- Primul an pe profit – EBITDA ajustat de 100,3 milioane de lire sterline și profit net de 26,3 milioane de lire sterline, în 2021
- Veniturile anuale s-au triplat: de la 220 milioane lire sterline în 2020 la 636 milioane de lire sterline în 2021
- Marja brută a crescut de la 33% în 2020 la 70% în 2021
- Veniturile au crescut cu peste 30% în 2022 comparativ cu 2021, ajungând la 850 milioane de lire sterline (1 miliard de dolari)
Revolut a dat publicității azi Raportul Anual pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021. Creșterea bazei de clienți activi și a veniturilor pentru toate segmentele de business a condus la înregistrarea unui important progres la nivelul indicatorilor financiari, în primul an care a marcat trecerea pe profit a super-aplicației financiare globale.
În 2021, veniturile companiei aproape s-au triplat față de anul anterior, până la 636 milioane de lire sterline față de 220 de milioane de lire sterline, principalele linii de business generatoare de venit fiind plățile, abonamentele, Revolut Business, schimburile valutare și serviciile de tranzacționare. Diversitatea portofoliului a contribuit la înregistrarea unui EBITDA ajustat de 100,3 milioane de lire sterline, a unui profit operațional de 59,1 de milioane de lire sterline, respectiv a unui profit net de 26,3 milioane de lire sterline în 2021. În același timp, cheltuielile operaționale au avansat doar cu 37%, ceea ce indică un puternic efect de levier operațional.
Performanța financiară a fost susținută de creșterea cu 50% a numărului clienților activi/săptămână. De asemenea, creșterea cu 10% a sumei medii cheltuite/utilizator arată o adopție ascendentă a Revolut în rândul consumatorilor. Rata de creștere a numărului de planuri financiare (cu plată) a fost superioară creșterii generale (+75%), indicând o evoluție a cererii de produse și funcționalități și, implicit, majorarea veniturilor.
De asemenea, soldul depozitelor deținute de clienți a avut o creștere semnificativă de 58% la an la an și a ajuns la 7,4 miliarde de lire sterline la 31 decembrie 2021 de la 4,6 miliarde lire sterline, la 31 decembrie 2020.
„Am încheiat un prim an cu profit și am demonstrat că putem susține ritmul accelerat de creștere și am majorat veniturile generate de toate liniile de produse. În 2021, am obținut licența bancară integrală, emisă de Banca Centrală Europeană, și am adăugat milioane de clienți noi. Am lansat mai multe produse noi și am văzut cum activitatea clienților noștri s-a intensificat”, a declarat Nik Storonsky, CEO-ul și co-fondatorul companiei.
„2021 a reprezentat o bornă importantă pentru companie, fiind primul an în care am devenit profitabili. Această performanță financiară puternică dovedește că Revolut a făcut un pas important de la un start-up concentrat în special pe creștere la o companie în faza de expansiune, axată pe profitabilitate”, a adăugat Martin Gilbert, Președintele Revolut.
Evoluții în 2022
Mikko Salovaara, Chief Financial Officer, a comentat, de asemenea, performanța din 2022: „Suntem mulțumiți de evoluțiile pozitive importante pe care le-am observat de la sfârșitul anului 2021. Am remarcat un avans puternic al plăților, anul trecut, deoarece am atras tot mai mulți clienți, care au reluat călătoriile și activitatea turistică. Veniturile totale din 2022 au crescut cu mai mult de 30% și au depășit 850 de milioane de lire sterline, o dovadă a modelului de business diversificat.
În 2022, ne-am concentrat pe creștere și pe intensificarea eforturilor de marketing și vânzări pentru ambele linii operaționale – Retail și Business. Investițiile realizate au dat roade și am înregistrat o extindere a bazei de clienți, care s-a majorat cu 9 milioane de clienți noi (+54%). În prezent, Revolut are peste 27 de milioane de clienți, dublu față de începutul anului 2021, iar 6 milioane dintre aceștia sunt clienți britanici1.”
Numărul angajaților Revolut la nivel global s-a dublat față de anul 2021, ajungând la 6.000 de angajați, ceea ce arată dorința companiei de a crește, într-un context general în care tot mai multe companii de tehnologie au anunțat reduceri de personal.
În 2022, Revolut a primit peste 300.000 de candidaturi, reprezentând echivalentul a zeci de aplicații pentru o poziție deschisă pentru recrutare, iar programul de stagii pentru studenți „Rev-celerator” a înregistrat 3.000 de aplicații.
În 2021, odată cu obținerea licenței bancare integrale acordate de Banca Centrală Europeană (BCE), Revolut a început să deruleze operațiuni bancare în alte 12 piețe europene, în 2022, și a ajuns să fie prezentă în 30 de țări din Europa.
Planurile pentru 2023 vizează lansarea operațiunilor în mai multe piețe, printre care India, Brazilia, Mexic și Noua Zeelandă.
Momente importante în 2022
- Atingerea bornei de 25 milioane de clienți persoane fizice
- Lansarea conturilor destinate refugiaților din Ucraina și colectarea, în aplicație, a peste 10 milioane de lire sterline sub formă de donații pentru a sprijini apelul organizației Crucea Roșie în beneficiul refugiaților din Ucraina
- Acordarea licențelor de către Comisia Valorilor Mobiliare și Bursieră din Cipru (Cyprus Securities and Exchange Commission) și de către FCA pentru a oferi produse cripto
- Lansarea Revolut <18, varianta nouă a aplicației Revolut pentru copii și adolescenți cu vârste cuprinse între 6-17
- Lansarea Revolut Chat, mesagerie instant direct în aplicație
- Lansarea produsului Plătește mai târziu (Pay Later) în Irlanda și Polonia
- Lansarea unei serii de produse noi pentru Revolut Business, precum introducerea echipamentului pentru efectuarea de plăți la punctul de vânzare (Revolut Reader), a soluției de checkout pentru plățile pe platforme e-commerce (Revolut Pay) și a contului special pentru liber-profesioniști (Revolut Pro)
- Lansarea celei mai mari campanii de promovare a produsului retail, ‘Your Way In’
- Lansarea Programului de burse IRA pentru studente, în India
1. Am standardizat definiția pentru „client retail” care se referă la utilizatorii ce au trecut prin procesul de cunoaștere a clientului (KYC). Aceasta definiție solidă a fost aplicată începând cu anunțul despre atingerea pragului de 25 de milioane de clienți, în noiembrie 2022.