in industria de relatii publice
In noul numar al revistei Campaign Romania, specialistii in PR au semnalat redactorilor un fenomen care tinde sa se generalizeze la nivel de industrie: avalansa de pitch-uri de la sfarsitului anului 2007 si inceputul anului 2008. Astfel, in materialul „Aglomeratie de pitch-uri in PR”, redactia nu a urmarit numai fenomenul in sine, ci si modificarile generate la nivelul a 7 importante agentii de PR. Pe o piata estimata anul trecut la 20 de milioane de euro, serviciile de relatii publice se confrunta in momentul de fata cu o crestere a cererii de servicii peste media oferita de agentii. Cresterea a fost inregistrata preponderent in urmatoarele sectoare: imobiliar, financiar-bancar, IT&C si tehnologie, energetic si servicii medicale. In acest context, managerii agentiilor: 2activePR, DC Communication, GMP PR, Millenium PR, Mmd, Premium si Rogalski Grigoriu Public Relations descriu modificarile survenite in activitatea agentiilor.
2activePR si DC Communication isi vor extinde echipa de consultanti pentru acoperirea nevoilor clientilor la standardele promise in momentul incheierii contractelor. GMP PR s-a aflat in pragul de a refuza anumiti clienti, si conform declaratiilor facute de Ioana Manoiu, pentru a evita situatiile frustrante s-au facut investitii la nivel de echipa si la nivelul spatiului de lucru. Pentru agentia Millenium new business-ul va juca in perioada urmatoare un rol secundar. Participanta anul acesta la un numar de 5 pitch-uri agentia Mmd, considera prioritar investitia in resursele umane, dar si activitatile de new business. Fenomenul inregistrat de GMP PR a fost resimtit si de agentia Premium. In prezent, aceasta isi regrupeaza echipa ca sa isi completeze portofoliul de clienti.
In momentul de fata, agentiile de PR se pregatesc sa rezolve solicitarile de comunicare venite din partea clientilor. Acestea sunt dintre cele mai diverse: fuziuni si achizitii, comunicarea de criza privind conflictele de munca, IPO-uri sau probleme de mediu si legislative. Reprezentantii agentiilor intervievate au cazut de comun acord ca in momentul de fata problemele pregnante ale pietei sunt de ordin calitativ, nu cantitativ. Un alt semn de alarma, este adus in atentia publicului de Eliza Rogalski si vizeaza investitia continua in traininguri pentru formarea de specialisti valorosi in relatii publice, investitie care momentan este suportata integral de catre agentie.
Din sumarul noului numar al revistei Campaign, pe langa articolul metionat, redactia va recomanda: „Romania in top la Congresul IAA”, „Daca ar fi sa incep astazi….”, „Totul despre…cafenelele bancare”, „Cum se face reclama in jocurile pe computer ?”, „Batalia pe talente in industria de PR”. In privinta stirilor oferite in acest numar, Campaign Romania a fost prima resursa de comunicare unde s-au trimis informatii despre plecarea Danielei Knecht la Scala JWT.
{mosloadposition user10}