Cea mai mare retea de ghiduri de petrecere a timpului liber din Romania, Zile si nopti, a intrat in aceasta iarna si pe piata din Bucuresti, lansand editia de capitala a revistei. Conceptul grafic si editorial, training-ul echipei redactionale si monitorizarea primelor 4 numere au fost realizate de Re:ply. Agentia are un portofoliu de publicatii gratuite unic pe piata locala (reviste apartinand unor companii sau unor publisheri independenti), printre care J’adore, Shopping Report, Styler, Blu, Oxygen, Resurse, Volkswagen Spirit etc.
Zile si nopti este un brand-umbrela pentru mai multe entitati: ghidul de petrecere a timpului liber, un card de reduceri, diferite evenimente organizate sau sprijinite de Zile si nopti. Odata cu rebranding-ul general si campania de comunicare Zile si nopti, semnate de agentia Firestarter din Brasov, a fost lansata si editia de Bucuresti a revistei, realizata de Re:ply. Editia de Bucuresti este detinuta de actionarii retelei Zile si nopti si Splendid Media.
„Asteptarile actionarilor companiilor care publica aceste reviste, advertiserilor si cititorilor s-au schimbat in ultimul an, ceea ce a dus la o ascutire a competitiei pe piata ghidurilor de petrecere a timpului liber din Bucuresti. Advertiserii vor solutii care sa-i ajute sa-si puna in valoare brand-urile, la preturi cat mai mici. Consumatorii isi doresc informatie mai bine selectata, structurata si prezentata, continut editorial care sa le deschida usi catre noi modalitati de petrecere a timpului liber, solutii grafice la zi, care sa tina cont de cultura lor vizuala tot mai sofisticata. Actionarii vor un produs competitiv si profitabil. Re:ply a realizat o revista care sa ajute toate aceste asteptari sa se concretizeze”, spune Diana Capatina, Creative Director & Managing Partner la Re:ply.
„Zile si Nopti, alaturi de 24 Fun si Sapte Seri, este o specie de revista extrem de delicata. Combinatia de editorial, listing si advertising, daca nu e corect gestionata, risca sa transforme publicatia într-un produs ilizibil, namolos si greu de urmarit. Ceea ce am facut noi a fost sa punem ordine într-un haos usor de observat la majoritatea revistelor de acest gen”, spune Iulian Puiu, Creative Director & Managing Partner la Re:ply.
Pornind de la rezultatele audit-ului furnizat de client, studiind target-ul, competitia si tendintele de pe piata europeana, Re:ply a propus o pozitionare si un concept care sa ajute cititorii sa-si foloseasca la maxim timpul liber, sa-si diversifice optiunile si sa intre intr-un alt tip de relatie cu orasul lor.
Revista propune o serie de inovatii editoriale si grafice pentru acest segment de publicatii – respectiv o structura pe sectiuni si subsectiuni clar marcate (ceea ce ajuta cititorul sa se orienteze usor in interiorul publicatiei) si existenta unui articol principal, care identifica sau directioneaza gustul publicului in materie de petrecere a timpului liber. Mixul este completat de pagini pentru expati, rubrici care iti spun cum poti sa te distrezi gratis in Bucuresti ori care sunt locatiile utile deschise non-stop si chiar o pagina in care fiecare cititor isi poate nota propriul program al saptamanii.
Structura bine controlata, optiunile cromatice si cele privind caracterele, elementele grafice functionale fac revista nu doar placuta ochiului, ci si usor de folosit. Clientul si-a dorit si un model de impartire a informatiei utile (listing-uri) pe mai multe categorii. De exemplu, in sectiunea de Restaurante, sunt nu doar liste in ordine alfabetica, ci si in functie de zone si de specificul restaurantelor, ceea ce ajuta bucurestenii sa aleaga mai usor unde merg. Pentru advertiseri, Re:ply a propus o serie de solutii care sa vina in sprijinul acestora, dar fara a perturba coerenta grafica si editoriala a revistei.
„Zile si nopti a facut un pas inainte foarte necesar inspre schimbarea standardelor pe nisa acestor publicatii”, spune Tiberiu Anghel, General Manager Zile si nopti, unul dintre actionarii editiei de Bucuresti a revistei. „Faptul ca i-am avut alaturi de noi pe Iulian Puiu, pe Diana Capatina si pe toti ceilalti de la Re:ply ne-a dat siguranta ca vom avea o revista foarte buna din toate punctele de vedere. Sper ca, in scurt timp, Zile si nopti sa castige increderea si simpatia bucurestenilor si sa devina cel mai util si apreciat ghid de petrecere a timpului liber din capitala.”
Conceptul editiei de Bucuresti a revistei Zile si nopti a fost ulterior implemeantat in toata reteaua, care cuprinde peste 22 de editii locale distribuite in 30 de orase.
Echipa Re:ply care a participat la proiect a fost alcatuita din Iulian Puiu (Creative Director/Art), Diana Capatina (Creative Director/Editorial), Catalina Miciu (Coordonator de proiect), Catalin Dumitru si Solene Cesbron (Art Directori), Cristi Herta (DTP).
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}