Într-o premieră pentru industria auto, modelele NEUE KLASSE care urmează să fie lansate începând cu 2025 vor avea piese ornamentale din plastic a căror materie primă conţine aproximativ 30% plase şi frânghii de pescuit reciclate. Această materie primă este obţinută în mod proactiv din porturile din întreaga lume pentru a se asigura că nu ajunge să fie aruncată în mare.
Într-un proces exclusiv de reciclare, deşeurile din industria maritimă sunt folosite pentru a produce piesele ornamentale potrivite pentru exteriorul şi interiorul viitoarelor automobile. Componentele rezultate au o amprentă de carbon cu aproximativ 25% mai mică decât echivalentele lor făcute din materiale plastice fabricate în mod convenţional.
Conservarea resurselor, reducerea amprentei de carbon, evitarea poluării oceanelor
BMW Group lucrează cu diferite abordări pentru a utiliza deşeurile de plastic din industria maritimă ca materie primă pentru componentele automobilelor, pentru a conserva resursele valoroase şi pentru a reduce emisiile de CO2. Această formă de reciclare face posibilă reducerea nevoii de materiale plastice primare pe bază de ţiţei şi, în acelaşi timp, contracararea poluării oceanelor.
Deşeurile de nailon reciclate formează baza unui fir sintetic din care sunt fabricate covoraşele din BMW iX şi noul BMW X1, de exemplu. Acest material, cunoscut sub numele de ECONYL, este fabricat din plase de pescuit aruncate, precum şi din pardoseli uzate şi deşeuri reziduale din producţia de plastic.
Doar la BMW Group: deşeuri maritime de plastic utilizate pentru a produce piese de ornamente vizibile
Într-o nouă iniţiativă dezvoltată în cooperare cu compania daneză PLASTIX, BMW Group duce şi mai departe reciclarea deşeurilor maritime de plastic. După separare, plasele şi frânghiile de pescuit sunt supuse unui proces inovator care produce granule de plastic. În timp ce plasticul maritim reciclat a fost folosit până în prezent doar în industria auto sub formă de fibre pentru componentele ale automobilelor noi, acest material reciclat este potrivit acum, în premieră, şi pentru procesul de turnare prin injecţie. Materia primă pentru componentele astfel fabricate poate consta în aproximativ 30% din deşeuri maritime de plastic.
Acest lucru creează posibilităţi suplimentare de aplicare pentru plasticul reciclat. Componentele fabricate prin procesul de turnare prin injecţie sunt piese ornamentale care vor fi utilizate – începând cu 2025 – atât în zonele invizibile, cât şi în cele vizibile ale exteriorului şi interiorului modelelor NEUE KLASSE. În general, BMW Group şi-a stabilit obiectivul ca până în 2030 să crească proporţia de materiale secundare din materialele termoplastice utilizate în automobile noi de la aproximativ 20% până la o medie de 40%.