat pentru 2016 a fost de 5,5%, într-o ușoară scădere de 0,2%. Diferența dintre profitul brut și profitul brut ajustat se atribuie, în mare parte, contractului colectiv de muncă încheiat între Lufthansa și personalul său de zbor din cadrul UFO (în limba ro. Organizația Însoțitorilor de Zbor Independenți). Trecerea, stabilită de comun acord, de la un sistem de pensii cu valoare fixă la unul pe bază de contribuții definite a avut un impact pozitiv de 652 de milioane euro asupra profitului brut, care nu este, însă, luat în calcul pentru definirea valorii profitului brut ajustat. Independent de această schimbare, Lufthansa și-a consolidat poziția financiară anul trecut, obținând o reducere de 2,5% a costului per unitate, excluzând cheltuielile cu combustibilul și fluctuațiile de curs valutar.

„Lufthansa Group continuă să se dezvolte cu succes”, a spus Carsten Spohr, președintele comitetului executiv și CEO al Deutsche Lufthansa AG. „Ne-am consolidat poziția față de anul precedent și ne-am convins încă o dată clienții să ne acorde încredere, oferindu-le produse și servicii atractive și de calitate superioară. Pe o piață extrem de competitivă, prin măsuri constante de recalibrare a capacității și direcției de dezvoltare a companiei  și, mai ales, prin reducerea eficientă a costurilor, am reușit să obținem rezultate comparabile cu cele din anii anteriori. Astfel, în acest an, toate segmentele business-ului nostru au înregistrat creșteri pe piețele pe care activează. De asemenea, datorită extinderii acordurilor de joint venture comercial pentru companiile aeriene din rețeaua Star Alliance, a finalizării achiziției companiei aeriene Brussels Airlines și a încheierii unui amplu contract de închiriere în sistem wet-lease cu Air Berlin, am putut să ne consolidăm poziția strategică.”

Lufthansa Group a investit 2,2 miliarde de euro în 2016, cu aproximativ 300 de milioane de euro mai puțin decât era plănuit. Astfel, valoarea totală a investițiilor a scăzut cu 13% în raport cu anul precedent, în mare parte pe fondul unor întârzieri în livrarea aeronavelor noi. Prin urmare, fluxul de numerar disponibil a crescut cu 36,5% la un total de 1,2 miliarde de euro. Gradul de îndatorare netă a înregistrat o scădere semnificativă de 19%. Conform câștigurilor înregistrate după deducerea costurilor de capital, Lufthansa Group a obținut venituri de 827 de milioane de euro în 2016.

Divizia de companii aeriene a Lufthansa Group a depășit rezultatele favorabile din 2015, raportând un profit brut ajustat de peste 1,5 miliarde de euro în 2016. Marja profitului brut ajustat a fost de 6,4%. Profitul companiei Lufthansa a crescut cu 254 de milioane euro, la peste 1,1 miliarde euro, în timp ce și Austrian Airlines a contribuit la creșterea veniturilor, printr-un profit brut ajustat de 58 de milioane de euro (în creștere cu 6 milioane de euro față de anul precedent). Deși veniturile înregistrate au fost ușor sub valoarea din 2015, SWISS rămâne cea mai profitabilă companie aeriană a grupului, cu o marjă a profitului brut ajustat de 9,3%. Eurowings a raportat un profit brut ajustat negativ, de -91 de milioane de euro, iar peste jumătate din pierderi se datorează cheltuielilor de înființare și altor cheltuieli singulare.

Creșterea organică a capacității companiilor aeriene va fi de aproximativ 4,5% în 2017. Câștigurile vor fi influențate pozitiv și de recenta achiziție a companiei Brussels Airlines, ale cărei rezultate vor fi pe deplin consolidate abia în 2017, precum și de acordul încheiat cu Air Berlin.

În martie 2017, Lufthansa și sindicatul piloților Vereinigung Cockpit (VC) au încheiat un acord care este valabil până în 2022 și care include soluții privind negocierile din ultima perioadă referitoare la plățile tranzitorii, planul de pensii, condițiile contractului cadru de angajare și salariile piloților Lufthansa, Lufthansa Cargo și Germanwings. Astfel, până în 2022, 325 aeronave Lufthansa vor fi operate de piloți care beneficiază de noul contract colectiv de muncă.

Pe plan local, începând cu 27 martie, Lufthansa a mărit frecvența zborurilor pe ruta Sibiu-Munchen, operând, astfel, până la 3 zboruri pe zi, respectiv până la 19 zboruri pe săptămână, față de 14 anterior.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.