Clasamentul brandurilor cu cel mai mare impact asupra romanilor va fi dezvaluit in premiera la evenimentul Strategic Branding, care va avea loc joi, 25 septembrie, la Hotel Crowne Plaza.
A sasea editie a studiului, realizat de compania de cercetare de piata Synovate exclusiv pentru revista Biz, aduce o serie de noutati atat prin introducerea a noi topuri in functie de varsta si de sex, cat si prin intrarea in premiera a unui brand romanesc in topul celor 20 de branduri, dominat de-a lungul anilor de branduri internationale puternice. Factorii luati in considerare de Synovate in evaluarea impactului sunt: Popularitate, Incredere, Prestigiu, Optimism, Inovatie. Fiecaruia dintre acestia i-a fost alocat un grad de importanta exprimat in procente, care a fost cumulat cu ceilalti factori pentru alcatuirea scorului final – Impactul – obtinut de fiecare brand. In scorul final, Synovate a luat in considerare si gradul de cunoastere spontana a brandului. Acesti factori cheie se bazeaza pe atribute care au reiesit in urma interviurilor organizate in cadrul cercetarii calitative din prima etapa a studiului. Spre deosebire de prima editie a studiului (2003) cand factorul Popularitate a fost cel mai apreciat de respondenti, anul acesta factorul care a cantarit cel mai mult a fost Prestigiul, care a atins un grad de importanta de 32%.
Biz a adaugat anul acesta o noua dimensiune cercetarii, introducand topuri de impact in functie de sex si de varsta. Astfel, din noua cercetare Synovate a reiesit ca femeile apreciaza mai mult brandurile de ingrijire personala si electrocasnicele, in timp ce asupra barbatilor au impact mai mare masinile si electronicele. Diferente apar si in functie de varsta: respondentii tineri apreciaza marcile care le ofera optimism si incredere in timp ce cei mai in varsta dintre respondenti evalueaza impactul in functie de popularitate si recunoastere.
Ca si in anii anteriori, Synovate a realizat pentru Biz si un top al brandurilor romanesti cu notorietate ridicata, clasament caracterizat in aceasta editie prin modificari ale podiumului, urcari spectaculoase dar si iesiri din top ale unor branduri romanesti importante.
METODOLOGIA STUDIULUI
Cercetarea intreprinsa de Synovate pentru aceasta editie a inclus doua etape: calitativa si cantitativa. Cercetarea calitativa s-a bazat pe 20 de interviuri in profunzime (fata in fata), cu barbati si femei din Bucuresti, cu varsta cuprinsa intre 25 si 48 de ani, din toate categoriile de venit si toate categoriile sociale. Aceasta etapa a fost realizata cu ocazia primului studiu High Impact Brands (2003) si a fost actualizata prin alte cercetari calitative an de an.
In cadrul cercetarii cantitative au fost realizate, in perioada aprilie-mai 2008, 1000 de interviuri prin telefon asistate de computer (CATI), cu barbati si femei intre 18 si 54 de ani, din 16 orase cu peste 100.000 de locuitori. Esantionul a fost reprezentativ la nivel national pentru nivelul urban de peste 100.000 locuitori.
Respondentii au fost invitati sa nominalizeze brandurile care le vin in minte, indiferent de categoria din care acestea fac parte sau de utilizare (fie ca le folosesc sau nu) si sa le evalueze pe diversi factori cheie. Aceeasi metodologie a fost utilizata si pentru realizarea topurilor de notorietate pe diverse categorii de produse si in realizarea topului brandurilor romanesti.
{mosloadposition user10}