Revistele pentru clienti – vehicule de marketing inteligent
O forma eficienta si sofisticata de comunicare de marketing, revistele pentru clienti si-au castigat notorietatea pe pietele comerciale foarte dezvoltate, prin beneficiile importante pe care le aduc companiilor lor. Avantajele pe care un customer magazine le ofera unei companii inovatoare incep cu fidelizarea clientilor si cresterea vanzarilor, pe termen lung contribuind la cresterea notorietatii brandurilor si chiar generarea unor noi surse de profit.
{viewonly=registered,special} Cu o frecventa determinata (cel mai des lunara) revistele dedicate clientilor se diferentiaza de celelalte unelte de marketing (de ex. clasicele cataloage de produse, flyerele sau alte forme de “vanzare directa”) prin caracterul emotional pe care il confera latura editoriala, balansand necesitatile Clientului cu aspiratiile Cititorului. Distribuite gratuit prin direct-mailing sau in punctele de vanzare ale companiei, aceste reviste pentru clienti au capacitatea de a acoperi un teritoriu vast, adresandu-se in acelasi timp unui grup-tinta specific. Acest lucru le face foarte atractive in piata de advertising, iar veniturile realizate din vanzarile de publicitate pot acoperi o buna parte din costurile de productie.
In primul rand – calitate!
Un produs editorial bun este cel pe care il prefera majoritatea grupului-tinta; cu cat este mai apreciat de cititori cu atat advertiserii sunt mai interesati de publicatie, generand astfel noi surse de sustinere si chiar de profit. Se poate spune ca un “customer magazine” de succes poate ajunge sa se sustina singur din punct de vedere financiar, si sa genereze gratuit efectele pentru care fost creat (loialitatea clientilor, notorietatea brandului, cresterea vanzarilor). Cheia succesului sta atat in calitatea produsului editorial cat si in utilizarea lui inteligenta in strategia de marketing. Odata elaborata, strategia de marketing defineste conditiile in care un “customer magazine” ii serveste interesele si este folosit ca un mijloc de comunicare direct intre companie si clientii sai existenti sau potentiali.
Studiu de caz: Revista BLU – un customer magazine cu impact
Lansata in Septembrie 2004, “Revista prietenilor Sensiblu” este una din primele customer magazine de la noi, ce practica tehnica de “soft-selling” si care (conform studiilor efectuate pe esantioane de cititori) in mai putin de un an, a imbunatatit perceptia clientilor sai asupra companiei.
S-a inceput prin crearea un concept editorial si grafic in concordanta cu obiectivele de marketing si s-au stabilit coordonatele optime de distributie precum si politica vanzarilor de publicitate.
Un continut editorial bine definit
Mixul editorial tine seama de faptul ca cititoarea este o femeie conectata la epoca actuala, fara mult timp liber, educata si cu un venit bun, si ofera informatie noua si relevanta, intr-un stil dinamic, nepretentios si simpatic.
Ideile care stau la baza acestui concept sunt “frumusetea ta incepe cu sanatatea” si “meriti tot ce este mai bun pentru tine si pentru familia ta”. Informatia atent selectata ofera cititoarei toate premisele pentru a face cele mai bune alegeri in ceea ce priveste sanatatea si ingrijirea sa si a familiei.
Clientii Sensiblu sunt astfel informati, in mod eficient si regulat, despre lansarea unor noi produse de frumusete, ingrijire si de sanatate, precum si despre campaniile, promotiile si ofertele speciale din reteaua Sensiblu. Aceste informatii cu puternic caracter practic sunt completate de articolele editoriale pe teme de frumusete, sanatate, familie si stil de viata.